Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Advertisements

A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
MARKETING REKLÁM SALES
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Az e-kereskedelem (e-business)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közösségi portálok használata
E-beszerzés Bravo csoport.
A cég alapítója, és tulajdonosa James Ward
Mi is tulajdonképpen SprintWealth üzlet? A SprintWealth weboldalról szoftvereket és e-könyveket tölthetsz le 29 USD regisztrációs díj ellenében. Az oldal.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Közösségi oldalak használata
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Bauer András - Berács József:
Sponsorare necesse est
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Online aukciók Internet Marketing Klub Balogh Attila Balázs Prim Online
8. Az eladásösztönzés.
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Hatékony hirdetés az Etarget hálózatban. TIPP 1: Közvetlen fejléc * lényegre törő * a termék fő gondolatáról szól.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Internet, Böngészők, Elektronikus levelezés
A StoreWizard webáruház bemutatása
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Közösségi marketing Egy új üzleti modell az Új Korszak Társaságával.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
1 LGN Travel Card vwww.lgn-travel-card.com. 2 A cég alapítója és tulajdonosa James Ward.
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
WLS B EMUTATÓ Az év üzlete!!! Készítette: Bakai Éva.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,
9. tétel.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
A vásárlási döntés folyamata
A nem webáruház! ÁLTALÁNOS PROBLÉMA: KEVÉS A PÉNZ
Előadás másolata:

Vatera.com Internet Marketing Klub Március 6, 2001

A prezentáció vázlata Vatera aukciós ház bemutatása Kik vagyunk?, Kompetitive elönyök, Kikhez szólunk?, Hogyan működik? Üzleti célok, Marketing eszközök Külső kommunikáció, Weboldal marketing, Együttműködések, Kereskedők – trade marketing

A Vatera bemutatkozik •Online aukciós piactér •Kelet- és Dél-Európa 5 országában indult a szolgáltatás novemberében •Erős szakmai háttér: • DeRemate.com - szakmai partner • eQuest Partners - pénzügyi partner • magyar menedzsment •Célunk: a legnagyobb aukciós piactérré és az eCommerce iparág meghatározó szereplőjévé válni • Magyarországon • Kelet- és Dél-Európában

Mi az az online aukció? A Vatera.com egy elektronikus piactér, amelynek segítségével mind magánemberek, mind kis- és középvállalatok egyszerűen és hatékonyan vásárolhatnak, valamint értékesíthetnek új és használt cikkeket. Az online aukció lényege - a termékeket magánszemélyek vagy gyártók- kereskedők kínálják és teszik be - a vevők magánszemélyek, akik ajánlatot tesznek a termékekre - a legmagasabb árat adó vevő veheti meg a terméket az aukció lejáratakor - a Vatera biztosítja az elektronikus piacteret

Előnyök más vásárlási formákkal szemben OFFLINE BOLTI VÁSÁRLÁS •Kényelmes, gyors vásárlás •Olcsóbb •Vásárlási élmény •Bármely terméket, a boltinál alacsonyabb áron megtalál E-BOLT •Olcsóbb eladás vagy vétel •Bárki bármit eladhat és vehet •Nagyobb számú vásárló egy helyen •Új és használt termékek egyaránt •Egyedi termékek •Vásárlási élmény APRÓHIRDETÉS •Eladót nem zavarják telefonokkal •A legmagasabb árat adó, és nem a leggyorsabb vevő veszi meg a terméket •Gazdagabb tartalom •Egyedi termékek értékesítése HAGYOMÁNYOS AUKCIÓ •Nem csak ‘elit’ termékekre, hanem bármely termékre alkalmas •Bárki eladhat vagy vásárolhat •Nem a Vatera árusít

•Széles termékkört kereső vevőkör: • Egyedi vagy speciális termékekre speciális fogyasztói kör • Standard termékekre nagy volumenű vásárlói kör • Vidéki és külföldi vevők elérése • 24 órán keresztüli elérhetőség •Magasabb ár lehetősége (aukciós modell) •Alacsonyabb értékesítési költségek • Nincs közvetítő • Nincs rezsiköltség • A Vatera fedezi a marketing költségeket • Lehetőség ingyenes reklámra (pl.: logó a kép mellett) • A szolgáltatás ingyenes •A site használata semmilyen kötelezettséggel nem jár EladókVevők • Széles áruválaszték: • Több eladó kínálja sokféle termékét • Állandóan változó kínálat • Egyedi és standard termékek egyaránt • Bármely termék megtalálható • Kényelmes és izgalmas vásárlás • 24 órán keresztüli vásárlás • „Árvadászat” (boltinál kedvezőbb ár) • Szórakozás Vatera: ahol eladó és vevő találkozik 53,000 termék Kiskereskedők, Kiskereskedők, Nagykereskedők Nagykereskedők Magánszemélyek Magánszemélyek

Üzleti Célok • Regisztrált felhasználók száma (naponta) • Forgalom számokban Látogatók: page views, unique visitors és egyéb demográfiai adatok Termékek: Feltöltött termékek (számban / értékben) Eladott termékek (számban / értékben) •Konkurencia

 Külső kommunikáció  Weboldal marketing  Együttműködések  Kereskedők – trade marketing Marketing területek és módszerek

