Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klesch Gábor Murguly Gábor Tatár Zoltán Balázs
Advertisements

Csináljunk üzletet! Avagy,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Az internet veszélyei KÉSZÍTETTE: Román Róbert
Wal-Mart A megvalósult amerikai álom. Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál;
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Értékesítési csatornák
A Nemzeti Éghajlatváltozási Stratégia végrehajtása - nemzetközi folyamatok és hazai feladatok - MeH-MTA Klímafórum május 28.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Logisztika 6.előadás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A CRM rendszerek sikeresen gyűjtik az adatokat, a DM rendszer pedig biztosítja azt, hogy a vállalatok ne csak tudjanak az ügyfelekről, hanem meg is értsék.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Tevékenység alapú vezetés Készítette: Bakos Viktória BME GTK Kiegészítő szak május.
Ethernet – bevezetés.
Készítette : Vasas László. AZ első PC-t, Harvard Egyetemen készítették ben. Howard Aiken vezetésével elkészült a Mark I. Bár a háborús időkben.
Minőségdíjak.
Összehasonlító gazdaságtan A globalizáció hatása a gazdasági rendszerek változására.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A GLOBÁLIS KLÍMAVÁLTOZÁS MÉRSÉKLÉSÉRE, AZ ÜVEGHÁZ HATÁSÚ GÁZOK EMISSZIÓJÁNAK CSÖKKENTÉSÉRE SZERVEZŐDŐ NEMZETKÖZI MEGÁLLAPODÁSOK – SIKEREI, KUDARCAI Balogh.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
A VÉGZŐS EGYETEMISTA.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
 Római szerződés: 1957március 25.  Európai Ipar fejlődése  1973 olajválság  es évek legnagyobb problémája  80 – s években Amerika és Japán.
Az internet.
J. Peterman Company Készítette: Nagy Eszter Novreczky Kamilla.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
A kereskedelmi vagyonvédelem aktuális kihívásai OKSZ-OKÉ OKSZ-OKÉ
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Szerző: Kostyalik Marcell 9.c
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Asahi Glass Company Bálint Brigitta Bán Edina
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Vállalkozásmenedzsment I.
A tananyag a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központja és a Polányi Károly Alapítvány támogatásával készült Beruházási projektek értékelése Gazdasági.
Sikeres piacra lépés Franciaországban
Operatív menedzsment és versenyképesség
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

Készítette: Csekei Réka A megvalósult amerikai álom

Samuel Walton *1940-ben a Missouri Egyetemen szerzett diplomát kereskedelmi szakon, majd elfogadta a Penney áruház gyakornoki állását. Penney alapelvei: „Szolgálni, és a lehető legtökéletesebb módon kielégíteni a vásárló igényét.” *Látta, hogy a legtöbb vezető soha nem ült pénztárgép mögött, pedig egy üzlet sikerét alapvetően az eladók határozzák meg. *A II. világháborúban csatlakozott a hadsereghez, majd nekilátott, hogy behozza az elvesztegetett időt: kölcsönpénzből megvásárolt egy Ben Franklin áruházat Newportban.

Sam, a kereskedő * 1950-re Walton áruháza volt a legsikeresebb a régióban, de lejárt a helységbérlete * Újabb Ben Franklin áruházat vásárolt Bentonville-ben, ezt Five&Dime néven nyitotta meg, majd bővítette a láncot Rájött, hogy csak a min.2500 m 2 -es alapterületű áruházak lehetnek sikeresek. * 1953: pilótajogosítvány; ezután repülőn látogatta áruházait, és a levegőből kereste a helyet az újabb áruházaknak

Folytatás… *Folyamatosan figyelte a versenytársak ötleteit (pl. önkiszolgáló egységek), és alkalmazottait is kísérletezésre bátorította *Diszkontáruházak elterjedése: alacsony ár mellett a forgalom maximalizálása Felmérte, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelenül *1962: új ötlet: szokatlanul széles termékskálával rendelkező diszkont A Ben Franklin elutasította, de a figyelmébe ajánlották a K-mart-ot

