Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reform ételek kutatás Trend International Market Research Kft.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
További elérhetőségeink:
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
ESR: Fogyasztók a neten
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
BFA SPAR – A magyar áruk elkötelezett kereskedője
A legKISEBBSÉG is számít!
Budapest, szeptember 13. A logisztika és a kereskedelem szimbiózisa Lakatos Péter (TESCO Globál Áruházak Rt.) és Csorba László (Tibbett & Britten.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Instore Média a döntés előtti pillanatban
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
 Több mint 25 év szakmai tapasztalat  100% magyar tulajdonú akkreditált intézmény  Kiemelt ügyfélkör kezelése  Teljes portfólió kezelése  Oktatások,
Séta Budapest utcáin.
A disztribúciós rendszer a marketingben
ELHELYEZKEDÉS Szentgotthárd/A: 270km Rédics/SLO: 220 km
Kereskedelem Szakmacsoport
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A Kossuth tér fejlesztési terve Development of Kossuth Square Ercsényi Balázs 2 o o 4.
Verseny a pizzák piacán
„Vegyszerezett világ” Pál János, Levegő Munkacsoport
Over The Rainbow Hungary - Kecskemét.
Az online reklám esete a joggal
Budapest China Mart China Mart rendezvény, üzleti és bevásárló centrum I H-1152 Budapest, Szentmihályi út 171. I (36-1) |
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Értékesítéspolitika Tevékenység Szervezet Kereskedelem:
Az informatika mint a modern kereskedelem mozgatórugója Műszaki innováció a Praktiker Kft.-nél Ónody Sándor Magyar Közgazdasági Társaság, 43. Közgazdász-Vándorgyűlés.
„Vegyszerezett világ” Növényvédő szerek Pál János, Levegő Munkacsoport.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
DRAT Ipari Termelő és Kereskedelmi Kft Kisbér, Széchenyi u. 44 Tel: 34/ , Fax: 34/
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
CÉGCSOPORTUNK IRODAI ÉS KÖZÜLETI BÚTOROK VILÁGÍTÁSTECHNIKABIZTONSÁGI VILÁGÍTÁSMÉDIAVILLAMOS TERVEZÉS.
MúLT JeLeN egyáltalán minek is? / vásárlói oldal Hiteles termelői élelmiszer hiánya: minőségbiztosítás, eredetgarancia (családlátogatás, leinformálás)
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
A MAGYAR ÉTKEZÉSI TOJÁS TERMELÉS HELYZETE
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
Standard távolság.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
DND Telecom Center Kft. / 1089 Budapest, Elnök utca 1. / Tel.: / / DND Telecom Center Kft. Szőcs Zoltán kereskedelmi.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
2017. Május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
Zöldség-gyümölcs fogyasztás ösztönzése Egzotikus gyümölcsök
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
Értékesítés, kereskedelem
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
Nemzetközi Vásárlói Közösség,
Kihívások a tojáságazat előtt
A legtöbbet promóciózott márkák
2018. március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
2018. Február Élelmiszer kosár Februárban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

Nagy forgalmat vonzó létesítmények Budapesten Trip Generating Objects in Budapest

Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers vásárlói szokásfelmérés hatósági gyakorlat városszerkezet és forgalomkeltés retail centers consumer habits administrative questions city structure & trip generation

Retail centers over 5000 m2 in Budapest 1908 -1995

Retail centers over 5000 m2 in Budapest 1996 -2007

Kereskedelmi központok Budapesten 1996-2008 New Commercial Objects in Budapest 1996-2008 30 hipermarkets 415.000 m2 52 building material & furniture stores 471.000 m2 32 shopping centers 527.000 m2 9 shopping and entertainment centers 373.000 m2 Total net shop floorspace of District V. ~200.000 m2

Nyelvújítás building material & furniture stores hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ

Nyelvújítás building material & furniture stores hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ

Nyelvújítás building material & furniture stores hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail warehousing áruház együttes retail park kereskedelmi park shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ

Nyelvújítás building material & furniture stores hipermarket dobozáruház anchored mall korzó strip mall parkoló-üzletsor retail park kereskedelmi park retail warehousing áruház együttes shopping center bevásárlóközpont entertainment & shopping center szakáruház szabadidő központ

