e-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)
Tartalomjegyzék Mobilkereskedelem operátori fejlődése MobilVásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások Üzleti modell Törvényi szabályozás Operátori együttműködés MobilFizetés szolgáltatás
Mobilkereskedelmi szolgáltatások operátori fejlődése Operátori összefogás Cél: Egységes vásárlási rendszer fejlesztése Ügyfelek: Egyszerű, gyors, biztonságos vásárlás Kereskedők: innovatív, költség-hatékony, új ügyfélkör MobilFizetés 2005 2006 2007 2008 Pannon és a T-Mobile Elkülönült vásárlási rendszeren MobilVásárlás szolgáltatás elindítása Számlás és kártyás előfizetők Impulzus vásárlás Vodafone csatlakozás Autópálya-matrica vásárlás Partnerintegráció
Mobil Vásárlás szolgáltatás Termékek és Szolgáltatások megvásárlása mobiltelefonon keresztül Számlás és kártyás előfizetők számára Hitelkeret és univerzális egyenleg terhére Rendszerhez csatlakozott kereskedőktől Kis összegű vásárlások Szolgáltatás igénybe vétele Előfizetői szerződés megkötésétől igénybe vehető Ismert és használt felületek (SMS, WAP, Internet) Gyors, egyszerű, biztonságos vásárlási folyamat (alapvető mobil ismeretekkel) Ügyfél oldali beruházás nem szükséges Egységes, kereskedelmileg működő Mobil Vásárlási rendszer Közös szolgáltatásfejlesztés és kommunikáció
Termékek és Szolgáltatások Belépőjegyek Parkolás Szerencsejáték Hirdetés-feladás Autópálya-matrica Online vásárlás MobilVásárlási rendszer Online Mozi Újság-előfizetés Ajándék Tömegközlekedés Gyorsétterem TAXI Több mint 150.000 tranzakció havonta Átlátható működés a partnerek, ügyfelek részére Közös informatikai háttérrendszer Elindított szolgáltatások Bevezetésre kerülő szolgáltatások
Üzleti modell Viszonteladói konstrukció Termék szolgáltatás megvásárlása a kereskedőtől a vásárlás pillanatában Virtuális továbbértékesítés az előfizetők felé Garancia a tranzakciók kiegyenlítésére Biztonság a kereskedő részére Operátori kockázat a tranzakciók ellenértékének begyűjtésére Operátori számlázás Számlás előfizetők Megvásárolt termékek hitelkeretből a havi számla terhére Kártyás előfizetők Univerzális egyenleg (bankautomaták, InternetBank, TeleBank, bemutatótermek) Számla az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető
Törvényi szabályozás Hitelkeret és univerzális egyenleg Nem e-Pénz Elektronikus Hírközlési Törvény A mobilszolgáltató nevében vásárolt áruk és szolgáltatások továbbértékesítésének és továbbszámlázásának lehetősége Eht. 128. § (3) Korlátozott termékkör Törvényi szabályozás a továbbértékesíthető termékek körére Nem lehet mindent továbbértékesíteni
Szolgáltatásfejlesztés: Autópálya-matrica Operátori fejlesztés Gyors, egyszerű, impulzus vásárlás D1 4 napos matrica SZOLGÁLTATÁS BŐVÍTÉSE 2007. május D1M motoros D1 heti D1 havi KÉNYELMI FUNKCIÓK Díjmentes IVR „Info” szó az autópálya-matrica érvényességének lekérdezésére
Kommunikációs kampány: Autópálya-matrica Ideje 2007. 07.01.-08.20. Célja új típusú matricák (napi, havi, motoros) népszerűsítése új ügyfelek szerzése tranzakciószám növelése Média Sajtó Óriásplakát Rádió Eredmények 25%-kal növekedett a felhasználók száma 40%-os növekedés tranzakciószámban az új felhasználók folyamatosan vásárolnak matricát
Szolgáltatásfejlesztés: Lottó Szolgáltatás egyszerűsítése – 2007. május Rövid hívószám: 1756 Díjmentes IVR: 1756 Legnépszerűbb játékok egyszerűsítése: 1 hetes, kézi, joker nélküli ötös-, hatos- és skandináv lottó: kódok nélkül, vesszővel elválasztva SMS-ben a megjátszani kívánt számokat 1 hetes, gépi, joker nélküli ötöslottó fogadás üres SMS elküldése a 1756-ra Új játékok bevezetése Góltotó, Sportfogadás, Kenó, Puttó Jövőbeli tervek Kifejezetten csak mobilon játszható szerencsejátékok kifejlesztése
Kommunikációs kampány: Lottó Ideje 2007. 06.01.-06.31. Célja 1756-os szám bevezetése egyszerű új fogadások új ügyfelek szerzése Média Sajtó CLP Online Rádió Eredmények 30%-os növekedés a tranzakciószámban 32%-os növekedés az ügyfélszámban 1 főre eső havi tranzakciók száma növekedett Nagy számú visszatérő vásárló
Ügyfélnövekedés üteme
Ügyfélkör jellemzői 20-as évei végén jár, vagy pályakezdő Nyitott is az új dolgok kipróbálására A kényelem és a hasznosság az elsődleges szempont Sokat telefonál, magas a telefonszámlája Legalább 1 évvel a többi szegmens előtt jár készülék és értéknövelt szolgáltatás használat tekintetében is Szereti a kényelmet, ezért fogékony a kényelmet nyújtó termékek megvásárlására
Dinamikus SIM, univerzális egyenleg Dinamikus SIM kártyák folyamatos cseréje SIM kártyára telepített alkalmazás, mely a megfelelő formátumban elkészíti és a megfelelő telefonszámra elküldi a vásárlást kezdeményező SMS-t – ügyfélnek kényelmesebb Autópálya-matricák, Szerencsejátékok, Parkolás Több mint 600.000 ügyfélnél ilyen kártya 10x gyakoribb vásárlás, ha ilyen a SIM Univerzális egyenleg Prepaid ügyfeleknek számára lehetséges, hogy ugyanabból az egyenlegből mobil vásárolni és telefonálni is tudjanak
MobilVásárlási tapasztalatok összegzése OPERÁTOROK Összefogás Egységes vásárlási folyamatok Közös informatikai háttér fejlesztése és üzemeltetése Közös szolgáltatásfejlesztés Közös kommunikáció PARTNEREK 10 millió potenciális ügyfél Egyszerű kommunikáció ügyfelek felé Költségkímélő, informatikailag 1 ponton kell csak a rendszer- hez csatlakozni Elégedettebb ügyfelek Alacsonyabb költségek mellett, nagy hatékonyságú kommunikáció Előnyök Exponenciálisan növekvő tranzakciószámok
MobilFizetés: új szolgáltatás A szolgáltatás során az ügyfelek mobiltelefonjához (SIM kártyájukhoz) virtuálisan egy bankszámlát kapcsolódik, mely bankszámlához hitelkeret tartozik. Termékek megvásárlásához elegendő, ha az ügyfélnél van a mobiltelefonja. Mobil telefon, mint fizetőeszköz Minden Pannon, vagy T-Mobile szerződött ügyfél használhatja a szolgáltatást Számos felhasználási forma: Kényelmi szolgáltatásokhoz (vonatjegy vásárlás előre) Személyes vásárláskor (bankkártya és készpénz használata helyett) Közműszámla fizetésére Ügyfelek közötti pénzküldésre használható Ügyfél szegmens által meghatározott hitelkeret jár az ügyfeleknek A vásárlás összegének kiegyenlítése utólag történik A fizetési tranzakciók on-line módon, azonnal jóváírásra kerülnek
Köszönjük a figyelmet !