A Hallgatói Mentorprogram működése Kelemen Valéria tudományos segédmunkatárs, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet alelnök, Motiváció Oktatási Egyesület kelemen.v.valeria@gmail.com
Program megvalósítói Civil szervezetek Szegedi Tudományegyetem Felnőttképzési Intézet Neveléstudományi Intézet Közoktatási intézmények
A program struktúrája Mentorok: Szervezők: Ösztöndíjas mentorok (min. heti 8 óra) Önkéntesek (min. heti 3 óra) Iskolafelelősök önkéntesek munkájának megszervezése iskolai program kialakítása Szervezők: Programvezetők Koordinátor Családi kapcsolattartó
Mentorok kiválasztása Több lépcsős folyamat Önéletrajz Motivációs levél Személyes interjú Elsősorban tanár, tanító, gyógypedagógus szakos hallgatók Előzetes tapasztalat (korrepetálás, táboroztatás stb.) előnyt jelent
Mentorok felkészítése Egyetemi kurzusok SZTE BTK Neveléstudományi Intézet SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Elméleti és gyakorlati felkészítés Kredit Módszertani továbbképzések Tevékenységközpontú pedagógiák Tanulásmódszertan Hatékony tanulómegismerési technikák Drámapedagógia Projektmódszer
Mentorok felkészítése (2.) Csapatépítő tréning Konferencia Belső hospitálás Fejlesztő műhely
Mentorok feladata Mentoráltak tanulmányi előmenetelének segítése Szabadidős programok szervezése Kapcsolattartás a szülőkkel, pedagógusokkal Kötelező adminisztráció
Tanulmányok segítése Tevékenység: Ideje: Korrepetálás Fejlesztés Tanórán Délutáni órákban Hétvégén, szünidőben (pótvizsga felkészítés)
Szabadidős programok szervezése Az iskolában: integráltan, a többi tanuló bevonásával Kézműves foglalkozás Film klub Sportprogramok Játékok Az iskolán kívül: Kirándulások Farsang, karácsony Záró rendezvény Napközis tábor
Eredmények Mentorálás hatása a mentorhallgatókra Lehetőségük nyílik valódi tapasztalat, gyakorlat szerzésére Át tudják gondolni önreflexív módon, hogy valóban a pedagógusi hivatást szeretnék-e választani Pályaelhagyás Jelenlegi oktatási rendszerben nem tudna kiteljesedni Megerősítés
Eredmények (2) Mentorálás hatása a diákokra Személyes, bizalmi kapcsolat a mentorral Iskolával, tanulással kapcsolatos attitűd pozitív irányba változik Tanulási motiváció fenntartása és megerősítése Hiányzás számának csökkenése
Köszönöm a figyelmet!