Kereskedelmi létesítmények jellemzői   Kereskedelmi létesítmények jellemzői Típus: Profil:   A: Brand: Jellemző megközelítés áruszállítás: ABC (Alapvető Beszerzési Cikkek) Főként élelmiszer 200 m2 CBA, Coop, Reál gyalog + tömegközlekedés áru: kistehergépjármű Diszkont  2.000 m2 Penny Market, Profi, Lidl, Aldi tömegközlekedés +személygépkocsi áru: könnyű/nehéz teherjármű Szupermarket Kaiser’s-Spar, Profi-Smatch, Plus személygépkocsi +tömegközlekedés Vásárcsarnok, piac Élelmiszer 5.000 m2 Fővám tér, Fény utca, Lehel tér, Fehérvári út áru: könnyű teherjármű Áruház Tartós fogyasztási cikkek is 10.000 m2 Skála, Centrum, Sugár, Fontana, Úttörő, Párizsi Nagyáruház Hipermarket Auchan, Cora, Tesco, Interspar, (Metro, Interfruct) szinte kizárólag személygépkocsi áru: nyergesvontatók Szakáruház Csak tartós fogyasztási cikkek Ikea, Kika, Sconto, RS, Brico Strore, Obi, Praktiker, BauMax, Bauhaus, Elektroworld, Media Markt áru: nyergesvontatók + a vevők kisteherjárművei Bevásárlóközpont Szolgáltató funkciók is Eleven Center, Euro-park, Stop Shop, Budagyöngye, stb. áru: könnyű/nehéz teherj. Bevásárló- és szórakoztató-központ Szórakoztató funkciók is 30.000 m2 West End, Mammut, Pólus, Lurdy-ház, Duna Plaza, MOM Park, Campona, Eurocenter személygépkocsi+tömegk. áru: minden tehergépjármű kategória ,

Vásárlói szokások Consumer habits

Váráslói szokások Consumer habits

Váráslói szokások Consumer habits

Váráslói szokások Consumer habits

Váráslói szokások Consumer habits

Forgalomkeltés JK = 2,0 fő/j MOF: mértékadó óraforgalom [j/h] F: csúcsórai látogatószám [fő/h], F = 0,064·A (m2) + 970 E : modal-split [%], van metrókapcsolat E = 65% >2 járattal elérhető E = 70% <3 járattal elérhető E = 85% JK: jármű-kihasználtsági mutató [fő/jármű], JK = 2,0 fő/j

BVKSZ szabály Building permit Maximum: Internal zone 20.000 m2 Hillside zone 15.000 m2 Transitional zone 30.000 m2 Seeded zone 35.000 m2 Suburb zone 25.000 m2

Investors’ main parameters Befektetői szempontok 508.500 person within 30 minutes and 102.500 person within 15 minutes 42.800 vehicle/day in front of the area, growing motorization 8 million passanger/year in Ferihegy International Airport 604 million Euro household income within 30 minutes only 1 shopping center within 15 min. Befektetői szempontok lakosságszám 15 és 30 perces elérhetőségen belül meglévő átlagos napi forgalom az ingatlan előtt fő tömegközlekedési vonalak, átszállópontok átlagos napi forgalma háztartások összesített jövedelme a 30 perces körzeten belül vetélytársak, várható piaci részesedés

Zöldhatósági gyakorlat Environmental Authority Practise bűvészkedés manipulation egyidejűségi tényező reduction of peak

Shopping Centers as City Centers NEM alközponti fekvésűek: A 20.000+ m2-es bevásárlóközpontok városalközpont-képző szerepe Aréna Plaza Duna Plaza 12-nél már létezik 5-nél épül 4-nél tervezik 2 kerületben nincs is igazi alközpont (XVI. ker. – Örs v.) Alközponti funkciók: közlekedési csomópont bevásárló- és szórakoztató központ + piac főtér és sétálóutca polgármesteri hivatal szakorvosi rendelő kulturális intézmény fontos állami hivatal Hiányzó közvetlen tömegközlekedési kapcsolat: Alközpont (23): Közlekedési főközpont (6):

Zöldmezős beruházások Green field investments: Rozsdamezős beruházások Üröm XVII. ker. Budaörs Rozsdamezős beruházások Brown field investments: Atheneum Nyomda Szt. István Nyomda Szikra Nyomda Állami Nyomda MOM Ganz VM Bőrgyár Hajógyár Dreher S1

Industrial Zones Iparterületek 4800 ha a város 9%-a 6 fő körzet Duna-parti és metró menti területek +1100 ha (1990 óta)

Offices Bérirodák: 1.976.000 m2 kb. 200 ezer munkahely 83% 1990 óta 46 tervezett project 2010-ig

Secondary schools: 251 schools Középiskolák: 251 intézmény ~ 4.000 osztály ~ 100.000 diák 30% Pest m.-i ~ 8.000 állás Secondary schools: 251 schools ~4.000 classes ~100.000 students 30% commuters ~8.000 teachers

Összefoglalás Summary traffic database needed new authority order reactive urban policy közlekedési adatbank hatósági gyakorlat megelőző várospolitika

Thank you for your attention!