Szellemi tőkeBalogh Gábor, 2006.03.25. 1 Szellemi tőke relevanciája Szellemi tőke fogalma és helye SZT-megközelítések SZT-kutatások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Könyvtárismeret Dokumentumok típusai.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Horváth Cz. János Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Könyvtárhasználati verseny
Javaslat az erőforrások és a szabályozó eszközök összehangolására vidéken között Katonáné Kovács Judit, PhD egyetemi adjunktus DE AGTC GVK.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Kompetencia alapú közvetítés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Kutatási Zárókonferencia, Budapest 2008.
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
1 intézményes érdekegyeztetés © kurtán sándor 2011 a politikatudomány alapjai
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA III.. A 60-as évek antropológiája E. Wolf: részterületek, terminusválság El ő zmények: 1.Angolszász strukturalista funkcionalizmus.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
1 2 érdekérvényesítés érdekegyeztetés az Európai Unióban 2. alapfogalmak © kurtán sándor 2011.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
A vidéki tér sikertényezői
Vállalatok pénzügyi kimutatásai és a beruházások Fazakas Gergely
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván.
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A védett ismeret (know-how) "terjedésének" magánjogi aspektusai Dr
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Vitaindító – 2007-re tervezett tevékenységek.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
1 Szociális védelmi kiadások Magyarországon és az Unióban Tokaji Károlyné, KSH „Kérdés és válaszok”, avagy SZEGÉNYSÉG és SEGÉLYEZÉS I. című szakmai konferencia.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
LEADER, Identitás, Sport
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
A hazai középvárosok területi tőkéje
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Európai Uniós ismeretek
Kompetencia alapú közvetítés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Szellemi tőke relevanciája Szellemi tőke fogalma és helye SZT-megközelítések SZT-kutatások

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Előfutárok (Patrick H. Sullivan, 2000)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Embermodellek

Szellemi tőkeBalogh Gábor, A tőke fogalma Tőke az, ami szűkösen áll rendelkezésre hasznossági funkciót tölt be és érték formában kifejezhető ERŐFORRÁS, amelybe BERUHÁZHATÓ és amelyet, Ha beruháznak, MEGTÉRÜL (Vö. Adam Smith)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, TőkefajtáK •Tárgyi tőke: eszközzé vált nyersanyagból keletkezik •Emberi tőke: személyek átformálásával kialakított készségek és képességek cselekvések megvalósításához •Személyi tőke: olyan személyi tapasztalatok, amelyek befolyásolják a jelenlegi és jövőbeli hasznosságokat •Társadalmi tőke: személyek közötti viszonyokban testet öltő tőke

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Szellemi tőke Intelligens Intelligens  video et intelligo, megértő és megítélő  szakértő Szellemi tőke  vagyoni értékként megtestesülő bármilyen tudás, információ, szellemi tulajdon, tapasztalat Emberi és strukturális tőke kombinációja, kiegészítve az ügyféltőké vel (Th. Stewart)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, A szellemi tőke helye Tárgyi tőke Társadalmi tőke Személyi tőke Emberi tőke Szellemi tőke Kulturális tőke

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Szellemi tőke mint MP L

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Szellemitőke- megközelítések 1. (Andrew Brown, Twila Osborn, James M. Chan, Venkat Jaganathan)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, Szellemitőke- megközelítések 2. (Klausz Melinda)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, SZT-megközelítések 3. Élettársadalmi megközelítés

Szellemi tőkeBalogh Gábor, GAZDASÁG KOMPONENSEI

Szellemi tőkeBalogh Gábor, SZT-kutatások 1. (Arnold Picot)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, SZT-kutatások 2. Szellemi tőke mérése John K. Galbraith: Szellemi tőke = szellemi tevékenységek plusz tudás, képesség SZT  piaci érték mínusz könyv szerinti érték vagy normalizált nyereség – eszközökre jutó tárgyi nyereség osztva a szellemi tőke diszkontrátájával (10,5 %)

Szellemi tőkeBalogh Gábor, SZT-kutatások 3. (Lengyel Csaba)