Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben.  1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bemutatjuk Önnek SlidePlayer.hu oldalt
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Digitális világ A digitális reklám
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Szinkronizált multiplatform élmények
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
AZ INTERNET ADTA LEHETŐSÉGEK AZ ALKOTÓKÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATÉPÍTÉSÉNEK TÜKRÉBEN Dóri Éva MMIKL képzőművészeti szakreferens október 1.
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Keresőmarketing stratégiák
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Reklám.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Közösségi portálok használata
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
Adatbányászati módszerek a weblogfájlok elemzésében
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Máthé Elek Miért jó a nyelvtanároknak? Company Success tréning Budapest, 2007 július 10. mert van net, Web 2.0 és Hot Potatoes.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Digitalizálás a könyvtárban …mit, mivel, hogyan, mikor, miért, mennyire…
Jogi informatika1 INFORMATIKA III. alkalom szeptember ELŐADÓ.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Barangolás – ?eltévedés? a „szájber” térben

 1999 óta foglakozom online kommunikációval  Zöldút 2007 programév  Ökoturizmus stratégia  Ifjúsági turizmus stratégia  Egyéni és céges tréningek  FATOSZ együttműködés 2009-óta

 Az internet ma  Eszközök, alkalmazások  Kinek jó ez? – előnyök – hátrányok  Nehéz pálya  Lépésről lépésre – géptől a látni-, olvasni-, tudnivalóig  OK, ott vagyok, de hol is?!

 Sokszor azt véljük, hogy tudjuk….  ‘60-as évek óta töretlenül fejlődő számítógépes hálózat  ~ 1,9 milliárd felhasználó  193 millió domain - internetes cím van használatban  Több mint 500 millió felhasználó csak a - on  Percenként 24 órányi új videó kerül fel a -ra  294 milliárd e-mal naponta

 A hazai internet lefedettség 55%-os  Vásárlás előtti döntésekben kiemelt szerep (>90%)  A célcsoport magas jelenléte (>62%)  Kiemelten kedvező lakhely szerinti lefedettség (>79) Megkerülhetetlen médiummá vált az elmúlt 10 évben Forrás: NRC

  Honlapok (.hu,. com,.gov,.net stb)  Közösségi felületek (iwiw, facebook, twitter)  Online alkalmazások (e-kormányzat, banki szolgáltatások, web-áruházak, repülőjegy és szállásfoglaló rendszerek stb)  Online játékok, online mozi-TV-rádió

 Honlapok (.hu,. com,.gov,.net stb)

 Közösségi felületek (iwiw, facebook, twitter, linked in)

 Online alkalmazások (e-kormányzat, banki szolgáltatások, web-áruházak, repülőjegy és szállásfoglaló rendszerek stb)

 Online játékok, online mozi-TV-rádió

 Mindenkinek és senkinek  Több tízezer év Internet nélkül  Akinek kellett, tudott írni  A szomszéd falunál messzebb ritkán mentünk  Híreket a messziről érkezett emberek hoztak  Az idő egészen más értelmű volt  Naponta újabb eszközök, alkalmazások születnek - felfoghatatlan sebesség  Ami ma hír, holnap történelem, vagy még az sem  Ami ma friss, „az holnap kit érdekel”  Arubától Indonéziáig, Nyíregyházáról Santiago de Composteláig nézelődünk, amikor utazást tervezünk  Nincs idő a fejfájásra!

 Előnyök  Könnyebb ügyintézés  Gyorsabb információ és adatforgalom  Olcsóbb, színesebb szórakozási lehetőségek  Szinte folyamatos kapcsolat személyek és közösségek között  Széles, gazdag információ forrás

 Hátrányok  Függőség  Virtuális világ – elszakadás a valóságtól  Mozgásszegény élet  Adatvédelmi kérdések – kiszolgáltatottság (Nagytestvér hatás) FilmFilm  „Sötét” oldal hatása – ellenőrizhetetlen tartalmak (kéretlen reklámok, porno, drog, terrorizmus stb)

