A Hallgatói Mentorprogram működése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
"Adj egy esélyt" - esélyalapú fejlesztés a Mórágyi Általános Iskolában
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
"Legyen az esély egyenlő ..."
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kompetensek lettünk? június 27..
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A TanodaPlatform eredményei
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Pedagógus értékelési rendszer
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása TÁMOP B számú projekt Projektzáró rendezvénye.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
A segítő szakmák kihívásai – tréning tematikája prezentáció
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

A Hallgatói Mentorprogram működése Kelemen Valéria tudományos segédmunkatárs, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet alelnök, Motiváció Oktatási Egyesület kelemen.v.valeria@gmail.com

Program megvalósítói Civil szervezetek Szegedi Tudományegyetem Felnőttképzési Intézet Neveléstudományi Intézet Közoktatási intézmények

A program struktúrája Mentorok: Szervezők: Ösztöndíjas mentorok (min. heti 8 óra) Önkéntesek (min. heti 3 óra) Iskolafelelősök önkéntesek munkájának megszervezése iskolai program kialakítása Szervezők: Programvezetők Koordinátor Családi kapcsolattartó

Mentorok kiválasztása Több lépcsős folyamat Önéletrajz Motivációs levél Személyes interjú Elsősorban tanár, tanító, gyógypedagógus szakos hallgatók Előzetes tapasztalat (korrepetálás, táboroztatás stb.) előnyt jelent

Mentorok felkészítése Egyetemi kurzusok SZTE BTK Neveléstudományi Intézet SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Elméleti és gyakorlati felkészítés Kredit Módszertani továbbképzések Tevékenységközpontú pedagógiák Tanulásmódszertan Hatékony tanulómegismerési technikák Drámapedagógia Projektmódszer

Mentorok felkészítése (2.) Csapatépítő tréning Konferencia Belső hospitálás Fejlesztő műhely

Mentorok feladata Mentoráltak tanulmányi előmenetelének segítése Szabadidős programok szervezése Kapcsolattartás a szülőkkel, pedagógusokkal Kötelező adminisztráció

Tanulmányok segítése Tevékenység: Ideje: Korrepetálás Fejlesztés Tanórán Délutáni órákban Hétvégén, szünidőben (pótvizsga felkészítés)

Szabadidős programok szervezése Az iskolában: integráltan, a többi tanuló bevonásával Kézműves foglalkozás Film klub Sportprogramok Játékok Az iskolán kívül: Kirándulások Farsang, karácsony Záró rendezvény Napközis tábor

Eredmények Mentorálás hatása a mentorhallgatókra Lehetőségük nyílik valódi tapasztalat, gyakorlat szerzésére Át tudják gondolni önreflexív módon, hogy valóban a pedagógusi hivatást szeretnék-e választani Pályaelhagyás Jelenlegi oktatási rendszerben nem tudna kiteljesedni Megerősítés

Eredmények (2) Mentorálás hatása a diákokra Személyes, bizalmi kapcsolat a mentorral Iskolával, tanulással kapcsolatos attitűd pozitív irányba változik Tanulási motiváció fenntartása és megerősítése Hiányzás számának csökkenése

Köszönöm a figyelmet!