A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Fontosabb fogalmak Képesség :
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Morvai Edit, Rádai Péter 2007
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Szeretet, türelem, tolerancia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Projektmunka.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban

Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
VITA A PROJEKTEK TERVEZÉSÉRŐL, ELŐKÉSZÍTÉSÉRŐL „Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarod fogni a jó szelet, mely odarepít” (Seneca)
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A projekttanulásról A prezentáció Pethőné Nagy Csilla, Petkes Csaba és Balogh Irma anyagainak felhasználásával készült.

A gyökerek XVIII.századtól A világ komplex jelenségekből áll Mozgósítani kell mindent ami tudsz Komplex tanulás lehetősége

„Egyetlen gramm tapasztalat többet ér egy tonna teóriánál!” John Dewey (1912) „A projekt egy sajátos tanulási egység, amelynek középpontjában egy probléma áll. A feladat nem egyszerűen a probléma megoldása vagy megválaszolása, hanem a lehető legtöbb vonatkozásnak és összefüggésnek a feltárása, amely a való világban az adott problémához organikusan kapcsolódik.” Hortobágyi Katalin (1991)

A (valódi) projekttanulás ismérvei I. a reproduktív tudás helyett konstruktív és teljesítményképes tudás Komplex feladatok sorozata = megismerési folyamat a memorizálás helyett, mellett a megértés a mennyiség helyett a minőség tankönyvi helyett (mellett) az alkalmazható és transzferálható tudás

A (valódi) projekttanulás ismérvei II. Életközeli témák, - élethez kapcsolódó összefüggések felfedezése Partner elv: közös tervezés és kivitelezés A tanulói tevékenységek: egyéni és kooperatív Partneri együttműködés és önálló döntések, felelősség A különböző tudásterületekhez kapcsolódik, szétfeszíti a tanórai és tantárgyi kereteket Eredményei: az elkészült produktumok változás a tanulók tudásában, attitűdjében

Miért jó a pedagógusnak? Pozitívan változik a gyerekekkel való kapcsolata Színesebb, szórakoztatóbb a munkája Csökken a monotonitás Nő a szakmai és általános ismerete

A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat A téma gyerekekkel kollégákkal Projektháló elkészítése

A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat Ráhangolódás Konkrét tervezés: A projekthez kapcsolódás módja szerződés, igazolvány Csoportalakítás Altémák – ötletbörze Az időtartam ismertetése Altéma választás – névválasztás Projektnapló vezetése Csoportösszetartást erősítő játékok

A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat Közzétehető produktumok, projekttermékek reprezentálják majd a tanulás eredményét Projekttervek elkészítése milyen tevékenységek… mely színtereken, milyen együttműködő partnerekkel, milyen eszközökkel, mennyi idő alatt, milyen részhatáridőkkel és milyen szereposztással oldható meg,

A projekttanulás … …egy lehetséges folyamat Csoportok közti egyeztetés, a szükséges módosítások elvégzése. A megvalósítás folyamata, közben egyeztetések (szervezett kommunikáció és kooperáció a csoportokon belül és a csoportok között), nyomon követés, visszacsatolás, ha szükséges, a terv újabb módosítása. Közzététel és értékelés kis csoportokban, az elsődleges reflexiók és a tapasztalatok összegyűjtése és felhasználása (esetleges korrekciók). Közzététel: nyilvános, közönség előtti bemutatás A projekt zárása: önértékelés, értékelés, visszacsatolás, az eredmények beszámítása a tanulmányokba.

A Nyugat Csoportszerepek Kutatók, információkeresők Műsorszerkesztők Versmondók Versek megzenésítői Megzenésített versek előadói Jelenetírók és jelenet-előadók Dokumentumcsoport (fotó, videó, interjú) Zenei betétek hangszeres előadói Látvány- és díszlettervezők Berendezők Kiállítás rendezők Plakát és szórólapkészítők, kézbesítők Meghívó és műsorfüzet-készítők

Projekt termék-példák Produktumok: előadás, grafikonok, diagramok és elemzésük Közvéleménykutatás, interjú újság rövidfilm, PPT, interaktív tábla, makettek fotóalbum, saját alkotások (képzőművészeti, zenei, irodalmi…) színdarab kiállítás

Értékelési szempontok A produktum Közönség elégedettsége Tanulási folyamat eredményessége - tesztelés Megvalósítás folyamata Társas kapcsolatok alakulása

Irodalom BÁRDOSSY Ildikó: A curriculumfejlesztés alapjai, JPTE Távoktatási Központ, 1998. BÁRDOSSY Ildikó: Projektek az oktatásban, Pedagógiai Szemlélő, JPTE Pedagógiai Tanszék, 1994/1. HORTOBÁGYI Katalin: Projekt kézikönyv, ALTERN Módszerek 1, OKI – IK, 1991. M: NÁDASI Mária: Projekttanulás, Oktatás-módszertani Kiskönyvtár, Gondolat Kiadói Kör ELTE BTK Neveléstudományi Intézet, 2003.

bftimi@enternet.hu www.zalai-iskola.hu Köszönöm a figyelemet! bftimi@enternet.hu www.zalai-iskola.hu