A Wal-Mart * A K-mart jól tervezett, logikusan megépített, hatékonyan szervezett * Ennek mintájára létrehozta saját diszkontáruházláncát, a Wal-Mart-ot: oismert márkák, aránylag alacsony áron ovilágos elrendezés otisztaság oegyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal

Terjeszkedés *1964: megnyitották a második Wal- Mart-ot, majd újabb és újabb m 2 -es egységeket; később „támaszpont” (elosztóközpont) létesítésével kezdték egy térség meghódítását *Sokan próbálták követni, ugyanazokkal a módszerekkel, de a Wal-Mart el tudta hitetni, hogy ő más

Folytatás… *Az alacsony nyereségrés miatt csak lassan terjeszkedhetett  1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult *Hat új áruházat épített, és a cég első elosztóközpontját *A ’60-as években „csak” 39 áruház, a ‘70-es években 500, a ‘80-as években 1237 áruház épült *A részvények értéke 1992-re 157-szeresére nőtt a dinamikus fejlődés hatására

Folytatás… *Sam Walton továbbra is kisvárosi életet él, látogatta üzleteit, nem költött sokat magára, és elérhető volt mindenki számára *Sajátos nyereségrészesedést vezetett be a vezetők, majd az alkalmazottak számára is oEnnek hatására a dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek lettek, a kiszolgálás minőségibb lett, mint a versenytársaknál

Innovációk áradata *1973-as olajárrobbanás megrázta a gazdaságot  komoly kihívás oA szállítási költségek csökkentésére elkezdte az elosztás regionális optimalizálását *Hibatoleráló légkör: minden ötletet ki kell próbálni, ha nem működik, módosítani kell  „Próbáld ki bárkinek az ötletét- mondogatta” *Kulcsszava: együttműködés a beszállítókkal, gyártókkal, forgalmazókkal  folyamatos információcserére törekedett *1987-ben a kommunikáció gyorsítására bevezették a műholdas technológiát

Üzleti kultúra *A cégnél mindenki kísérletezett, másolt, átvett, módosított *A sok apró megoldást, ötletet a különös légkör fogta össze: másnak nem sikerült lemásolni *Sajátos szervezeti és vezetési kultúra *Az egyének tisztelete és a kiszolgálás tökéletessége: a vásárlóknak és a dolgozóknak is kijárt a megbecsülés

A kihívás és a válasz *1982-ben Walton megbetegedett rákban, de tól még keményebben dolgozott a gazdasági környezet bizonytalanná válása miatt *3 alapelve: o„azt kell nyújtani a fogyasztónak, amit,ahogyan, és olyan áron, amilyenen akarja” o„úgy kell kezelnünk egymást, mint ahogy szeretnénk, ha minket kezelnének” oMég többet kell kísérletezni, gyorsabban kell tanulni és újítani *Újabb bevásárlóközpontokat létesítettek, és a meglevőket pedig felújították

Folytatás… *1983-ban Sam’s clubot nyitottak: fizetős „tagsági igazolvány”, sokkal kisebb választék, egyszerűbb környezet, de nagyobb árkedvezmények oA kilencvenes évekre 256 Sam’s Club működött *Wal-Mart Super Center: falak nélküli bevásárlóközpont  hipermarket *A környezetbarát termékeket külön jelzések mutatták *Számítógépek, fejlett kommunikációs hálózat *Keresztdokkolásos elosztási módszer, Just is time módszer

Folytatás… *Hivatalos sikerminősítők: o1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” o1990: az Év Embere o1991: legyőzték a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává váltak *1992-ben Samuel Walton meghalt rákban *Utóda David Glass követte a kultúra erősítésére és az innovációk bevezetésére irányuló törekvéseit

Forrás: Marosán György: A siker receptje