- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ellentétek közöttünk. Földünk népessége 100 évvel ezelőtt 1.6 milliárd fő volt. Ez mára több, mint 6,7 milliárd. Ebből 1,2 milliárdan élnek szegénységben,
Advertisements

Az információs társadalom helyzete Magyarországon
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
A KÖZÖSSÉG ÉRTÉK.. K ÖZÖSEN. Egyesületünk tagjai 2010-ben kezdte a közös munkát. Programjaink a éves korosztálynak szólnak.
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
Egy ágyban az ellenséggel Internet a műsorszóró szemével Grósz Judit, UPC I február 29. I Bigscreen Konferencia.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Videó kommunikáció ben!  Marketingtorta – IV. Fókuszban a webáruházak  WebSEO Kft. Horváth Ernő.
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Listings: egy méltatlanul elfeledett milliárdos piac? Szávuly Krisztián Sanoma Budapest internet lapigazgató.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Fotók egy mexikói narkóvezér házából, miután letartóztatták.
A népesség nem és kor szerint
Közösségi portálok használata
Forrás: MTI Dúsgazdagok közösségi oldalai Dátum: április 21. "A közösségi média az egyetlen.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
ATL - mit hirdessünk és hol?
Nukleáris non-proliferáció az Atomsorompó Egyezmény keretein belül
Közösségi oldalak használata
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Digitális világ – interaktív táblán
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
A politika felzárkózik a tudományhoz: a brit klímastratégia mérföldkövei Greg Dorey, Brit Nagykövet
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Jó példák a gyakorlatból /Magyarország /
2014BME. Mi is az az AIESEC? Hallgatók által vezetett nemzetközi non-profit szervezet Mintegy aktív tag 113 ország 2 fő profil – Tagok fejlesztése.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Az élet igéje július.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Okos kütyük a mindennapi életünkben 
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
Előadás másolata:

- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak

A DOLGOZAT FEJEZETEI 1. Miért volt jó ötlet az internetet segítségül hívni a kampányban? 2. „Obama everywhere” 3. Közösségszervezés a weblap segítségével 4. A közösség szerepe Obama megválasztása után, az állampolgárok hangja

1. M IÉRT VOLT JÓ ÖTLET AZ INTERNETET SEGÍTSÉGÜL HÍVNI A KAMPÁNYBAN ?  Helyzeti adottságok:  Célcsoport: fiatalok  ők használják legnagyobb arányban az internetet  Internetes penetráció az USA-ban 2008-ban: 76%  Azon felnőttek aránya, akik online néznek politikával vagy választásokkal kapcsolatos híreket folyamatosan nő: 1996 % 2000 % 2004 % 2008 % Összes felnőtt közül Összes internethasználó Forrás: PewReserachCenter Publications: The Internet’s Role in Campaign 2008

2. O BAMA EVERYWHERE

K ÖZÖSSÉGI PORTÁLOK  15 közösségi portálon volt profilja  AsianAve, MiGente, BlackPlanet, …  A stáb által indított csoportok:  Diákok Obamáért – 225 ezer tag  Nők Obamáért – 77 ezer tag  Sacramento Obamáért – 46 ezer tag  Felhasználók által indított csoportok:  1 millió erős Obamáért – 920 ezer  Több külpolitikai tapasztalatom van, mint Sarah Palinnek – 252 ezer tag

F ILEMEGOSZTÓ OLDALAK  Stáb által feltöltött tartalmak  Felhasználók által feltöltött tartalmak  Yes We Can  Obama girl vs. McCain girl  Obama songs  Obama szimpatizáns animációk  Flickr, Scribd  Az emberek saját készítésű tartalmaik révén részesévé váltak a Barack Obama melletti kampánynak

K ÖZÖSSÉGI SITE - OK, VIDEÓMEGOSZTÓK 3 millió ismerős1 millió ismerős 200 ezer ismerős 14,5 millió órányi videó (47 millió dollárnyi reklám lenne) 488 ezer órányi videó (1,5 millió dollárnyi reklám lenne)

„TXT W E C AN ”  3 millió felhasználó  Microtargeting (IRAQ, JOB, OH, Fl)  Interaktivitás, mozgósítás  Telefonos alkalmazások (csengőhangok, háttérképek, iPhone alkalmazások)

