Vatikán online Fórumok az internetes közösségépítésben Horváth Viktória.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Kelet-nyugati Átjáró A világzene és az interkulturális kommunikáció kapcsolata a pécsi Balkán Világzenei Fesztivál vizsgálata alapján Készítette: Halász.
Médiainformációk Az F1-live.hu bemutatása A 2008-ban indított F1-live.hu az elmúlt években Magyarország legkedveltebb és legaktívabb Forma-1-gyel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
DPR kommunikáció alapelvei
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Portálok Porta: kapu, bejárat, kirakat. Olyan web-alapú szolgáltatás, amely információkat biztosít a felhasználó mindennapi munkájához és szórakozásához.
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Közösségi oldalak Készítette: Tóth Petra Felkészítő tanár:
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Olaszliszka/rasszizmus/ciganybunozes.hu Az internet manipulatív hatásának jelentőségéről XXX. Jubileumi OTDK Konferencia Szeder Dóra Valéria III. Évfolyam.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI IDEOLÓGIA REPREZENTÁCIÓJA A DEBRECENI EGYETEMISTÁK KÖRÉBEN Sőrés Anett Debreceni Egyetem, Szociológia MA II. Témavezető: Prof. Dr.
Közösségi oldalak használata
Digitális világ – interaktív táblán
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Honlapszerkesztés, weblapszerkesztés
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Tudományos portálok összehasonlítása. Mi a portál? „Port”: kapu, „portal”: bejárat Eredetileg: „internetes kiindulópont” – továbblépés más oldalakra Ma.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
A HONLAP FEJLESZTÉS BEMUTATÁSA TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Készítette: Deák Lilla.
Az EtherCore weboldal Jószai Zoltán 1. Az oldal célja Kedvcsináló a fejlesztés alatt lévő játékhoz 2.
Vállalkozások az Interneten Készítette: 7even Online Ügynökség.
A SZÉLSŐJOBBOLDALI EGYETEMISTÁK MINT VIRTUÁLIS CSOPORT Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29., DAB Székház.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
– Letölthető változat –
A gyermekek nevelésének megerősítése (VII. fejezet)
PR az interneten.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Online közösségek pedagógusoknak
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
EU Tájékoztató Szolgálat
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,

Előadás másolata:

Vatikán online Fórumok az internetes közösségépítésben Horváth Viktória

Vizsgálat tárgya  vallás, egyház és média kapcsolata  Római Katolikus Egyház és internet  Vatikán a YouTube-on

Problémafelvetés  Mennyire hatékony az egyház internetes jelenléte?  Figyelembe veszi-e az új média sajátosságait?  internet elveihez igazodó autonóm megkülönböztetés érvényesülése  tartalomszolgáltató vs. közösségépítő

Vizsgálat célkitűzése  a szakrális tartalom tömegmédiabeli sikertelenségének okai Elméleti rész:  vallási üzenet mediatizálhatóságának vizsgálata (Luhmann kerete) Empirikus rész:  Vatikán nemzetközi honlapja a YouTube videómegosztó portálon

Főbb tartalmi egységek 1. internet népszerűségének jellemzői 2. egyház internettel kapcsolatos állásfoglalásai 3. vallási üzenet mediatizálhatósága, tömegmédiabeli sikertelenségének okai 4. empirikus kutatás elemzési szempontjai 5. kutatás eredményei, konklúzió

Internet jellemzői  kétirányú kommunikáció, interaktivitás  nincs terjedelmi korlát, olcsó  anonimitás  információkeresés, szórakozás, kapcsolatépítés –gondozás  „fiatal generáció médiuma”  hiteles tanítás – magánvélemény  konkurencia, vallási üzenettel ellentétes tartalmak → motiváló erő!

