Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Wal-Mart A megvalósult amerikai álom. Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál;

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Wal-Mart A megvalósult amerikai álom. Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál;"— Előadás másolata:

1 Wal-Mart A megvalósult amerikai álom

2 Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál; alapelv: „Szolgálni, és a lehető legtökéletesebben kielégíteni a vásárló igényeit”  Látja, hogy a legtöbb vezető soha nem ült pénztárgép mögött  A II. világháborúban bevonult katonának, utána hozzálátott, hogy behozza kiesését: kölcsönpénzből megvásárol egy Ben Franklin áruházat Newportban

3 A kereskedő:  1950-re Walton áruháza a legsikeresebb a régióban, de lejár a helyiségbérlet  Újabb Ben Franklin áruházat vásárol Bentonville-ben, ezt Five&Dime néven nyitja meg, majd bővíti a láncot Csak a min. 2500 m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek Csak a min. 2500 m -s alapterületű áruházak lehetnek sikeresek  1953: pilótajogosítvány; ezután repülőn látogatja áruházait, és a levegőből keresi a helyet az újabb áruházaknak 2

4  Folyamatosan figyeli a versenytársak ötleteit (pl. önkiszolgáló egységek), és alkalmazottait is kísérletezésre bátorítja  Diszkontáruházak elterjedése: alacsony ár mellett a forgalom maximalizálása Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen Felméri, hogy mi működik jól a diszkontokban, és mi sikertelen  1962:új ötlet: szokatlanul széles termékskálával rendelkező diszkont A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot A Ben Franklin elutasítja, de a figyelmébe ajánlják a K-mart-ot

5 A Wal-Mart:  A K-mart jól tervezett, logikusan megépített, hatékony  Ennek mintájára létrehozza saját diszkontáruházláncát, a Wal-Mart-ot: ismert márkák, aránylag alacsony áron ismert márkák, aránylag alacsony áron világos elrendezés világos elrendezés tisztaság tisztaság egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal egyedi, pontosan szabályozott kapcsolat a beszállítókkal

6 Terjeszkedés:  1964: megnyitják a második Wal-Mart-ot, majd újabb és újabb 3000-6000 m -s egységeket; később „támaszpont” létesítésével kezdik egy térség meghódítását  Sokan próbálják követni, ugyanazokkal a módszerekkel, de a Wal-Mart el tudja hitetni, hogy ő más 2

7  Az alacsony nyereségrés miatt csak lassan terjeszkedhet 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult 1970-ben Walton a tőzsdéhez fordult  Hat új áruházat épít, és a cég első elosztóközpontját  A hatvanas években „csak” 39 áruház, a hetvenes években 500, a nyolcvanas években 1237  A részvények értéke 1992-re 157- szeresére nőtt

8  Sam Walton továbbra is kisvárosi életet él, látogatja üzleteit, nem költ sokat magára, és elérhető mindenki számára  Sajátos nyereségrészesedést vezet be a vezetők, majd az alkalmazottak számára is A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál A dolgozók barátságosabbak, segítőkészebbek és lelkesebbek, a kiszolgálás minőségibb, mint a versenytársaknál

9 Innovációk:  1973-as olajárrobbanás komoly kihívás A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával A szállítási költségek csökkentése regionális elosztás optimalizálásával  Hibatoleráló légkör: minden ötletet ki kell próbálni, ha nem működik, módosítani  Együttműködés a beszállítókkal, gyártókkal, forgalmazókkal  1987-ben a kommunikáció gyorsítására bevezetik a műholdas technológiát

10 Üzleti kultúra:  A cégnél mindenki kísérletezett, másolt, átvett, módosított  A sok apró megoldást, ötletet a különös légkör fogja össze: másnak nem sikerül lemásolni  Az egyének tisztelete és a kiszolgálás tökéletessége: a vásárlóknak és a dolgozóknak is kijár a megbecsülés

11 Kihívások  1982-ben Walton megbetegedik rákban, de 1983-tól még keményebben dolgozik a gazdasági környezet bizonytalanná válása miatt  Fokozott odafigyelés egymásra, a vásárlókra, és még több kísérletezés  Újabb bevásárlóközpontok építése, és a meglevők felújítása

12  Sam’s club: fizetős „tagsági igazolvány”, sokkal kisebb választék, egyszerűbb környezet, de nagyobb árkedvezmények A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club A kilencvenes évekre 256 Sam’s Club  Wal-Mart Super Center: falak nélküli bevásárlóközpont – hipermarket  A környezetbarát termékeket külön jelzések mutatják  Számítógépek, fejlett kommunikációs hálózat  Keresztdokkolásos elosztási módszer

13  Hivatalos sikerminősítők: 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1989: Az „Évtized Vállalatvezetője” 1990: az Év Embere 1990: az Év Embere 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak 1991: legyőzik a Sears-t, Amerika legnagyobb kereskedelmi hálózatává válnak  1992-ben Samuel Walton meghal rákban  Utóda David Glass követi a kultúra erősítésére és az innovációk bevezetésére irányuló törekvéseket


Letölteni ppt "Wal-Mart A megvalósult amerikai álom. Samuel Walton  1940-ben diplomázott a Missouri Egyetem kereskedelem szakán, majd gyakornok a Penney áruháznál;"

Hasonló előadás


Google Hirdetések