Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Munkavédelmi világnap-2014.április 28.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Verfasser · weitere Angaben
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
„Alkalmazási útmutatók szerepe és jelentősége az EasyWay projektben – kapcsolat az ITS Direktíva specifikációival” július 11. ITS Hungary Egyesület.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A CONNECT és az Autópálya
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” jelentősége, szerepe, elfogadásuk folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Dr.- habil. Lindenbach.
ITS Budapesten.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Állam munkavédelmi feladatai
Biztonság – más nézőpontból Monostory Miklós Kiemelt szakértő
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
Komplex rendszertervezési módszerek
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Mandrik István ügyvivő Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldal
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Intelligens közúti kereszteződés
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Az igazi változásokhoz szemléletbeli váltásra van szükség ? Az energiaszektor szerepe a versenyképesség javításában Energiatudatosság.
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Biztonságos szoftverfejlesztés kipipálva!? TickIT követelmények
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Intelligens közlekedési rendszerek
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási mérnök

• Forgalomszabályozási rendszerek nemzeti szinten/szomszédos országok között • Hiányzik az európai léptékű nézőpont • Lefedetlen szakaszok (biztonság, kapacitás) • Nemzetközi stratégiák és közös erőfeszítések szükségesek • Elsősorban az európai közlekedési folyosókon • Teherszállítás kiemelt Jelen:

EG2 célja: • Jelenlegi rendszerek felmérése - szűk keresztmetszetek és lefedetlen szakaszok közös feltárása • Alapszolgáltatások és telepítési javaslatok • Szolgáltatási szintek hálózati szerephez • Európai léptékű telepítési terv • Szükséges szabványok, törvények, rendeletek feltárása • Tanulmányok és pilot projektek kezdeményezése, eredményeik terjesztése

Munkaprogram kibontása: WP2 – EW Core Services („alapszolgáltatások”) T2.1 – Érzékeny útszakaszok forgalmi menedzsmentje • Dinamikus sávhasználat • Sebességszabályozás • Felhajtás szabályozás • Leállósáv(Vészsáv) használata • Veszélyre figyelmeztetés (összevonva T2.3-mal) • Tehergépjármű előzési tilalom T2.2 – Közlekedési folyosók & hálózatok forgalmi menedzsmentje (határon átnyúló, regionális, agglomerációs) T2.3 – Vészhelyzetek kezelése 7 Útmutató

Útmutatók felépítése (2012) 1 oldalas összefoglaló • Szolgáltatás leírása, célja • Szolgáltatási szintek meghatározása • Jelentősége Európára nézve Általános bevezető „A” rész – harmonizációs követelmények • Funkcionális követelmények/ajánlások • Szervezeti felépítés követelményei és ajánlások • Műszaki követelmények/ajánlások • Egységes megjelenés • Szolgáltatási szintek és üzemeltetési környezet „B” rész - Alkalmazási példák, üzleti modell Check-list

Dinamikus sávhasználat (sávkiosztás) Szolgáltatás definíciója • Forgalmi sávok kiosztásának változtatása • ITS, burkolati jelek segítségével • Váltakozó irányú forgalom • Csomóponti lehajtóknál • Leállósáv használata • Sávzárás (baleset, munkavégzés, egyéb esemény) Hozzájárulás az EW céljaihoz • Közlekedésbiztonság növelése: sávok forgalmi sűrűsége csökken balesetek száma csökken • Hatékonyság javítása: kapacitás növelés, szétosztás • Környezeti hatások mérséklése: torlódások, balesetek számának csökkenése által (zaj, káros anyagok)

Harmonizációs követelmények Funkcionális követelmények/ajánlások • Bevezetési folyamat kötelező lépései (1.) : • (A0) Felkészülés a telepítésre • Forgalmi folyam és jelenlegi/szükséges infrastruktúra alapos felmérése ajánlott (2.) (szükséges, hasznos, megvalósítható-e) • Fizikai kialakítás vizsgálata ajánlott (3.) (sávok szélessége, teherbírása, le- és felhajtók hossza, leálló-öblök) • (A1) Adatgyűjtés és –elemzés • Monitoring rendszerek és szabaddá tétel irányítása

Harmonizációs követelmények

Funkcionális követelmények/ajánlások • Bevezetési folyamat kötelező lépései: • (A1) Adatgyűjtés és –elemzés • Biztonsági protokollok felállítása ajánlott (8.) • Aktiválás előtt végül ellenőrizni kell a sáv megfelelőségét a forgalom számára (9.) • (A2) Megfelelő stratégia kiválasztása • (A3) Úthasználók tájékoztatása • VJT használata ajánlott (10.) • Rendszer-ismertető sajtókampány ajánlott (11.) • (A4) Hatás követése a későbbi elemzéshez • (A5) Értékelés és elemzés, javaslatok és továbbfejlesztés

Harmonizációs követelmények Szervezeti felépítés követelményei/ajánlások • Érintettek köre rendkívül széles (útügyi hatóságok, közútkezelők, rendőrség, tűzoltóság, mentők, média) • Szervezeti és üzemeltetési felépítést, ill. minden egyes résztvevő feladatát és szerepét definiálni kell (1.) • Aktiválás és deaktiválás menetére részletes folyamatszabályozást ajánlott előállítani (2.) Műszaki követelmények/ajánlások • Minimálisan szükséges ITS infrastruktúra • Lezáráshoz/megnyitáshoz VJT-ket kell használni (1.) • Jármű-érzékelőket kell telepíteni (2.) • Videokamerás megfigyelés kell egyes esetekben (3.) • Komplett forgalom irányító és információs központ ajánlott (4.)

