Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A marketing információs rendszer
A fenntartható fejlődés indikátorai Magyarországon
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Vélemények a tehetségről
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Civilek szerepe a környezettudatos társadalomban
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Együttműködők vagy véleményvezérek, avagy hogyan vonhatják be a civil szervezetek a lakosokat a környezetvédelmi akciókba.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
BUDAI KÖZÉPISKOLA BUDAI KÖZÉPISKOLA.
A napenergia-piac jellemzői Magyarországon
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Napocska Napköziotthon
A tételek eljuttatása az iskolákba
Környezeti megtakarítások a versenyképesség szolgálatában A DESZKTOP program tapasztalatai a pécsi kistérségben Hohmann Balázs Tudatosan a Környezetünkért.
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
szakmérnök hallgatók számára
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
40).6-os szint X. feltörésnél az omlás ideiglenes biztosítása
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program „Legyél te is válogatós!” 6. Előzd meg a hulladékképződést!
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
A Szeretve Tanulni Egyesület szerepe a környezetvédelem áttételében a lakókörnyezetben élő gyermekek felé Készítette: Szabó István.
Körlánc Egyesület.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
PROGRAM.
Az államilag támogatott lakáshitel-rendszer ( )
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Egészséges életmódra nevelés témakörében előadás megtartása
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Rendszer közvélemény-kutatás az általános és középiskolások körében.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A hülyeség kora Ne légy hülye!
Előadás másolata:

Öko-tudatosság és fogyasztóvédelem ÖKOLOGIKA „Szemléletformálás és tudásközvetítés a Dél-alföldi régióban” KEOP-6.1.1/B/09-2009-0019 A projekt célja a fiatal és felnőtt lakosság környezettudatosságának, informáltságának és a szemléletrendszerének komplex befolyásolása, és az előidézett változás mérése. A személyes felelősségvállalásra irányuló vizsgálat fő témakörei: az energetika; a vásárlás; a hulladék; és az egészség-környezettudatos életmód;

A kutatás A feldolgozott kérdőívek mennyisége 5.1 iskolások 1899 Kérdőíves és internetes adatfelvétel: 2010. március – 2010. november A feldolgozott kérdőívek mennyisége 5.1 iskolások 1899 5.2 pedagógusok 284 5.3 lakosság 1817 Összesen 3964

Részletek az elkészült tanulmányból A környezet kiterjedtsége. Véleménye szerint az alábbiak közül leginkább melyiket érthetjük a „környezet” fogalma alatt? 1 – lakóhelyünk környezetét 2 – a földeket, a vizeket és a levegőt 3 – az egész földgolyót

Miért kell külön gyűjteni a rossz elektromos készülékeket? Szelektív gyűjtés Miért kell külön gyűjteni a rossz elektromos készülékeket? "után" mérés Az újrahasznosíthatóság miatt 90,5 % "mert akkor új készüléket vehetek" 5.8 % mert otthon csak porfogók 3,7 %

Tudatos vásárlás Melyik almát választanád a piacon? "előtt" mérés "után" mérés Hollandiából származót 38,9 % 29,3 % magyar, érlelés-serkentővel kezelt 44 % 29,8 % Szlovákiából származó, csalánlével permetezett 17,1 % 41 %

Tudatos vásárlás Hogyan érdemes vásárolni? "előtt" mérés "után" mérés akciós terméket venni, amire később szükségem lesz 10,10% 8,80% azt venni, amire éppen akkor van szükségem 18,60% 30,10% lista alapján keresni a termékeket 71,30% 61,10%

Pedagógusok Mennyire hiányosak a gyerekek környezetvédelmi ismeretei a tudatos vásárlást illetően?   "előtt" mérés "után" mérés egyáltalán nem hiányosak 5,0% 12,0% közepes mértékben hiányosak 72,5% 41,3% nagy mértékben hiányosak 22,5% 46,7%

Pedagógusok Vannak-e hasznosítható módszerei a gyerekek vásárlási tudatosságának növelésére?   "előtt" mérés "után" mérés nincsenek jó módszereim 15,0% 5,3% kevés ötletem van 32,5% 42,7% sok jó ötletem van 52,5% 52,0%

Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Hogyan formálta ez a program a környezettel kapcsolatos gondolkodását, magatartását? "után" mérés elsősorban az energiafelhasználásra figyelek jobban 30,1% elsősorban a hulladékkezelésre figyelek jobban 21,5% elsősorban a környezettudatos vásárlásra figyelek jobban 7,4% elsősorban az egészségemet óvom jobban a környezeti ártalmaktól 10,9% úgy összességében jobban figyelek a környezeti hatásokra

Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Magyar termékek vásárláskor való preferálása   pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos 16,3% 13,3% 10,0% 9,4% közepesen fontos 83,7% 86,7% 42,1% 40,1% nagyon fontos - 48,0% 50,5%

Az ÖKOLOGIKA kampány hatásának tudati elemei - lakosság Környezetkímélő csomagolású termék preferálása vásárláskor   pedagógusok kampány előtt pedagógusok kampány után lakosság kampány előtt lakosság kampány után nem fontos 40,5% 13,3% 13,4% 11,9% közepesen fontos 59,5% 86,7% 43,1% 40,7% nagyon fontos - 43,5% 47,4%

MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Többnyire kinek a véleményét fogadod el vásárlás előtt, vagy közben? Esetszám Érvényes százalék közeli barát, haver 276 30,5 szülő 243 26,9 senki véleményét nem igénylem 158 17,5 társ, partner 114 12,6 családtag, rokon 59 6,5 egy szakértő 23 2,5 egyéb ismerős 14 1,5 az eladó 12 1,3 egyéb személy 6 ,7 ÖSSZESEN 905 100,0

MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK MINDIG BÖLCS VÁSÁRLÓK VAGYTOK? Középiskolások vásárlási szokásai és motivációik kutatás: 2009 Ki az a személy most az életedben, aki rád a legnagyobb hatással van, akinek a kedvéért hajlandó lennél akár megváltozni is? Esetszám Érvényes százalék nincs ilyen személy 280 30,8 társ, partner 248 27,3 szülő 140 15,4 közeli barát, haver 126 13,9 egyéb személy 35 3,9 családtag, rokon 33 3,6 egyéb ismerős 20 2,2 kedvenc híresség 15 1,7 tanár 11 1,2 ÖSSZESEN 908 100,0

Ökologia: Tudatos vásárló