Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlfréd Szilágyi Megváltozta több, mint 9 éve
1
Wal-Mart A megvalósult amerikai álom
2
Samuel Walton 1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál; alapelv: „Szolgálni, és a lehető legtökéletesebben kielégíteni a vásárló igényeit” Látja, hogy a legtöbb vezető soha nem ült pénztárgép mögött A II. világháborúban bevonult katonának, utána hozzálátott, hogy behozza kiesését: kölcsönpénzből megvásárol egy Ben Franklin áruházat Newportban
3
A kereskedő: 1950-re Walton áruháza a legsikeresebb a régióban, de lejár a helyiségbérlet Újabb Ben Franklin áruházat vásárol Bentonville-ben, ezt Five&Dime néven nyitja meg, majd bővíti a láncot Csak a min. 2500 m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek Csak a min. 2500 m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek 1953: pilótajogosítvány; ezután repülőn látogatja áruházait, és a levegőből keresi a helyet az újabb áruházaknak 2
4
Folyamatosan figyeli a versenytársak ötleteit (pl. önkiszolgáló egységek), és alkalmazottait is kísérletezésre bátorítja Diszkontáruházak elterjedése: alacsony ár mellett a forgalom maximalizálása Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen 1962:új ötlet: szokatlanul széles termékskálával rendelkező diszkont A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot
5
A Wal-Mart: A K-mart jól tervezett, logikusan megépített, hatékony Ennek mintájára létrehozza saját diszkontáruházláncát, a Wal-Mart-ot: ismert márkák, aránylag alacsony áron ismert márkák, aránylag alacsony áron világos elrendezés világos elrendezés tisztaság tisztaság egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal
6
Terjeszkedés: 1964: megnyitják a második Wal-Mart-ot, majd újabb és újabb 3000-6000 m -s egységeket; később „támaszpont” létesítésével kezdik egy térség meghódítását Sokan próbálják követni, ugyanazokkal a módszerekkel, de a Wal-Mart el tudja hitetni, hogy ő más 2
7
Az alacsony nyereségrés miatt csak lassan terjeszkedhet 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult Hat új áruházat épít, és a cég első elosztóközpontját A hatvanas években „csak” 39 áruház, a hetvenes években 500, a nyolcvanas években 1237 A részvények értéke 1992-re 157- szeresére nőtt
8
Sam Walton továbbra is kisvárosi életet él, látogatja üzleteit, nem költ sokat magára, és elérhető mindenki számára Sajátos nyereségrészesedést vezet be a vezetők, majd az alkalmazottak számára is A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál
9
Innovációk: 1973-as olajárrobbanás komoly kihívás A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával Hibatoleráló légkör: minden ötletet ki kell próbálni, ha nem működik, módosítani Együttműködés a beszállítókkal, gyártókkal, forgalmazókkal 1987-ben a kommunikáció gyorsítására bevezetik a műholdas technológiát
10
Üzleti kultúra: A cégnél mindenki kísérletezett, másolt, átvett, módosított A sok apró megoldást, ötletet a különös légkör fogja össze: másnak nem sikerül lemásolni Az egyének tisztelete és a kiszolgálás tökéletessége: a vásárlóknak és a dolgozóknak is kijár a megbecsülés
11
Kihívások 1982-ben Walton megbetegedik rákban, de 1983-tól még keményebben dolgozik a gazdasági környezet bizonytalanná válása miatt Fokozott odafigyelés egymásra, a vásárlókra, és még több kísérletezés Újabb bevásárlóközpontok építése, és a meglevők felújítása
12
Sam’s club: fizetős „tagsági igazolvány”, sokkal kisebb választék, egyszerűbb környezet, de nagyobb árkedvezmények A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club Wal-Mart Super Center: falak nélküli bevásárlóközpont – hipermarket A környezetbarát termékeket külön jelzések mutatják Számítógépek, fejlett kommunikációs hálózat Keresztdokkolásos elosztási módszer
13
Hivatalos sikerminősítők: 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1990: az Év Embere 1990: az Év Embere 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak 1992-ben Samuel Walton meghal rákban Utóda David Glass követi a kultúra erősítésére és az innovációk bevezetésére irányuló törekvéseket
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.