A koordinációfejlesztés lehetősége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Vizuális képességek fejlődése
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematika és módszertana
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
A kontrolling alapjai:
Üdvözlök mindenkit!.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
MOZGÁS ÉS TANULÁS.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A gimnasztika szaknyelve
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
A vállalat szervezete.
Szociális tanulás formái
Természeti erőforrások védelme
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Hatodik előadás.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Korai hidroterápia a családban
Beilleszkedési zavarok
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
A pszichikumról általában
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A „diszes” problémák korai jelei
Az iskoláskor küszöbén
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Óvodai tehetséggondozó program kialakítása
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Speciális gyermekvédelem
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Mozgáskoordináció.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Az országos mérések megújult rendszere
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Aquaterápia Módszerek Dr. Domján Andrea.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Alkalmazkodás Edzettség - teljesítmény
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

A koordinációfejlesztés lehetősége az úszómozgás tanításában Dr Tóth Ákos TF Úszás Tanszék

Mozgástanítás - mozgástanulás Tanítvány Tanár Mozgástanulás folyamata mozgásminta koordinációs bázis

A mozgástanulás folyamata Mozgáskép kialakulása Durva koordináció Finom koordináció Automatizáció, koordinált, harmonikus mozgás Magyarázat Bemutatás Szárazföldi gyakorlatok Sok hibajavítás /tipikus és egyéni/ gyakorlás, gyakorlás!!! Apró hibák javítása, a mozgás fino- mítása. Hagyjuk a gyer- meket gyakorolni!!! Változó körülmények között

Koordinációs képesség: A szervezet érzékelő, ellenőrző és mozgásszabályozó rendszeregyütteseinek, a mozgáscselekvés háttereként összehangolt működését értjük. Gyorsasági koordináció: az időkényszer alatti mozgás-, cselekvésprogram szabályozott, pontos végrehajtása. Mozgásérzékelés /kinesztézis/: a sportmozgásokat kísérő izomfeszülések, izomösszehúzódások és ellazulások változtatása a mozgásminta követelménye szerint.

- Egyensúlyozás képesség: statikus-, dinamikus-, vegyes egyensúlyi helyzet, - Ritmus képesség: a mozgásritmusnak az idői viszonyokhoz történő igazítása valamilyen ritmikai képlet szerint. - Reakció, reagálási képesség: egy adott külső ingerforrásra történő gyors mozdulat, vagy mozgássor megindítása. - Téri tájékozódó képesség: saját test, testrész, vagy idegen test mozgásának térbeli összehangolása.

Az idegen közegben való mozgástanulás sajátosságai - az úszómozgás jellemzői, a szárazföldi mozgással való összehasonlítása, vízhez szoktatás - az úszásnemek mozgásszerkezeti csoportosítása, - genetikusan determinált adottságok fejlesztési lehetőségei: mozgástanulás = alkalmazkodás.

A koordinációfejlesztés lehetőségei: - szárazföldön: előkészítő és rávezető gyakorlatok - vízben: egyszerű mozgásformák: hely- és helyzetváltoztatások a test szélességi-, mélységi- és hosszúsági tengelye körül. játékok: egyéni, páros, csoportos, /F/ küzdő /feszítés-lazítás/!!! /F/

Egyszerű mozgásformák / 2p. Film /

Ritmuselemek a mozgástanításban A mozdulatok összetevői: - téri, - idői, - dinamikai. Ezek összhangja adja a mozgás ritmusát. Az 5-7 éves gyermek könnyebben tanulja a mozgást /szárazon és vízben is /, ha a mozdulatokat auditív vagy vizuális ritmuselemek segítségével közvetítjük. Ritmuselemek beépítése a gyermekek mozgásismeretébe - számolás, sípszó, - taps, - rigmusok, - test- és jelbeszéd.

Tehetség – Koordináció - tehetség: egy meghatározott irányba mutató, az átlagos értéket jóval meghaladó, de még a kibontakozás előtt álló adottság együttes jellemzi, ami kiemelkedő teljesítményre tesz képessé. Az úszó tehetség az úszásra jellemző komplex képesség-együttessel rendelkezik. A technikai végrehajtás színvonala csak egy a teljesítményt befolyásoló tényezők között.

Jellemzői, melyek kiválasztási szempontok lehetnek: - az átlagnál gyorsabban, könnyebben, magasabb színvonalon tanulja a mozgást, - alkati, antropometriai jegyek, tulajdonságok, - mentális képességek, pszichés beállítottság, motiváció, szociális háttér /család, szülő/. KIVÁLASZTÁS

Súlyos tévedés, ha az úszótanfolyamok befejezése után a legügyesebb gyermekeket világverő tehetségnek kiáltjuk ki, s a magyar úszósport letéteményeseit látjuk bennük!!! A kiválasztott, a tehetség jegyeit magában hordozó gyermekek a felkészítés hosszú folyamatában bontakoztathatják ki a magas szintű teljesítményhez szükséges képességeket. /F/

Gyakorlatok a koordináció fejlesztésére / film /

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!