1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

Turisztikai szuksegletek
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Fogyasztói magatartás
Marketing gazdaságtan Fogyasztói magatartás
Bauer András - Berács József:
A kereskedelmi vállalkozás környezete
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A munka fogalma és társadalmi jelentősége
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Fogyasztás- szociológia 2008 ősz 1-2. előadás Janky Béla.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A fogyasztói magatartás
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
Motiváció.
Alapfogalmak.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
MOTIVÁCIÓ.
Fenomenológiai megközelítés
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyéni döntések a szervezetben
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
MOTIVÁCIÓ.
7. Előadás Termék stratégia
A modern fogyasztói étosz rejtélye
Elméleti közgazdaságtan
A motiváció.
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Kommunikáció a szervezetben
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Fogyasztásszociológia Balogh Eszter. Miről szól a kurzus? Szociológiai aspektusok Közgazdasági aspektusok.
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Fogyasztói magatartás 2006
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing

Termék & Márka Kopcsay László.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
A munkával való elégedettség
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Reflektív gondolkodás
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Marketing III. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Fogyasztói magatartás
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Retailtainment.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Fenomenológiai megközelítés
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
3. Marketing előadás A piaci szereplők magatartása I
Előadás másolata:

1

2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)

3

4

5 Azok a termékjellemzők illetve előnyök, amelyeket a vásárló a termék értékelésekor használ.

6 • • megbízhatóság • • tartósság • • teljesítmény • • stílus( design) • • komfort, kényelem • • szállítás • • belső tulajdonságok

7 • • ár • • működési költségek • • fizetési feltételek • • maradványérték • • életciklus költség

8 Státusz Társadalmi hovatartozás Konvenciók Divat

9 • • én-kép • • kockázat csökkentése • • erkölcsök • • érzelmek

10 A FOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK

11 • •információ befogadás • •észlelés • •tanulás • • motiváció • • hiedelmek & attitűdök • • személyiség • • életstílus • • életciklus

12 Az egyén számára fontos információk kiszűrése Az egyén az információt saját ízlésvilága, elképzelései szerint változtatja meg Az egyén csak a saját maga számára fontos információkat jegyzi meg

13 ISMÉTLÉS, MEGJEGYZÉS PROBLÉMA MEGOLDÁS CSELEKVÉSRE KÉSZTETŐ BELSŐ ERŐ ELEMEI: SZÜKSÉGLET, KÍVÁNCSISÁG, ÉRZELEM, VÁGY Motivációs elméletek: MASLOW - Szükségletek hierarchiája FREUD - A tudatalatti szerepe

14 létszükségletek a biztonság iránti igény társadalmi igény az érték megbecslése iránti igény Önmegvalósítás igénye

15 Egy termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó kedvező vagy kedvezőtlen átfogó értékelés, érzés.

16 Kiterjesztett problémamegoldás Korlátozott problémamegoldás Szokásos problémamegoldás

17 kultúra társadalmi osztály geodemográfia referencia csoport

18 1. Elit 2. Jómódúak 3. Szabadidő orientáltak 4. Felhalmozóak 5. Jó lakású veszélyeztetettek 6. Szegények

19 Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Szorongásra hajlamos Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Ha a vásárló:

20 Bonyolult vásárlási magatartás Disszonanciát csökkentő vásárlási magatartás Egyszerű vásárlási magatartás Változatosságot kereső vásárlási magatartás

21

22

23