Digitális tananyagfejlesztés módszertana

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Interaktív táblák Bevezetés.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Miskolczi Ildikó
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
IKT projektek a közoktatásban
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learning alapú távoktatásos képzés
A gyakorlatvezető mentor
e-Learning a tanárképzésben
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Digitális tananyagfejlesztés módszertana a) Ismertesse a digitális tananyagfejlesztés technológiáit és szoftvereit. b) Szabványok és szabványosítás az elektronikus tananyagok fejlesztésben. c) Mutassa be a tanulói ePortfóliók szerepét a közoktatásban Készítette: Halász Rita tanár- informatikatanár MA 2010/2011

A digitális tananyagfejlesztés technológiái és szoftverei A legmagasabb szintű tudás biztosításához már nem lehet csak a hagyományos oktatási módszerekre támaszkodni, egyre nagyobb szerepet kap a nyitott és távoktatás, az informatikai technológiák alkalmazása.

IKT szerepe az oktatásban A pedagógusok számára: korlátlan hozzáférés az információkhoz alacsonyabb költség és időigény rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés szakmai fejlődés kiszélesedése lehetőség az együttműködésre másokkal a NAT lehetőségeink kihasználása az alternatív módon szerkeszthető tananyag tartalmakkal önálló továbbképzés

IKT szerep az oktatásban A tanulók számára: interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség, jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás), időmegtakarítás, egyéni sikerélmény, könnyebb figyelem összpontosítás, hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása

IKT eszközök az oktatásban Mobil, digitális prezentációs eszköz (zsúrkocsi) Tartalma: 1 laptop 1 projektor Erősítő, hangfal, mikrofon VHS, DVD Tartódoboz Digitális bőrönd: laptop + projektor Minden középiskolába zsúrkocsi és bőrönd

IKT eszközök az oktatásban Sulinet Digitális Tudásbázis 7-12. évfolyamok közismereti tárgyainak digitalizált tananyagai példák, animációk, demonstrációs filmek kiegészítő adatbázisok, háttér információk módszertani segédletek, óravázlatok egyedileg alakítható tartalom fórum, chat, kollaborációs lehetőség

IKT eszközök az oktatásban Interaktív tábla informatikai eszköz, amely egy szoftver segítségével összekapcsolja a számítógépet, a projektort és a táblát  a tábla érintésre érzékeny felületté válik (speciális tollal vezérelhető) a számítógépen elkészített tananyagot rávetíthetjük a táblára, a táblát érintőképernyőként használva pedig vezérelhetjük a számítógépet hatékonyan támogathatja a differenciálást, a csoportmunkát, a kollaborációs eszközök használatát a tanórákon

IKT eszközök az oktatásban Web 2.0 egyszerre jelöl újfajta weboldalakat és szolgáltatásokat, a mögöttük álló technológiát, és azokat az attitűdöket, módszereket, amelyek mindehhez társulnak a felhasználó nem csak nézegetni való weboldalakat kap, hanem sokoldalúan használható eszközöket az eszközök kezdetben üres portálok, a szolgáltató lehetőséget nyújt azok tartalommal való megtöltésére a web 2.0 "zászlóshajói„: YouTube videó megosztó portál delicious online linktár Flickr képmegosztó portál Wikipédia közösségi enciklopédia Iwiw, a Facebook közösségépítő hálózatok az Amazon.com webáruház, amely eredetileg csak könyveket forgalmazott, mára közösségi térré bővült, ahol a felhasználók véleményezhetik, címkézhetik a tartalmakat, láthatják egymás visszajelzéseit a forgalmazott termékekről

IKT eszközök az oktatásban Web 2.0 Új platform! A webkettes eszközök új platformot teremtenek az együttműködésre, egy virtuális felületet biztosítva felkínálják a lehetőséget közös tartalmak létrehozására. A mára létrejött, felhasználók által kipróbált, használt, és a tapasztalatok eredményeképpen egyre kifinomultabb eszközök rendkívül praktikusak. Oktatási célra használva lehetőségek széles körét kínálják arra, hogy megújítsuk pedagógiai eszköztárunkat.

