A zene és a reklám kapcsolata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Fogyasztói magatartás
Marketing gazdaságtan Fogyasztói magatartás
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
A direkt marketing fogalma
Reklámeszközök, reklámhordozók
Tudatos és tudattalan modern felfogása
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A fogyasztói magatartás
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Gazdi László – mérnök informatikus Bsc. Tipikus viselkedési minták felismerése Bsc. Önálló labor téma Készítette: Gazdi László Konzulens:
A tudatos zenehallgatás
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Negyedik előadás. Az emlékezés Fogalma: Korábbi tapasztalataink felidéződése a kiváltó inger szükségszerű jelenléte nélkül a megismerés a múltra is kiterjed.
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A marketingkommunikáció
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
A kommunikáció Az emlékezet
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
Kommunikáció a szervezetben
A marketingkommunikáció
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Az emberi agresszió.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A „diszes” problémák korai jelei
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Helyettesítő termékek a tej esetében
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Zenetörténeti korok.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Módszerek 5/5.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Vigyázat: minden üzenet!
..
A reklám centruma.
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Fogyasztói magatartás
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Retailtainment.
A vásárlási döntés folyamata
A matematika a zenében.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Előadás másolata:

A zene és a reklám kapcsolata Készítette: Branner Ida Konzulens: Dr. Móricz Éva

tartalom A zene A hangokról A zene története A zene pszichológiai hatásai A reklám Reklámeszközök Reklám és pszichológia kapcsolata Reklám és zene A reklámzenéről A reklámzene pszichológiája Primer kutatás Következtetések

A zene

A hangok A beszélt nyelv alapja Paralingvisztikai tényezők: Hangnem Hangsúly Hanglejtés Területvédés Udvarlás Vészjelzés, riasztás Kapcsolattartás Élelem jelzése Tájékozódás Zenei hang vagy zaj? Fő jellemzői: Hangmagasság Hangerő Hangszín Emberi hang Állati hang Zenei hang

zenetörténet Őskor – Ókor – Középkor Reneszánsz Barokk Romantika 1400-1600 1750-1827 600-1400 1600-1750 1800-1890 Bécsi klasszika XX. század

A zene pszichológiai hatásai Viselkedésre Emberek Milliman (lassú zene) Smith & Curnow (halk zene) Yalch & Spangerberg (szokatlan környezeti tényező  lassabb időérzékelés) Állatok Mecrill David (egerek) Növények Dorothy Retallack (jazz <-> rock ) Tanulásra, intelligenciára Kodály módszer és a matematika Klasszikus zene és a Mozart hatás Zenetanulás jótékony hatásai Jobb térbeli-időbeli és olvasási képesség Gazdagabb szókincs Fejlettebb verbális memória Tanulás közbeni zenehallgatás Egészségre Zeneterápia (skizofrén, autista gyerekek) Stresszoldó, relaxációs hatás Csökkenti a fájdalomérzetet Mozart hatás Vérnyomáscsökkentő Stroke utáni felépülés Epilepsziás rohamok csökkenése

A reklám

A reklámeszközök Érzékelhetőség szerinti csoportosítás Audiovizuális eszközök Televízió Internet Auditív eszközök Rádió

A reklám és a pszichológia kapcsolata Percepció Figyelem Emlékezet Attitűd Érzékelés  Észlelés  Felfogás Tapasztalatok, meg-győződések, előíté-letek, érzések összessége Szelektív figyelem Szűrők Figyelemfelkeltő módszerek Reklám célja a bevésés (ismétlés, információ optimalizálás…)

Reklám és zene

A reklámzenéről Márkaerősítő szerepe Csoportosítása Típusai Erős márka image kialakítása Megkülönböztetés Lojalitás kiépítése Eladásvezető szerep Csoportosítása Előadásmód szerint: Vokális Instrumentális Stílusa szerint: Könnyűzene Komolyzene Népzene Hangneme szerint: Dúr Moll Típusai Komponált zene Eredeti sláger Feldolgozott sláger Sound-a-like Konzerv-/stockzene