Egyház és internet  virtuális közösség ≠ valós közösség  széleskörű ismeret, de nem tanít értékeket  vallással ellentétes nézetek  önszabályozás kérdése  önszerveződő katolikus honlapok  felelősség: szülők; gyermekek  egyház célja: ◦ helyes használat támogatása; párbeszéd a médiával; médiaképzés szükségessége

Egyház és internet  Kezdetben két vélemény: 1. jelenlét a digitális térben 2. tradicionális értékek relativizálódása  Két út a keresztények számára a neten: 1. csak hiteles tanítás –”keresztény sarok” 2. befogadó, párbeszédre nyitott (interaktivitás)

Tartalomszolgáltató vs. közösségépítő  Két irány az egyház számára az interneten: ◦ „társadalmi megfelelésvágy és párbeszéd” - társadalom igényeihez igazodó vallásos alternatíva a társadalomnak - közösségi élményt keresők számára ◦ „értékelvűség és keresztény küldetés” - hűség az eredeti katolikus küldetéshez és értékhez - egyház és társadalom összeférhetetlensége - vallás iránt érdeklődő, „keresők” számára

Empirikus kutatás  tárgya: Vatican’s Channel ◦ a Vatikán nemzetközi honlapja aYouTube-on  elemzés szempontjai: ◦ web-ergonómia ◦ tartalomelemzés

Vatican’s Channel  egyház célja: digitális nemzedék elérése  üzemeltető: Szentszék; Google  indulás: január 23.  angol nyelvű változat elemzése  videóanyagok vizsgálata: ◦ látogatottság és kommentek korrelációja ◦ 10 videóklip tartalma: ábrázolásmód és a témák ötletessége

Web-ergonómiai elemzési szempontok  felhasználóbarát felület: ◦ rövid oldalak, gyors, pásztázó olvasás miatt ◦ hipertextalapú írásbeliség – linkek ◦ oldaltervezés: navigáció, struktúra, hirdetések, zsúfoltság, nyelvezet ◦ olvashatóság: betűméret, -szín, -típus; háttér és szöveg; nyelvhelyesség; mozgó szövegek, multimédia tartalmak ◦ letöltési sebesség ◦ hozzászólás helyett fórum

Web-ergonómiai elemzési szempontok ◦ szájt neve, logója bal oldalon ◦ minden oldalon honlapra mutató link ◦ súgó, keresőprogram ◦ navigációs menü ◦ aláhúzások kerülése ◦ segédprogramok hátrányos helyzetű felhasználóknak ◦ nemzetközi használat: nyelvválasztási mód, ikonok kulturális sajátosságai

Tartalomelemzés  honlap látogatottsága  ig feltöltött utolsó 10 videóklip nézettsége, kommentek száma  videóanyagok témája, ötletessége, ábrázolásmódja  cél: „elvárásoknak” való megfelelés

Tartalomelemzés  Nézettségi mutató egy héttel indulás után: ◦ látogató ◦ regisztrált felhasználó: fő  Nézettségi mutató az indulás óta: ◦ látogató ◦ regisztrált felhasználó: fő → első egy hét óta eltelt egy évben hatszorosára nőtt → regisztrált felhasználók száma megduplázódott (kevés)

Tartalomelemzés  Fred Figglehorn tinédzser ◦ látogató ◦ regisztrált felhasználó: fő

Tartalomelemzés Vatikáni legnézettebb videó főt vonzott - nincs komment! Fred legnézettebb videó főt vonzott an szóltak hozzá! ◦ tényezők: kapcsolati háló videó témája ◦ a társadalom problémáira reflektáló hírek

Tartalomelemzés  egyetlen komment és szavazat sincs ◦ tetszésnyilvánítás nincs  kedvencek közé sorolás ◦ leginkább téma alapján ◦ kapcsolati háló ◦ feltöltés sorrendje  látogatás helyszíne ◦ legnépszerűbb: Vietnám, USA, Kanada, Alaszka ◦ is-is: Ausztrália, Európa ◦ legkevésbé népszerű: Bolívia, Paraguay, Ázsia, Afrika, Oroszország

Következtetések  a honlap nem alkalmazkodik a portál sajátosságaihoz ◦ YouTube: szórakoztatás rövid, amatőr, vicces videók ◦ Vatican’s Channel: információközlő, statikus, pápa személye, spontaneitás hiánya, professzionalitás

A vallási üzenet mediatizálhatóságának dichotómiája  bulvárhírek iránti nagyobb érdeklődés  Bulvarizálható-e a pápa, a szakrális tartalom blaszfémia nélkül?  NEM! ◦ vallási értelemadással nem összeegyeztethető ◦ egyházi gondolkodás keretein kívül áll  szakrális üzenetek sajátosságai ↔ bulvártematikus tartalom  → aYouTube-on nem mediatizálható  → tartalomszolgáltató pozíció alacsony népszerűség; kevés regisztráció

Köszönöm a figyelmet!