Harmonizációs követelmények Műszaki követelmények/ajánlások • Szabványok és előírások • VJT-ken használt jelzésképeket a Bécsi Konvencióban foglaltak szerint kell alkalmazni (5.) • Üzemeltetőnek a valós időben rendelkezésre álló adatokat Datex II formula szerint kell közzétenni (6.) • Intézkedésről tájékoztató szolgáltatóknak tudni kell fogadni a Datex II formátum szerinti adatokat (7.) • Térképi tájékoztatatás esetén, Datex II felhasználásával speciális publikálási mód ajánlott (8.)

Dinamikus sávhasználat (sávkiosztás) Üzemeltetési környezet: Figyelemmel kell lenni a minimális és maximális követelményekre!

Sebességszabályozás • Kötelező vagy ajánlott sebesség jelzése VJT-ken • Forgalmi- és időjárási körülmények • Cél: Biztonságos, folyamatos haladás • Zaj/környezetszennyezés csökkentése • Indoklás/realitás különösen fontos (elfogadás) • Szempontok: lefedettség • összehangolás szintje (egyéb szolg.) • monitoring/ellenőrzés

Felhajtás szabályozás • „Jelzőlámpás irányítás” a felhajtón • Főpálya forgalmát ne zavarja • Csúcsidőszakokban • Felhajtó és főpálya forgalmának függvényében • Cél: megelőzni/késleltetni a főpálya torlódását • Áteresztő képesség maximalizálása • Összefüggő sor tagolása (felhajtón) • Fonódás megkönnyítése • Szempontok: lefedettség • Előjelzés módja • Működtetési stratégia

Leállósáv(Vészsáv) használata • Leállósáv időszakos megnyitása a forgalom előtt • Plusz sáv létesítése a forgalom számára • Csúcsidőszakokban • Időszakos kapacitáshiány esetén • Biztonsági feltételek • Cél: kapacitás növelése • Megelőzni/késleltetni a torlódás kialakulását • Balesetek csökkentése • Szempontok: Monitoring • Biztosítás • Kijelzés módja • Aktiválás/deaktiválás • Ellenőrzés

Tehergépjármű előzési tilalom • Nehéz tehergépjárművek 1 (lassú) sávra irányítása • Cél: a forgalomlefolyás javítása • Eljutási idők csökkentése • Biztonság növelése • Forgalomlefolyás javítása a csúcsidőszakokban • Nehéztehergépjárművek és személyautók „kapcsolatának”javítása • Szempontok: előjelzés felhajtóknál • Előzési tilalom jelzése

Forgalmi menedzsment közlekedési folyosókon keresztül és hálózati szinten • TMP: forgalomszabályozási stratégia • Intézkedések előírása specifikus esetekre • Előrelátható/váratlan • Valós idejű tájékoztatás és irányítás • Mindig ideiglenes intézkedések • Cél: kapacitás optimális kihasználása a hálózaton • Határokon átívelő, nyelvfüggetlen, következetes • TMP-k folyamatos fejlesztése • Szempontok: lefedettség (tér, idő) • Rendelkezésre álló rendszer(ek) • Következetesség • Érintett európai hálózat

Veszélyre figyelmeztetés • Vezetők figyelmeztetése felmerülő veszélyforrásra • Forgalmi/időjárási viszonyok, balesetek, munkavégzés, veszélyes tárgy, stb. • Akár infrastruktúra–autó, vagy autó-autó között • Cél: baleset megelőzés (elsődleges és másodlagos) • Torlódás • Akadály az úton • Burkolatviszonyok • Egyéb vezetési körülmények • Szempontok (példák): automatizáltság • Pontosság és következetesség • Érzékelés • Elemzés/feldolgozás

Vészhelyzetek kezelése • Incidensek kezelése felfedezéstől helyreállításig • Erőforrások, intézkedések • Szisztematikus, tervezett, koordinált • Részt vevők: közútkezelők • Rendőrség, mentők, tűzoltók • Műszaki mentők, média • Cél: incidensek kezelése biztonságosan, gyorsan és hatékonyan • Biztonság, forgalom lefolyása, infrastruktúra • Szempontok: lefedettség • Észlelés és megerősítés • Kooperáció és irányítás • Közútkezelők érintettsége