A reklámzene pszichológiája Percepció - Zene érzékelése és észlelése Figyelem Zenei ízlés Kontraszthatás Intenzitás Ismétlés Márkafelidézés és –felismerés: Zenés szlogen növeli a felidézés fokát (Yalch) Ha a zene összeillik az üzenettel könnyebb a felidézés (Kellaris et al.) Márka iránti attitűd - Termék és a zene közötti asszociáció hatással van a termék választására (Gorn) - Pozitívabban hat a márkaválasztásra a gyors zene a hirdetés elején (Brooker és Wheatley) Vásárlási szándék: - Ha a zene összeillik a reklámmal, a márka vásárlására is nagyobb az esély (Adrian North) Zenének jelentős hatása van a vásárlási szándékra (Alpert)

Primer Kutatás

A kutatás körülményei Szempontok I. Kutatás II. Kutatás Kutatási cél Zene elősegíti-e a reklámban található termék/márka felidézést Zene hatására hogyan alakul a márka iránti attitűd és a fogyasztó vásárlási szándéka. Kutatási módszer Kvantitatív kutatás, online kérdőív Kvantitatív és kvalitatív részeket is tartalmazó online kutatás Mintavételi módszer Véletlen mintavétel (Facebook, Iwiw, www.nlcafe.hu, egyetemi levelezőlista) Önkényes mintavétel Minta nagysága 142 fő 17 fő

Az ismerős zene elősegíti a márkára való visszaemlékezést. 1. Hipotézis Az ismerős zene elősegíti a márkára való visszaemlékezést. A márkát a reklámzene alapján helyesen felidézők megoszlása (fő) Forrás: Saját kutatás, 2012. N=142

A márkát a reklámzene alapján helyesen felidézők megoszlása (fő) 2. Hipotézis Amennyiben a zene szövege illik a reklámozott termékhez, a márka is könnyebben eszünkbe jut. A márkát a reklámzene alapján helyesen felidézők megoszlása (fő) Forrás: Saját kutatás, 2012. N=142

A zenés szlogen jobb felidézést generál, mint a dallam nélküli verzió. 3. Hipotézis A zenés szlogen jobb felidézést generál, mint a dallam nélküli verzió. A szlogent a márka alapján helyesen felidézők (fő) Forrás: Saját kutatás, 2012. N=142

A zenés szlogen jobb felidézést generál, mint a dallam nélküli verzió. 3. Hipotézis A zenés szlogen jobb felidézést generál, mint a dallam nélküli verzió. A márkát a szlogen alapján helyesen felidézők (fő) Forrás: Saját kutatás, 2012. N=142

Trident Fresh rágógumi 4. Hipotézis A reklámzenével szemben pozitív beállítódással rendelkezők márka iránti attitűdje pozitívan alakul Bud Light sör Heidi csokoládé Trident Fresh rágógumi Márka iránti attitűd Pozitív 3 13 9 Semleges 6 1 2 Negatív Összesen (fő) 10 14 11

Trident Fresh rágógumi 5. Hipotézis A reklámzenével szemben pozitív beállítódással rendelkezők vásárlási szándéka pozitívan alakul Bud Light sör Heidi csokoládé Trident Fresh rágógumi Vásárlási szándék Biztosan megvásárolnám 4 Valószínűleg megvásárolnám 2 7 9 Nem valószínű, hogy megvásárolnám 1 Biztosan nem vásárolnám meg Nem tudom, hogy megvásárolnám-e Összesen (fő) 10 14 11

következtetések

Miért van szükség zenére a reklámban? Reklámzajból való kiemelkedésre ad lehetőséget Alkalmas a reklámkerülők figyelmének lekötésére A reklám hatásfokát erősítő módszer A reklámüzenet meggyőző erejét szolgálja Hozzájárul egy szilárd márkaimázs kialakításához Segít a versenytársaktól való megkülönböztetésben Fontos tényező a fogyasztói hűség kialakításában Segíti a termék/márka felidézését Erősíti a vásárlási szándék kialakulását Pozitívan hat a márka iránti attitűd alakulására

Köszönöm a figyelmet!