 Nagy médiazaj  Keresőkben PéldaPélda  Online hirdetésekben  TV (nyomtatott sajtó, rádió – csökken a jelentősége)  Konkurensek széles körének jelenléte – mindenki a neten van  Gyorsan változó szolgáltatások  A felhasználói igényeknek megfelelően – mit szeretne a fogyasztó, a vendég – mi segíti a döntését  Technológiai fejlődésnek megfelelően – gyorsabb internet, erősebb gépek, gazdagabb grafikai lehetőségek stb.  Rövid életciklus az információban (ami ma újdonság, holnap értéktelen bóvli)

 Ország, város….  Országok (Ausztria, Horvátország stb)  Régiók – jobb kommunikáció, nagyobb figyelem  Üdülési módok (aktív turizmus, városlátogatások stb)  Az időtöltés más módjai  Egynapos utazások (Magyarország hosszában 550 km)  Wellness szállodák – családi ajánlatok  Aqua parkok, élményfürdők  Fesztiválok  Nagy sportesemények – Kajak-kenu VB  Kert, barátok, család…  Gazdasági gondok

 Vezess!  Kövess!  Vagy állj félre! VAN!

 Megfelelő gép és programok  Internet kapcsolat  cím  Web-lap  Folyamatos használat

 Vezetékes  Mikrohullámú  Mobil internet  stb

  NE!    Inkább ezt!   

 Megfelelő domain, azaz internet cím     Megfelelő eszköz az építésre      A jó honlap  Egyszerű  Informatív  Friss  Könnyen kezelhető

 marketing  Banner  PR cikk  Blog - bloggerek  Keresőmarketing  Közösségi média

 marketing  Címlista  Vendégektől elkért mail címek alapján – ajánlásokat gyűjtve  Vásárolt adatbázisok segítségével  Aprólékos gyűjtés, válogatás eredményeként  Mondanivaló  Röviden, tömören, a honlapra vezető kapcsolók segítségével  Szerkezet  Jól áttekinthető, könnyű olvashatóság  Precizitás  Nyelvileg helyes, minden működik, valós

 Banner hirdetés  Drága  Grafikailag kényes  Nehézkes az időzítés  Megjelenés szám  Időszak  Kattinttás

 PR cikk és a blog  A legjobb ha magunknak készítünk egyet  Folyamatos információs lehetőség, naplószerű, személyes hangvétel (azért ehhez is érteni kell)  A blog és annak szerzője (a Blogger) szoros kapcsolatban van  Néhány kedves blogger ismerőssel sok fejfáját megtakarhatunk magunknak  Közös hétvégét, közös főzések  Szolgáltatás és esemény bemutatók  Források:  wwwfreeblog.hu  

 Keresőmarketing  Láthatóság, megtalálhatóság - példapélda  Csak akkor fizetünk, ha van kattintás  Pontos, részletes statisztika  Példa: Google Analytics – adatsorok  Összes látogató Összes látogató  Látogatás forrásai (honnan jönnek, kik ők?) Látogatás forrásai  Mennyit vannak az oldalon? Mennyit vannak az oldalon?  Mit csinálnak az oldalon?  Mit találnak az oldalon?  Mit nem találnak?  Hol távoznak az oldalról?

 Közösségi média  Facebook és a Fatosz – facebook.comfacebook.com  Folyamatos információ közlés  Hitelesség  Pontosság  500 millió potenciális vendég ingyen…  … és nem csak Facebook van

Tény: Az Internet mára kihagyhatatlanná vált, mi több, kikerülhetetlen  Amit ne tegyünk!  Rossz honlap, öreg tartalom – a szomszéd fia már látott PC-t - A Gulyáslevest megfőzetné vele? Bízza szakemberre! (meg is tanulható)  Ritkán kezelve, azt is rosszul – nem hetente, nem havonta, hanem naponta – Végtelen történet. Ha eldöntöttem, akkor csinálni kell! – Eldöntötte?

 Tudjuk, hogy mit akarunk, mit, mire akarunk használni  Ha csináljuk, akkor pontosan, hitelesen – itt az „ízű” nem elég  Nem szégyen kérdezni  Mindennek ára van - a sikernek is  Közösen messzebbre jutunk – együtt könnyebb a web fejlesztésben, marketingben  Közös, friss szállás adatbázis – felkerülni a térképre (pontos cím, valódi megtalálhatóság)  Közös online foglalási rendszer

Várom kérdéseiket Nagy Gábor Nincs kibúvó! – vezess – kövess – állj félre!