1
2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
3
4
5 Azok a termékjellemzők illetve előnyök, amelyeket a vásárló a termék értékelésekor használ.
6 • • megbízhatóság • • tartósság • • teljesítmény • • stílus( design) • • komfort, kényelem • • szállítás • • belső tulajdonságok
7 • • ár • • működési költségek • • fizetési feltételek • • maradványérték • • életciklus költség
8 Státusz Társadalmi hovatartozás Konvenciók Divat
9 • • én-kép • • kockázat csökkentése • • erkölcsök • • érzelmek
10 A FOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK
11 • •információ befogadás • •észlelés • •tanulás • • motiváció • • hiedelmek & attitűdök • • személyiség • • életstílus • • életciklus
12 Az egyén számára fontos információk kiszűrése Az egyén az információt saját ízlésvilága, elképzelései szerint változtatja meg Az egyén csak a saját maga számára fontos információkat jegyzi meg
13 ISMÉTLÉS, MEGJEGYZÉS PROBLÉMA MEGOLDÁS CSELEKVÉSRE KÉSZTETŐ BELSŐ ERŐ ELEMEI: SZÜKSÉGLET, KÍVÁNCSISÁG, ÉRZELEM, VÁGY Motivációs elméletek: MASLOW - Szükségletek hierarchiája FREUD - A tudatalatti szerepe
14 létszükségletek a biztonság iránti igény társadalmi igény az érték megbecslése iránti igény Önmegvalósítás igénye
15 Egy termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó kedvező vagy kedvezőtlen átfogó értékelés, érzés.
16 Kiterjesztett problémamegoldás Korlátozott problémamegoldás Szokásos problémamegoldás
17 kultúra társadalmi osztály geodemográfia referencia csoport
18 1. Elit 2. Jómódúak 3. Szabadidő orientáltak 4. Felhalmozóak 5. Jó lakású veszélyeztetettek 6. Szegények
19 Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Szorongásra hajlamos Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Ha a vásárló:
20 Bonyolult vásárlási magatartás Disszonanciát csökkentő vásárlási magatartás Egyszerű vásárlási magatartás Változatosságot kereső vásárlási magatartás
21
22
23