E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Virtuális számlák, virtuális fizetés
Advertisements

VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, június 16. Előadó: László Béla projektvezető (Magyar Kedvezményhálózat)
Thermos Új típusú kedvezmények az üdülésben.
Cafeteria megoldások - Nálunk többet ér a pénze!
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Schubert Béla informatikai igazgató
Elektronikus ügyintézés
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
SZOFTVER MINT SZOLGÁLTATÁS: ÜZLETI HATÉKONYSÁG A FELHŐBEN Nagy Levente Üzletágvezető Microsoft Office.
Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei
44.Közgazdász Vándorgyűlés Nyíregyháza Szeptember 1.
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
DIGITÁLIS PÉNZ.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Érintés nélküli fizetés: kit hogyan érint? Hercegh Imre
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Készítette: Schiszler Anett Szekeres Kornél H7T9UZ IQCPCZ
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Az elektronikus kérelem-kitöltési próbaüzem szaktanácsadói támogatásának évi tapasztalatai Dr. Novák László vezető szaktanácsadó EURO-ÖKO FARM CSOPORT.
Mobilkereskedelmi szolgáltatások
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
Mobilfizetés Magyarországon
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. WEBKONFERENCIA
Egyszerű, gyors, biztonságos A háromból kettőt választhat Kutatási eredmények az eBanking szolgáltatásokról május 12.
Informatikai megoldások egy kézből
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
Új flotta előfizetés rendelése a Vodafone Online Shopban
A magyar háztartások fizetési szokásai
Piller Rudolf SzélerőVép Kht.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Az e-kereskedelem (e-business)
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
K&H trambulin tapasztalatok
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Az áttérési költségek hatása a versenyre a távközlési piacokon Lőrincz László július 28.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
GO! Store Europe LTD. -MAGYARORSZÁG-
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
A Digitális Pénz Kállay Petra Zsirkai Noémi.
Az 53 éves Kis-Rába menti Takarékszövetkezet Köszönti a Fórum résztvevőit Május 31.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Pénzforgalom a bankszámlán
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
E-pénz hol vagy? Bartha Lajos MNB, Pénzforgalom és értékpapír-elszámolás IV. E-Money Symposium Budapest, november 3.
Az e-Bank az e-Számla és az e-Elszámolóház, mint komplex megoldás Budapest, február 23.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Abaqoos Banki virtuális pénztárca. Bankkártya vs. E-Banking alapú átutalás.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. Megoldás a lánc és körbetartozás problémáira, forrásnyújtása vállalkozásoknak, üzleti kockázataik csökkentésére!
Intelligens Készpénzmentes Fizetési Megoldások
Ami változott, és ami nem
Elektronikus ügyintézés
A részletfizetés tranzakcióról általánosságban
Előadás másolata:

e-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)

Tartalomjegyzék Mobilkereskedelem operátori fejlődése MobilVásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások Üzleti modell Törvényi szabályozás Operátori együttműködés MobilFizetés szolgáltatás

Mobilkereskedelmi szolgáltatások operátori fejlődése Operátori összefogás Cél: Egységes vásárlási rendszer fejlesztése Ügyfelek: Egyszerű, gyors, biztonságos vásárlás Kereskedők: innovatív, költség-hatékony, új ügyfélkör MobilFizetés 2005 2006 2007 2008 Pannon és a T-Mobile Elkülönült vásárlási rendszeren MobilVásárlás szolgáltatás elindítása Számlás és kártyás előfizetők Impulzus vásárlás Vodafone csatlakozás Autópálya-matrica vásárlás Partnerintegráció

Mobil Vásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások megvásárlása mobiltelefonon keresztül Számlás és kártyás előfizetők számára Hitelkeret és univerzális egyenleg terhére Rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Kis összegű vásárlások Szolgáltatás igénybe vétele Előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Ismert és használt felületek (SMS, WAP, Internet) Gyors, egyszerű, biztonságos vásárlási folyamat (alapvető mobil ismeretekkel) Ügyfél oldali beruházás nem szükséges Egységes, kereskedelmileg működő Mobil Vásárlási rendszer Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció

Termékek és Szolgáltatások Belépőjegyek Parkolás Szerencsejáték Hirdetés-feladás Autópálya-matrica Online vásárlás MobilVásárlási rendszer Online Mozi Újság-előfizetés Ajándék Tömegközlekedés Gyorsétterem TAXI Több mint 150.000 tranzakció havonta Átlátható működés a partnerek, ügyfelek részére Közös informatikai háttérrendszer Elindított szolgáltatások Bevezetésre kerülő szolgáltatások

Üzleti modell Viszonteladói konstrukció Termék szolgáltatás megvásárlása a kereskedőtől a vásárlás pillanatában Virtuális továbbértékesítés az előfizetők felé Garancia a tranzakciók kiegyenlítésére Biztonság a kereskedő részére Operátori kockázat a tranzakciók ellenértékének begyűjtésére Operátori számlázás Számlás előfizetők Megvásárolt termékek hitelkeretből a havi számla terhére Kártyás előfizetők Univerzális egyenleg (bankautomaták, InternetBank, TeleBank, bemutatótermek) Számla az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető

Törvényi szabályozás Hitelkeret és univerzális egyenleg Nem e-Pénz Elektronikus Hírközlési Törvény A mobilszolgáltató nevében vásárolt áruk és szolgáltatások továbbértékesítésének és továbbszámlázásának lehetősége Eht. 128. § (3) Korlátozott termékkör Törvényi szabályozás a továbbértékesíthető termékek körére Nem lehet mindent továbbértékesíteni

Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica Operátori fejlesztés Gyors, egyszerű, impulzus vásárlás D1 4 napos matrica SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉSE 2007. május D1M motoros D1 heti D1 havi KÉNYELMI FUNKCIÓK Díjmentes IVR „Info” szó az autópálya-matrica érvényességének lekérdezésére

Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica Ideje 2007. 07.01.-08.20. Célja új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése új ügyfelek szerzése tranzakciószám növelése Média Sajtó Óriásplakát Rádió Eredmények 25%-kal növekedett a felhasználók száma 40%-os növekedés tranzakciószámban az új felhasználók folyamatosan vásárolnak matricát

Szolgáltatásfejlesztés: Lottó Szolgáltatás egyszerűsítése – 2007. május Rövid hívószám: 1756 Díjmentes IVR: 1756 Legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: 1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó: kódok nélkül, vesszővel elválasztva SMS-ben a megjátszani kívánt számokat 1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése

Kommunikációs kampány: Lottó Ideje 2007. 06.01.-06.31. Célja 1756-os szám bevezetése egyszerű új fogadások új ügyfelek szerzése Média Sajtó CLP Online Rádió Eredmények 30%-os növekedés a tranzakciószámban 32%-os növekedés az ügyfélszámban 1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett Nagy számú visszatérő vásárló

Ügyfélnövekedés üteme

Ügyfélkör jellemzői 20-as évei végén jár, vagy pályakezdő Nyitott is az új dolgok kipróbálására A kényelem és a hasznosság az elsődleges szempont Sokat telefonál, magas a telefonszámlája Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására

Dinamikus SIM, univerzális egyenleg Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás Több mint 600.000 ügyfélnél ilyen kártya 10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak

MobilVásárlási tapasztalatok összegzése OPERÁTOROK Összefogás Egységes vásárlási folyamatok Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése Közös szolgáltatásfejlesztés Közös kommunikáció PARTNEREK 10 millió potenciális ügyfél Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni Elégedettebb ügyfelek Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok

MobilFizetés: új szolgáltatás A szolgáltatás során az ügyfelek mobiltelefonjához (SIM kártyájukhoz) virtuálisan egy bankszámlát kapcsolódik, mely bankszámlához hitelkeret tartozik. Termékek megvásárlásához elegendő, ha az ügyfélnél van a mobiltelefonja. Mobil telefon, mint fizetőeszköz Minden Pannon, vagy T-Mobile szerződött ügyfél használhatja a szolgáltatást Számos felhasználási forma: Kényelmi szolgáltatásokhoz (vonatjegy vásárlás előre) Személyes vásárláskor (bankkártya és készpénz használata helyett) Közműszámla fizetésére Ügyfelek közötti pénzküldésre használható Ügyfél szegmens által meghatározott hitelkeret jár az ügyfeleknek A vásárlás összegének kiegyenlítése utólag történik A fizetési tranzakciók on-line módon, azonnal jóváírásra kerülnek

Köszönjük a figyelmet !