 Nyitólap felépítése – Felhasználóbarát –Gyors, esztétikus, könnyen navigálható, áttekinthető, informatív (termék kategóriák, mi a menő, képes ajánló, különleges termékek, legsikeresebb termékek) –Állandóan változó ajánlatok  Szolgáltatások –Speciális aukciók (pl: farsang, karácsony), –Vélemény az eladóról / vevőrő, fórumok, –Help menü !!!, hasznos információk (pl: Internet kávézók, szállítók) –Termék ajánló (akik azt vették, azok…), online fizetés (terv)  Loyalty programok –Promóciós termékek, Nyereményjátékok (pl: regisztrálj és nyerj, vásárolj és nyerj), Pontgyűjtő akciók/ Toplisták (legjobb eladó, legtöbbet licitáló) –Heti hírlevél (hangvétel fontos!)  Vírus marketing – Küldd tovább barátodnak és …. –Regisztrációkor és hírlevélben Marketing módszerek a weboldalon

–Buli –Permission marketing (r , d-mail, saját DM) –PR cikkek (online, offline) –Plakátok –Szórólapok –Promóciós ajándékok –Hirdetési újságok / siteok –Keresők, link gyűjtemények Külső kommunikációs módszerek

 Affiliate program  Weboldal-tulajdonosok számára előnyös program indult a Vaterán. Azok, akik csatlakoznak a Vatera Affiliate Programhoz – a VAP-hoz, jövedelemhez jutnak, ha regisztráló felhasználókat küldenek a Vatera oldalára. A partnerek saját oldalaikon a Vaterára mutató linket helyeznek el illetve más módszerekkel ösztönzik látogatóikat a regisztrációra.  A felhasználók lojalitásuknak köszönhetően az általuk használt weboldalak kérését, utasítását megfogadják és követik pláne, ha valamilyen extra ajándékot, pontot is kapnak érte. Utána már a Vatera dolga megtartani Őket (pl: promócióval) Együttműködési módszerek

 Jótékonysági árverés –Lényege: Híres emberek személyes holmija, használati tárgya, vagy egy alapítvány által felajánlott tárgy kerül kalapács alá. Az árverések jótékonysági célúak, az árverés során befolyt összeget különböző civil szervezetek, alapítványok által felkarolt célok támogatására mennek. A támogatott intézményt, alapítványt a felajánló határozza meg. –Előnye: hír érték –Eddig: Veszprémi állatkert, Est FM – Superman poló, Conka András szinész  Cobranded siteok  Kölcsönös ajánlás: –Banner csere –Link csere Együttműködési módszerek

HÁTTÉRANYAG

Jön az internetezők következő hulláma “ ÚTTÖRŐK “ Forrás: The Boston Consulting Group, Vatera megjegyzések a magyar piacról “ELFOGADÓK”“ TÖMEG ” Jellemzők Internetezők száma (US): Internetezők aránya (US): • Nem: • Képzettség: • Jövedelme: • Családi állapot: • Első internetezés: • Kedvenc online tevékenység: • Első online vásárlás: • Online vásárlás indoka: • Fő internetezési idő: • Legnagyobb meglepetés: 23.2 M 29% “Bill, a mérnök” Férfi Egyetem Felső 20% Nőtlen 1992 december Saját weblap építése Szoftver letöltés Egyszerű letöltés Munka alatt és után “Hogy olyan közkedvelt lett” 39.6 M 49% “ David, a tanár” Férfi / Nő Főiskola Jó jövedelem Nős, két gyermek 1997 szeptember Információgyűjtés hobbiról Könyv Széles termékválaszték Reggel első dolog “Biztonságos a fizetés” 18.0 M 22% “ Mary, a háztartásbeli” Nő / Férfi Középiskola / Általános Alacsonyabb Férjezett, három gyerek 1999 július -ezés testvérrel Élelmiszer Nem bajlódni a gyerekekkel Amikor a gyerekek alszanak “Mennyire egyszerű” Az online aukciók célközönsége Magyar internetezők

Kiknek szól és miért a Vatera ? Kiknek szól a Vatera ? • Magánszemélyeknek • Kiskereskedőknek • Nagykereskedőknek • Gyártóknak • Gyűjtő-kereskedőknek Miért jó ez a felhasználóknak? • Vásárolhatok a Vaterán: • mindent megtalálok • olcsóbban vásárolhatok • gyorsan, munkahelyről megvehetem a karácsonyi ajándékot • ha nem is található ilyen termék a környező boltokban, megtalálom az országban • Eladhatok a Vaterán: • Életemben felhalmozott legtöbb tulajdonom nem likvid (pénz)eszközökben fekszik. Most likvid pénzzé tehetem ezt a vagyont • Akár meg is élhetek a Vaterán keresztüli árusításból • Eladhatok a Vaterán • Nincs közvetítő • Alacsony értékesítési költség • Nagy fogyasztói piac Értékesítési forma C2C B2C

A vásárlás folyamata Felhasználó Böngészés a termékek között Regisztráció TermékkategóriaTermékfeltöltés VevőEladó Alkategória Termék Licit Ha megnyerte, kapcsolatfelvétel eladóval Licitek követése Ha megvették, kapcsolatfelvétel vevővel

Példák termékekre: CD, DVD •DVD: korlátlan számban rendelkezésre álló, standard, új termék •Eladó: kiskereskedő •Majdnem valamennyi Magyarországon forgalomban lévő CD és DVD kapható a siteon •Átlagosan -bevezető áron- a bolti ár alatt 40%-kal •Postai szállítás és utánvétel lehetséges Ajándékok Autók, motorok, biciklik Film, DVD, VHS Gyűjtemények Kisállatok, vadállatok Könyvek, újságok Lakás- és irodafelszerelés Műszaki cikkek Ruházat Régiség, műtárgy Sport, játék, hobbi Számitástechnika Zene