Egy tervezett elektronikus agrár-piactér kérdőíves megkérdezésének tapasztalatai Szabó-Szentgróti Eszter – Csonka Arnold – Szabó-Szentgróti Gábor Kaposvári.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Vatera-forintok a kalapács alatt Gerő Viktor. A vatera marketing céljai - Minél több vevő (több felhasználó) ‏ - Minél többször (gyakoribb tranzakció)‏
Friss diplomások a versenyszektorban
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Szabolcsi Alma Klaszter
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
A SZIP – a mai modern informatikai technológiákat alkalmazva – lehetővé teszi, hogy a drogprevenció, -ellátás, -kutatás területén tevékenykedő szervezetek.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Kereskedelem Szakmacsoport
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál igénybe vehető szolgáltatások Lászlóné Tanács Edina szolgáltatási igazgató november 15.
Statisztika Érettségi feladatok
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
1013-4/2011/VKSZI sz. projekt Szaktanácsadási szolgáltatások nyújtását támogató rendszer fejlesztése és bevezetése.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A Kaposvári Egyetem Készítette: Lang Diána.  A magyar országgyűlés január 1-gyel alapította a Kaposvári Egyetemet, ezzel a döntéssel Kaposvár a.
Tanuljunk az IKIR-ből! Eredmények, tapasztalatok, lehetőségek
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Helyettesítő termékek a tej esetében
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Kereskedelmi és információs rendszer a zöldségtermesztés területén …avagy az információs szövetkezés támogatása Pető István
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A kutatási program leírása
Statisztika Érettségi feladatok
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén vállalkozói szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Statisztika Érettségi feladatok
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Szaktanácsadók digitális felkészültsége, továbbképzése Aktualitások
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
OLVASÓI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS EREDMÉNYEI, 2014
Előadás másolata:

Egy tervezett elektronikus agrár-piactér kérdőíves megkérdezésének tapasztalatai Szabó-Szentgróti Eszter – Csonka Arnold – Szabó-Szentgróti Gábor Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vállalatgazdasági és Szervezési Tanszék 7400 Kaposvár, Guba S. u. 40. e-mail: szentgroti.eszter@ke.hu, csonka.arnold@ke.hu, szabo.gabor@ke.hu

Előzmények és célkitűzések Új elektronikus agrár piactér? 4 kutatócsoport Célcsoportok és kapcsolataik: Forrás: NAKVI eMABP koncepció, 2013

Anyag és módszer Információ igény felmérés Kérdőíves megkérdezés: termelésben felhasznált információkra, internet-, mobiltelefon használatra, meglévő szakmai oldalak használatára, meglévő és új elektronikus piacterek használatára, jelenlegi szakmai oldala információtartalmának hasznosságára, szakmai innovációkra és a háttérváltozókra. N=116 Statisztikák: Leíró Klaszteranalízis

Eredmények Minta megoszlása 1. táblázat Válaszadók száma vállalkozási forma szerint   Gyakoriság (fő) Megoszlás % nem válaszol 46 39,7 őstermelő 26 22,4 egyéni vállalkozás 15 12,9 társas vállalkozás, szövetkezet családi gazdaság 14 12,1 Total 116 100,0

Gyakoriság (fő) Megoszlás % 2. táblázat A megkérdezett vállalkozások vezetőinek legmagasabb iskolai végzettsége   Gyakoriság (fő) Megoszlás % főiskola/egyetem 68 58,6 nem válaszol 21 17,2 felsőfokú szakképesítés/technikum 10 8,6 szakmunkásképző/szakiskola érettségi 5 4,3 8 általános 2 1,7 Total 116 100,0

Válaszadók száma régiók szerint 3. táblázat Válaszadók száma régiók szerint   Gyakoriság (fő) Megoszlás % nem válaszol 26 22,4 Dél-Alföld 22 19,0 Észak-Alföld 16 13,8 Észak-Magyarország 14 12,1 Közép-Magyarország 13 11,2 Közép-Dunántúl 10 8,6 Nyugat-Dunántúl 9 7,8 Dél-Dunántúl 5 4,3 több régióra is kiterjed tevékenységünk 1 0,9 Total 116 100,0

Kérdés: Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal (1-től 5-ig) Leíró statisztika Szakmai honlapokkal, Internettel és mobiltelefonnal kapcsolatos kérdések 1. ábra Kérdés: Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal (1-től 5-ig)

2. ábra Kérdés: Mennyi időt fordít az alábbi internetes tevékenységekre naponta? Kérem, adja meg 1-5-ig terjedő skálán!

