ARDUIN 2011.06.19. – 23. Kép/fotó helye. Arduin 1994-ben  360 főt kiszolgáló intézet,  A városon kívül egy nagy épületkomplexumban  ‘Totális gondozási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
A tanári munka értékelése
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
A szociális szolgáltatásokhoz kapcsolódó foglalkoztatás tervezett átalakítása 1.Klasszikus határterületi kérdés szociális ellátástámogatott életvitel foglalkoztatás.
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A mozgáskorlátozott emberek szükségletei a kitagolási programban
Dr. Harangozó Judit Orvos-koordinátor Ébredések Alapítvány
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
E Ö T V Ö S L O R Á N D T U D O M Á N Y E G Y E T E M B Á R C Z I G U S Z T Á V G Y Ó G Y P E D A G Ó G I A I K A R Életminőség.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Egyéni döntések a szervezetben
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Fogd A Kezem Alapítvány
A HEM kialakulása és fejlődése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Nyíregyháza, december 2. Tájékoztatás a lakóotthoni kitagolási program szakmai és finanszírozási hátteréről Horváth Péter SZMM, az Országos Fogyatékosügyi.
Minőség menedzsment 6.előadás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
A projekt általános szakmai célkitűzései
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
A támogatott lakhatás kihívásai
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

ARDUIN – 23. Kép/fotó helye

Arduin 1994-ben  360 főt kiszolgáló intézet,  A városon kívül egy nagy épületkomplexumban  ‘Totális gondozási szolgáltatások biztosítása’  Számos tekintetben nem megfelelő minőségű ellátás  Kevés munkalehetőség, illetve napközbeni elfoglaltság  Hierarchikus struktúra  Szigorúan szabályozott munkakörök  Személyes felelősség hiánya  Egyszemélyes igazgatói felelősség

Arduin napjainkban  Felnőttek Nappali ellátása : 71 kliens  Gyermekek Nappali ellátása: 20 fő, de minden esetben inkluzív oktatás formájában  24 órás támogatás, bentlakás: 510 fő  1200 munkatárs  Több mint 135 ház, 25 faluban és városban  Munka / nappali ellátás mindenkinek  „Életminőség Akadémia”; több mint 50 kurzus minden kliensnek és dolgozónak  „Lapos” szervezeti struktúra  Menedzsment team irányítja a szervezetet  Személyes felelősség minden szinten

Middleburg Kleine Vlaanderen 37.b

A kitagolás és a szolgáltatás középpontjában egyaránt az életminőség áll Az életminőséget a személyes karakterjellemzők és a környezeti faktorok, beleértve a kulturális közeget is, együttesen határozzák meg. (bio-pszicho-szociális megközelítés)

Életminőség faktorok* Életminőség területek Életminőség indikátorai Függetlensé g Önállóság Személyes fejlődés Önmeghatározás, Önazonosság Oktatás, képességek, adaptív viselkedés Választás/döntés, autonómia, személyes kontroll, személyes célok Társadalmi részvétel Szociális inklúzió Jogok Szociális háló, barátságok, közösségi részvétel, interakciók, egyéb kapcsolatok Társadalmi részvétel, integráció, társadalmi szerepek, támogatás Jog a tisztelethez, méltósághoz, egyenlőséghez Jogi hozzáférés, érdekérvényesítés Jóllét Érzelmi jóllét Fizikai jóllét Anyagi jóllét Biztonság, pozitív tapasztalatok, élmények, megelégedettség, kompetencia érzés, stressz mentesség Egészségi állapot, tápláltság, étkezés Rekreáció/fizikai erőnlét Anyagi státusz, foglalkoztatottság, lakhatás, tulajdon Személyközi kapcsolatok

Gondozás minőségeÉletminőség Nézőpont A szolgáltató és a szakemberek A (fogyatékos) személy FigyelemFolyamat (szolgáltatás)Eredmények - kimenetek Tartalom A gondozási rendszerek szervezése Támogatások és azok hatása a személy életére Értékelés kritériumai Hatékonyság, költséghatékonyság, tervezés, felhasználói elégedettség Hosszútávú, értékorientált inklúziós eredmények, személyes fejlődés, önrendelkezés Struktúrák A meglévő rendszereket fejleszti A támogatási szükségletek érdekében új alternatív megoldásokat alkalmaz

Életminőség a gyakorlatban Az ARDUIN modell

Önmeghatározás a gyakorlatban Mindenki képes fontos döntéseket hozni az életében (támogatással, ha szükséges) Lakhatási forma / lakás kiválasztása, munkahely választása (interneten elérhető adatbank)

Személyes fejlődés a gyakorlatban Tapasztalati tanulás: részvétel a közösségben Akadémia: fókuszban az önmeghatározás, egyenlőség

