Online kreativitás Erőss Csaba
Mi is?
Online reklámozás
Miben különbözik az internet Előny Hátrány Presztízsérték magassokan még mindig idegenkednek a használatától Befogadói szituációkedvező, interakciókönnyű „átkapcsolni”, reklámokat nem jelenítik meg Technikai adottságoknagyon jó, szinte minden megvalósítható; interaktív korszerűtlen számítógéppark (lassúság), önszabályozás Közönség-összetételiskolázott, magas jövedelmű, fiatal széles rétegek elérésére korlátozottan alkalmas Célozhatóságrendkívül jó Hirdetési költségközepes, jól kalkulálható, alacsony produkciós költség, de tervezési és médiaköltségek vannak Rugalmasságrugalmasan változtatható ÉlettartamKözösségi médiában „ingyenes” jelenlét rövid, gyakori változtatás szükséges Jogi szabályozásViszonylagos szabadságerős önszabályozás, „saját törvények”, jogi szabályozás nehéz
Miben más az online
Mérhetőség
Miben más az online Célzás
Miben más az online Kétirányú kommunikáció
Miben más az online Interaktivitás
Miben más az online Rugalmasság
Miben más az online Platform vs kreativitás
Mi a kreativitás
• Szórakoztató • Megragad • Emlékeznek • Kattintanak • Oldalt látogatnak • Engagement • (Végül vásárlás)
Klasszikus hirdetések
Hirdetések típusai + mobil: 500 millió Ft + mobil: 500 millió Ft
Listing • Szöveg • Kép • Listázásban kiemelés • Banner
• Tárgy • Perszonalizáció • Szöveg • Képek • Mérés • …szabályozás
Search
Korlátozott kreativitás: • Szöveg: 25 karakter cím, karakter a szöveg •A címsor a csalija a hirdetésnek •A további sorok adják a kattintást • Kulcsszó: Tevékenységhez kapcsolódó, konkurencia, egyéb
Search – Copywriter helyezett: Tóth Bettina (Like Media) A hirdetés szövege: Kagylózz ide Öregem Beszélj *ingyen*1 órát a mobiloddal! 2.helyezett: Kozarek Andrea (Sakkom Interaktív) A hirdetés szövege: Beszélj többet kevesebbért! Akár fix 26 Ft sms- és percdíj bármikor,bármely hálózatba, most havidíj nélkül! 3. helyezett: Vass Viktória A hirdetés szövege: Ne légy puding: Vitamax Tuning Töltsd fel egyenleged nagyobb összeggel, fizess kevesebbet a hívásokért/SMS-ekért
Display
Display – Méret a lényeg A gyakorlatban…
Display – Speciális megjelenések •Beágyazott • Az oldal tartalma mellett, között megjelenő banner • Pop-up/under • Új böngésző ablakban megnyíló banner • Interstitial Interstitial • A kért oldal előtt megjelenő, teljes képernyős banner • Skyscraper (Lebegő felhőkarcoló) Skyscraper • Az oldal görgetésével mozgó, mindig látótérben maradó banner • Layer Layer • A weboldal fölötti rétegen megjelenő banner • Scroll Scroll • Az oldal megnyitásakor beágyazottként jelenik meg, de görgetéskor lebegőként viselkedik, azaz folyamatosan a látótérben marad. A hirdetés bezárását követően „visszaugrik” a helyére, a beágyazott zónába, és a továbbiakban ott lesz látható
Display – Speciális megjelenések • Peel (Szamárfül) Peel •Az a banner, mely a weboldal sarkában, egy legördülő szamárfül mögött válik láthatóvá • Expand (Méretet változtató) Expand •Hagyományos méretű banner, mely interakció hatására a területe többszörösét veszi fel • Böngésző ablakhoz ragadó Böngésző ablakhoz ragadó •A böngésző szélén (ált. alul) folyamatosan jelen lévő banner • Preroll/Postroll •Videó lejátszása előtt, után megjelenő hirdetés • Sidekick Sidekick • Egy olyan hirdetési forma, amely egy hagyományos, oldalba beágyazott flash hirdetésből indulva félretolja az oldalt, helyet adva egy másik zónában futó, nagyobb méretű hirdetésnek. Az oldalba ágyazott kreatív egy megadott részére történő kattintással aktiválható.
Hagyományos bannerek
Túl a 468x60-on
A jövő bannerei További videók
Kreatív célzás • Böngésző • Domain • Dátum/Idő • Gyakoriság • Keresőszó • Bővítmények • GeoIP • Konkurencia kizárás • Képernyő felbontás • Mobil • Operációs rendszer • Felhasználói adatbázis • …M.O.R.E.
M.O.R.E. - Retargeting
Klasszikusokon túl
Mobil Egy kis hazai
Augmented Reality
Video
Közösségi média
Köszönöm a figyelmet! twitter.com/adverticum adserver.blog.hu