IKT eszközök az oktatásban E-learning a hagyományos és távoktatási, valamint az internet nyújtotta új lehetőségek együttes alkalmazását jelentő új és hatékony tanulási eljárás E-learningnek nevezhető minden olyan tanítási és tanulási forma, amikor a tananyag feldolgozásához, bemutatásához; a szemléltetéshez vagy akár a kommunikációhoz digitális médiumokat (például DVD, CD-ROM, Internet) használunk

Szabványok és szabványosítás az elektronikus tananyagok fejlesztésben A szabványosítás szükségessége A hagyományos számítógépes oktatóprogramok egyedi megoldásokat tartalmaznak a tananyag tárolására, közvetítésére, a tanulói eredmények visszajelzésére. A kész tananyag sem egészében, sem részeiben nem alkalmazható más kontextusban, más tananyag részeként, mert fizikailag zárt egységet alkotnak; tartalmilag tele vannak az eredeti környezetére történő hivatkozásokkal. Tovább probléma pl. ha esetleg más operációs rendszer alatt szeretnénk használni a CD-t. A hagyományos számítógépes oktatóprogramok a mai napig egyedi megoldásokat tartalmaznak a tananyag tárolására, közvetítésére, a tanulói eredmények visszajelzésére.  Egy konkrét témakörnek egyfajta konkrét realizációját nyújtják. A kész tananyag sem egészében, sem részeiben nem alkalmazható más kontextusban, más tananyag részeként. fizikailag zárt egységet alkotnak tartalmilag tele vannak az eredeti környezetére történő hivatkozásokkal Tovább bonyolítja a dolgot például, ha esetleg más operációs rendszer alatt szeretnénk használni a CD-t. A digitális tananyaggyártás igen hosszadalmas és költséges tevékenység. Az egyre bővülő oktatási piacon nincs értelme annak, hogy az egyes diszkrét tananyagelemeket újra és újra elkészítsék. Inkább az újrahasznosíthatóságukat, hordozhatóságukat kell megoldani

A szabványosítás célja átjárhatóság biztosítása a tananyagok számára a különböző eLearning alkalmazások (keretrendszerek, szerzői rendszerek, tároló alkalmazások) között

A szabványosítás főbb területei A szabványosítás különböző részterületei között szoros összefüggés áll fenn. Az, hogy a tananyagelemekből hogyan építek fel egy konkrét tananyagot, kurzust, visszahat a metaadat modellre és befolyásolja a tanulói tevékenységek követését és az ezzel kapcsolatos adatmodellt. együttműködési képesség a tananyagok szintjén ha a tananyag teljes egészében megfelel egy adott szabványnak, akkor bármely – az adott szabványt támogató keretrendszerben lejátszható az alkalmazások szintjén a különböző tananyaggyártók által készített tartalomcsomagok futtathatók ugyanabban a tanulásirányítási keretrendszerben (LMS) kihasználva a tartalomban definiált lehetőségeket a keretrendszer képes együttműködni más alkalmazásokkal

ePortfólió szerepe a közoktatásban bizonyos szempontok alapján meghatározott céllal összeválogatott „dokumentumok” összessége digitálisan tárolódik, archiválható, publikálható (Web) multimédia tartalmak is megjeleníthetők benne

Portfólió típusok az oktatásban munkaportfólió célja a teljes tanulási folyamat dokumentálása, reflektálásának elősegítése bemutató portfólió célja a tanulási folyamat legjobb eredményeinek, a legjobb munkáknak a bemutatása értékelési portfólió a tanulási folyamat eredményeinek bemutatása minősítő- szelektív értékelés céljából

A portfólió tartalma Személyes információk Tanulmányok Elismerések, díjak, kitüntetések Személyes és oktatói visszajelzések, megjegyzések Értékelések, projektek Tervek és célok Érdeklődési kör Könyvek, cikkek, előadások, bemutatók Személyes, szakmai, és munkahelyi fejlesztések produktumai, és feljegyzései