Termelésben felhasznált információkkal kapcsolatos kérdések 3. ábra Kérdés: Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal? (1-től 5-ig)

4. ábra Kérdés: Mennyire könnyen fér hozzá az alábbi információkhoz? (1-től 5-ig)

Meglévő és új piactérrel kapcsolatos információk 5. ábra

Motivációk az új piactér használatára: piaci információk egy helyen lennének gazdanapló vezetése kalkulátorok használata tápanyagtervező alkalmazás elégedettség mérés Népszerű alkalmazások: gazdálkodási napló gazda naptár árfolyamfigyelést kalkulátorokat tápanyagtervező

Kérdés: Hasznosnak tartana-e olyan dokumentumtárat, 4. táblázat Kérdés: Hasznosnak tartana-e olyan dokumentumtárat, ahonnan hasznos szakmai publikációkat, könyveket, folyóiratokat tudna online elérni?   Gyakoriság (fő) Megoszlás (%) Igen, használnám 87 75,0 Nem válaszol 17 14,7 Igen, de nem valószínű, hogy használnám 10 8,6 Nem tartom hasznosnak 2 1,7 Total 116 100,0

regisztráció nélküli ügyletek (54,3%) termék online vásárlása, nem csupán információ (51,7%) vevői/eladói értékelés lehetősége (70,7%) közvetlenül az eladótól vásárolni (77,6%) összes lehetséges eladót listázza ki keresési eredményben (46,6%)

7. ábra Kérdés: Kérem értékelje 1-5-ig terjedő skálán az alábbi piactéri funkciókat melyet hasznosnak/kevésbé hasznosnak gondol!

Klaszter analízis Üzleti tájékozottság faktorok feltárása 8. ábra: A tájékozottsági klaszterek piacismereti és forrásismereti átlaga

„Piacorientáltak”: képzett diplomás szakemberek Magabiztos termeléstechnológiai és piaci ismeretek pályázati és finanszírozási lehetőségek átlagos ismeret Beszerzés és értékesítés átlag feletti ismerete számítógépes és egyéb technikai ismeretek átlagosak gazdaságvezetési ismereteik átlag felettiek Legkönnyebben a piaci és támogatási információkhoz férnek hozzá Mezőgazdasági termelőkben, magán szaktanácsadókban és mezőgazdasági szaklapokban bíznak meg Nyomonkövethetőség, időjárás előrejelzés Kereskedelmi funkciók, friss hírek az ágazati eseményekről, innovációkról

„Forrásorientáltak”: Képzett, diplomás szakemberek Mg-i támogatások és hitellehetőségek iránt jól tájékozottak Ismerik a fenti témákhoz kapcsolódó hírcsatornákat Piaci információkhoz nehezebben jutnak hozzá Technikai tudásuk átlagos, gazdaságvezetési tudásuk átlag alatti Termeléstechnológiai kérdésekben lényegesen kevesebb tudással rendelkeznek, mint a „piacorientáltak” Elsősorban magánszaktanácsadókban, mezőgazdasági termelőkben és szakmai folyóiratokban bíznak Az Internetet főként pályázati információkeresésre használják Főként a kalkulátorok és a „mire és mennyire” funkció érdekelné őket

„Információ hiányosak”: Diplomások alulreprezentáltak Átlag alatti piaci és forrásismeret Termeléstechnológiai tájékozottságuk gyenge Nincsenek megelégedve a technikai és a gazdaságvezetési tudásukkal Nem érzik, hogy könnyen hozzáférnének bármilyen információhoz Elsősorban a mezőgazdasági szaklapokban és szakmai oldalakban bíznak meg Az internetet elsősorban hírek és pályázati lehetőségek szerzésére használják Főként a hírlevél és nyomonkövethetőség funkciót látnák viszont a piactéren Kifejezetten nyitottak lennének egy ingyenes szaktanácsadási lehetőségre és a közösségi oldal üzemeltetését

Következtetések Lenne igény egy hiánypótló elektronikus információ forrásra Minden információ „egy helyen” legyen Megbízható Könnyen elérhető Kedvező árú vagy ingyenes Hiánypótló felület lehet(magro.hu) Funkciógazdagság

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!