O NLINE HIRDETÉSEK  3 feladata van:  Adománygyűjtés  Mobilizáció  Üzenetküldés  Biztosan megtalálni a tartalmakat

3. K ÖZÖSSÉGSZERVEZÉS A BARACKOBAMA. COM WEBLAP SEGÍTSÉGÉVEL

ADOMÁNYOZÁS  Obama 745 millió dolláros kampánypénzének 88%-a egyéni felajánlásokból érkezett  Obama nem fogad el pénzt lobbycsoportoktól  bevételeinek nagy része „small donor”-októl származik – egy felhasználó átlagosan 85 dollárt adományozott  McCain 368 millió dolláros kampánypénzének 54%-a származott egyéni felajánlásokból Forrás: OpenSecrets.org

Ö NKÉNTESEK  45ezer önkéntes csoport szerveződött meg az interneten  13 milliós lista – 2 milliárd üzenet (7000 különböző üzenet)  3 millió telefonszám  How to… útmutatók  Virtuális térkép

M Y. BARACKOBAMA. COM

A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK OKAI  Helyzeti adottságok  Abban a közegben igyekezett megszólítani a választókat, amelyet rendszeresen használnak, ahol otthon érzik magukat  Obama életét, lépésit, a kampányt állandóan figyelemmel lehetett kísérni  Obama nem győzhetett volna az emberek aktivitása, megmozdulása, kampányban való részvétele nélkül:  A stáb felkínálta az eszközöket  mindenki úgy használta fel azokat, ahogy az neki tetszett  A felhasználók beleszólhattak a kampány irányításába  Önszerveződés, a közösség ereje:  „Arra kérlek titeket, hogy higgyetek. Ne csak az én képességeimben, hogy valódi változást tudok elérni Washingtonban… Arra kérlek titeket, hogy higgyetek a sajátotokban is”

A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK LEGFŐBB IGAZOLÓJA : Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak

M C C AIN AZ INTERNETEN  2008 szeptemberéig kevés szerep jut az internetnek McCain kampányában

M C C AIN S PACE, AZ ÚJ KAMPÁNYOLDAL

A Z ALULRÓL SZERVEZŐDÉST ELŐSEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA O BAMA ÉS M C C AIN WEBLAPJÁN Forrás: PewResearchCenter: McCain vs. Obama on the web

A KAMPÁNY EGYÉB MEGJELENÉSI FORMÁI

B ARACOBAMA. COM 2012

O BAMA 2012

A Z INTERNET POLITIKÁBAN BETÖLTÖTT SZEREPE M AGYARORSZÁGON  Az internet penetráció Magyarországon: 56 %  A rendszeresen internetezők arányának változása életkor szerinti bontásban: Forrás: NRC Informationline

I NTERNET PENETRÁCIÓ NÉHÁNY EURÓPAI ORSZÁGBAN (2010) OrszágPenetráció (%)Facebook tag (%) Svédország92,543,8 Hollandia88,616,5 Dánia86,146,5 Finnország85,335,8 Egyesült Királyság82,544,6 Németország79,113,2 Belgium77,834,4 Franciaország68,930,0 Magyarország55,317,7 Olaszország51,729,1 Forrás: Internet World Stats

A Z ELNÖKVÁLASZTÁSI KAMPÁNY HÍREINEK NYOMON KÖVETÉSE ÉLETKORI BONTÁSBAN Elsőnek/ másodiknak említett Összes % % % % 65+ % TV Internet Újság Rádió Magazin35223 Egyéb23112 Nem tudja12111 Forrás: PewResearchCentre: Internet Now Major Source of Campaign News

4. A KÖZÖSSÉG SZEREPE O BAMA MEGVÁLASZTÁSA UTÁN, AZ ÁLLAMPOLGÁROK HANGJA

A CHANGE. GOV OLDAL KEZDŐLAPJA, MÁRCIUS 16.

É LŐ KÖZVETÍTÉS A W HITEHOUSE. GOV OLDALÁN, MÁRCIUS 16.

A BARACKOBAMA. COM OLDAL KEZDŐLAPJA, MÁRCIUS 16.