BFA SPAR – A magyar áruk elkötelezett kereskedője Feiner Péter, ügyvezető igazgató SPAR Magyarország Kft. SPAR-Präsentation 03.04.2017
N e m z e t k ö z i S P A R 1932 Hollandiában alapította Adriaan J. M. van Well SPAR-Präsentation 03.04.2017
4 kontinensen 34 országban N e m z e t k ö z i S P A R Országok csatlakozása időrendben 1932 Hollandia 1990 Svédország 1947 Belgium 1992 Szlovénia 1953 Németország 1992 Magyarország 1954 Dánia 1992 Csehország 1954 Ausztria 1994 Ausztrália 1955 Franciaország 1995 Lengyelország 1956 Nagy Britannia 2000 Oroszország 1959 Olaszország 2000 Mauritius 1959 Spanyolország 2002 Ciprus 1962 Finnország 2002 Ukrajna 1963 Dél Afrika 2003 Szingapúr 1963 Írország 2003 Zambia 1966 Zimbabwe 2004 India 1969 Görögország 2004 Botswana Japán 2004 Horvátország 1982 Argentína 2004 Namíbia 1984 Norvégia 2005 Kína 1989 Svájc 2010 Vietnám 2010-ben 4 kontinensen 34 országban 12 100 SPAR egység 28, 5 milliárd Euro SPAR-Präsentation 03.04.2017
Évente több mint 150 millió vásárlás ! A SPAR Magyarországon 1990 Alapítás 1992 Számos SM lánc felvásárlása 1994 Logisztikai Központ megnyitása 1995 Az első ISM megnyitása 2002 A BILLA felvásárlása 2003 A KAISER’S felvásárlása 2005 Húsüzem megnyitása Logisztikai Központ bővítése 2008 Plus felvásárlása Második logisztikai központ Üllőn Plus üzletek átalakítása SPAR szupermarketekké 2009 SuperShop kártya bevezetése Évente több mint 150 millió vásárlás ! SPAR-Präsentation 03.04.2017
T é n y e k é s a d a t o k SPAR-Präsentation 03.04.2017
Ü z l e t t í p u s o k 4000 – 6000 m² 400 - 1200 m² 1000 – 1500 m² SPAR-Präsentation 03.04.2017
M i b e n k ü l ö n b ö z ü n k a t ö b b i e k t ő l ? SPAR-Präsentation 03.04.2017
Termékek / Saját márkák S i k e r e i n k k u l c s a Minőség Expanzió Promóciók Termékek / Saját márkák Oktatás Munka- társak SPAR-Präsentation 03.04.2017
A termelőtől a fogyasztóig 2009. november - jelentős elismerés a magyar beszállítóktól Magyar Termék Nonprofit Kft. díja (Progresszív Szakmai Díjak keretében) A SPAR ,Az Év magyar árukért elkötelezett kereskedője’ SPAR-Präsentation 03.04.2017
A termelőtől a fogyasztóig A SPAR magyar áruk és termelők iránti elkötelezettsége nem új keletű Nem a mostani divathullám része A vállalati üzletpolitika régióban alkalmazott elve
A termelőtől a fogyasztóig 2006 és 2010 - Részvétel a FOODAPEST Nemzetközi Élelmiszer Kiállításon Cél: még szorosabb üzleti kapcsolatépítés a résztvevő magyar termelőkkel, szállítókkal, a SPAR Húsüzem magyar termékeinek népszerűsítése Eszközök: részvétel saját standdal konferencia a legfontosabb szállító partnereknek ”SPAR - Híd az elégedett vásárlókhoz”
A termelőtől a fogyasztóig 2007 – Megállapodás kizárólag magyar baromfihús és ebből előállított termékek forgalmazására „Magyar baromfi” védjegy használata Partner: Baromfi Termék Tanács Cél: kizárólag magyar baromfi termékek forgalmazása, a magyar termelők támogatása Eszközök: a magyar baromfihús népszerűsítése eladáshelyi és médiaeszközökkel
A termelőtől a fogyasztóig 2008 – Megállapodás a FruitVeb Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal Áruházi promóció a „Fogyasszon naponta 3x3 féle zöldséget, gyümölcsöt” program népszerűsítése érdekében Cél: a fogyasztás és a hazai zöldség-gyümölcs termékek népszerűsítése Eszközök: SPAR kiadványokban médiában reklámozás eladáshelyi kóstoltatás
A termelőtől a fogyasztóig 2007 - óta a SPAR a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál fő támogatója. Partner: Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. Cél: a magyar borok és borászok népszerűsítése - részvétel saját standdal a Borfesztiválon és kísérő rendezvényein - a kiválasztott borok SPAR áruházlánc kínálatában, népszerűsítés - SPAR kiadványokban és az eladóhelyeken történő reklámozás
A termelőtől a fogyasztóig 2008 és 2009 – Együttműködés a „Kiváló Magyar Élelmiszer” védjegyes termékek in store akciójában Partner: Agrármarketing Centrum Cél: a magyar termékek és rajtuk keresztül a magyar termelők népszerűsítése, segítése A kiválasztott magyar termékek SPAR hálózatban történő forgalmazása A termékek áruházi népszerűsítése, kóstoltatása A megállapodás szerinti médiamix segítségével történő reklámozás
A termelőtől a fogyasztóig A vásárlók tájékoztatása a kiváló minőségű magyar termékek iránti elkötelezettségünkről A magyar mezőgazdaság, ipar és a világszínvonalú magyar márkák támogatása, munkahelyek megőrzése SPAR-Präsentation 03.04.2017
A termelőtől a fogyasztóig Eladott mennyiség: 60 millió liter / év 90 % magyar tej 3 féle bio tej, laktózmentes tej 30 féle tej a választékban SPAR-Präsentation 03.04.2017
„A mi Magyarországunk, a mi SPAR-unk!” SPAR-Präsentation 03.04.2017
Köszönöm a figyelmet ! SPAR-Präsentation 03.04.2017