Inklúzió a gyakorlatban Minden kliens számára normál, az adott közösségben jellemző lakások Befogadó családok a gyermekek számára Munka és napközbeni elfoglaltság (munkahelyek, nappali intézmények)

1. Vezetés 2. Tiszta és egyértelmű fókusz, cél és kreativitás a folyamat megvalósításában 3. Dialógus 4. Intranet 5. Oktatás, képzés 6. Szervezeti változások 7. Szolgáltatásszervezés 8. Minőségmenedzsment *Jos van Loon 2010, Key catalysts in the Organizational Change of Arduin, kézirat Az intézménytelenítés kulcsfaktorai*

1. Vezetés Lecserélni, amennyiben szükséges A vezetés határozza meg a szervezet irányát, ösztönzi a tanulást és a változást Felügyeli a kimeneteket, eredményeket “Egységes vízió, egységes kommunikáció!”

2. Tiszta és egyértelmű fókusz, cél és kreativitás a folyamat megvalósításában Középpontban az életminőség (a 8 fő terület mindegyike számít, egyik sem hagyható figyelmen kívül!) mind a szervezeti, mind a személyes (kliens és szakember) szinten Gondozás helyett támogatás Személyes életminőség mutató (Person Outcomes Scale) Kreativitás a megvalósításban (lakás-, és állásbörze, munkakörön túli képességek)

3. Dialógus Dialógus a szervezeten belül a folyamatról (kliensek, szülők, gondnokok, munkatársak) Párbeszéd a kliensekkel a vágyaikról, céljaikról és támogatási szükségletükről Párbeszéd a munkatársakkal (‘Find your second talent!’, személyes fejlődési terv) A párbeszéd épüljön be a szervezeti kultúrába! Külső szakember alkalmazására szükség lehet időnként (külső szem)

4. Intranet Internetalapú számítógépes kommunikációs rendszer, amely folyamatos, a szervezet minden területére kiterjedő gyors, egyértelmű, valós idejű és átlátható módon biztosítja az információ tárolását és átadását Korlátozott, munkakörhöz és felelősségi körhöz kapcsolt hozzáférés (kliensek, segítők, coach, menedzsment, szülő....)

5. Oktatás, képzés Képzések a klienseknek (önérdek-érvényesítés, közösségi életben szükséges tudás: közlekedés, háztartás, viselkedés a munkahelyen, kommunikáció,....). Képzések a munkatársak számára az attitűdök és az új szokások kialakítása érdekében (új szerepek - gondozóból segítővé válni). Az életminőség határozza meg minden képzésnek a struktúráját és tartalmát.

6. Szervezeti változások (1) Coaching modell - coaching típusú vezetési stílus Új szerepkörök, új megnevezések (gondozó - személyi segítő; konyhás - IT munkatárs, takarítónő - nyilvános mosoda - patyolat) Bürokrácia, adminisztráció leépítése (eszköze az intranet, rendszeres teamek beszüntetése)

6. Szervezeti változások (2) Technikai és karbantartási munkák kiszervezése Orvosi támogatás: az orvosi ellátás a közösségi szolgáltatókon keresztül van megoldva, 1 orvos alkalmazásban a szervezetnél Minden szükséges és eldöntött változtatást a lehető leggyorsabban kell elvégezni!

1. Célok, vágyak, elképzelések 3. Egyéni támogatási terv kidolgozása a)A kliens és a személyi asszisztens a vágyakat és elképzeléseket, illetve a SIS eredményeit “összegyúrja”. Kérdés: mit szeretnék? Hogyan támogassanak engem a legmegfelelőbben ahhoz, hogy céljaimat elérjem? b) A személyi asszisztens a segítőkkel és más szakemberekkel konzultál. c) Közösen elkészítik az Egyéni támogatási tervet, amelyben meghatározzák egészen pontosan a szükséges támogatási formákat, időt, stb. 2. Támogatási szükséglet meghatározása (SIS) 4. Végrehajtás Mindenki, aki a személy támogatásában részt vesz, a természetes kapcsolati háló és a szakemberek. 5. Monitorozás a klienssel folyamatos dialógust folytatva Azt a támogatást kapom, amire szükségem van? Változtak-e a vágyaim, elképzeléseim, céljaim? 6. Felülvizsgálat SIS és POS

8. Minőségmenedzsment Fókuszban az életminőség. A gondozás minősége helyett érték alapú felülvizsgálat. Személyes életminőség faktorok mérése, személyes életminőség mutatók (nem fogyatékosság-specifikus, hanem minden emberre érvényes), POS. A coach, személyes asszisztens, segítő, gyógypedagógus és a menedzsment folyamatos és helyenként egymástól független dialógust folytat a klienssel (készenléti ügyelet rendszere).