Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

Dr. HASSAN Elsayed egyetemi docens DUCHON Jenő műszaki tanár Trefort Ágoston Mérnökpedagógia Központ, Óbudai Egyetem AZ ONLINE FORRADALMAK NEVELŐ SZEREPE.
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
A DEXTER FELNŐTTKÉPZÉSI ADMINISZTRÁCIÓT ÉS TUDÁSÁTADÁST TÁMOGATÓ MEGOLDÁSAI.
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
Az Internet adta lehetőségek
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
E-NAPLÓ Szabó László.
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
A központi EIPEN portál bemutatása Készítette: Polgár Tibor.
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
Microsoft Visual Web Developer Express Webfejlesztés Gubicza József.
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Közösségi portálok használata
TT Kovács Sándorné.
Közösségi oldalak használata
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kommunikációt segítő programok a hálózaton
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
IT-DEV-CON – Orchard CMS technológiai áttekintése Turóczy Attila Livesoft Kft.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
RévaiWeb A Révai új honlapjának tervezete Németh Ádám.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
2. Operációs rendszerek.
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Nagy Regina Az információkat tartalmazó interaktív eszközökre, mint félkész termékekre kell tekintenünk, amiből a felhasználó saját.
Felsőoktatás és a közösségi hálózatok
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.
Google Scholar és Mendeley Az irodalomkutatás, valamint a bibliográfia- készítés, megosztás, kapcsolatépítés segédeszközei Semmelweis Egyetem Központi.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában Budai Attila
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
European Distance and E-Learning Network
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Nemzeti Köznevelési Portál
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Regionális konferencia
Online közösségek pedagógusoknak
Előadás másolata:

Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola ONLINE PROJEKTMUNKA Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola

Projektpedagógia Munkaerőpiac elvárásainak megfelelő képességeket fejleszt: Kreatív, együttműködő munkaforma A tanulás tanulása válik lehetővé A problémamegoldás általános algoritmusát sajátítják el a tanulók

Projektpedagógia + IKT A projektmunka egyik legfőbb akadálya: az időhiány A munka egy része történjen online! Olyan platformra van szükség, amely biztosítja: Kommunikációt Erőforrás megosztást

Megoldások köre E-learning rendszerek Online közösségi hálózatok

E-learning rendszerek LCMS (Learning Content Management System) Tartalomkezelő rendszerek E-learning 2.0 VLE (Virtual Learning Environment) Kommunikációt, együttműködést is biztosít E-learning 3.0 Jövő?

Közösségi hálózatok Kezelhetetlen mennyiségű, referencia nélküli információk ellenreakciójaként értelmezhetjük (Ollé, 2010) Népszerűsége példa nélküli (Magyaro.-on is) 1. ábra: Facebook magyar felhasználók életkorcsoportok szerinti megoszlása Adatforrás: www.socialbakers.com (2011.04.25)

Közösségi hálózatok típusai Informális közösségek (pl.: Facebook, Iwiw) Formális közösségek (pl.: Xing, Network.hu) Menedzselhető hálózatok (pl.: Ning, Elgg) Nem menedzselhető hálózatok (pl.: MySpace, Facebook)

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Szükséges szolgáltatások Chat (konferencia beszélgetésre is alkalmas) Operacionális, azonnali döntést igényelő helyzetekben Vita lebonyolításához

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Szükséges szolgáltatások Fórum Időben elhúzódó kérdések megvitatására Mindenki részt vehet benne Érdemes tematizálni

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Szükséges szolgáltatások Fájlok megosztása Nem elég a kép, videó fájlformátum Ez a funkció biztosítja az erőforrás megosztást Szinte minden fázishoz elengedhetetlen

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Hasznos szolgáltatások news feed (hírek) / üzenőfal Mindenki látja Könnyű követni a változásokat Kiemelt információk elhelyezését biztosítja

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Hasznos szolgáltatások Naptár Fontosabb események; eseményekhez tartozó időpontok, felelősök rögzítésére Belső levelezés Nem mindenkit érintő problémák, tevékenységek megbeszélésére

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Hasznos szolgáltatások Szavazás Bizonyos viták eldöntéséhez Vélemény nyilvánítás eszközeként

Elérhető szolgáltatások és alkalmazási lehetőségeik Felesleges szolgáltatások Blog bejegyzés Link megosztás stb.

A platformok kezelésével, kialakíthatóságával szembeni elvárások Alapvető használhatóság: az állandó rendelkezésre állás megfelelő sebesség biztosítása több felhasználó egy időben tudja használni a rendszert. Ingyenes megoldások (anyagi helyzettől függően) Magyar nyelvű felület (diákok nyelvtudásától függően)

A platformok kezelésével, kialakíthatóságával szembeni elvárások Egyszerű informatikai tudást nem igénylő létrehozási folyamat / tanári (rendszergazdai) beavatkozás Lehetséges a különböző jogosultságok kezelése Testreszabhatóság - Átlátható felület alakítható ki

Melyik megoldás lesz a megfelelő?

Megfelelő megoldás megtalálása Létezik kialakított e-learning 2.0-s rendszer? Más okok is indukálják a bevezetését? Moodle (ILIAS) Nem Igen Igen Nem Feltételezhető, hogy megfelelő lesz

Megfelelő megoldás megtalálása Tud-e az iskola anyagi forrásokat biztosítani? Ning Ning Igen Nem

Megfelelő megoldás megtalálása Biztosítható informatikai háttértudás és van elegendő idő a platform előkészítéséhez? Van rendelkezésre álló tárhely? Elgg, Pligg Igen Igen Nem ucoz.hu Nem

Kompromisszumos megoldások Feltétel-e a magyar nyelvűség? ma mahara.hu Chat program Pl.: Skype, MSN Igen Chat program Pl.: Skype, MSN mixx.at Nem Online tárhely Pl.: Dropbox, Windows Live wackwall.com

Nem ajánlott megoldások spruz.com - drága: $9.95/hó grou.ps - nyitott közösség grouply.com - problematikus rendelkezésre állás network.hu - hiányzik a chat és a fájlmegosztás word-press.hu - online publikálást (budypress) biztosító rendszer classroom 2.0 - blog jellegű edmodo.com Google csoportok - technikai problémák, megszűnt

Közösségi oldalak használata, tanári feladatok Bemutató óra Minden csoportnak külön privát közösség mindenki minden csoportban tag, de csak a sajátjában szerkeszthet

Közösségi oldalak használata, tanári feladatok Felület kialakításának elvei 2. ábra - A különböző szolgáltatások ideális elhelyezési módja egy közösségi portálon

Közösségi oldalak használata, tanári feladatok Fórum Megfelelő számú, elnevezésű témák Ajánlott témák Feladat Felelősök, feladatkörök Adatgyűjtés Szervezés Végtermék Kommunikáció gerjesztése

Közösségi oldalak használata, tanári feladatok Chat - megelőző időpont egyeztetés Naptár - kihasználása Fájlok - nevük utaljon a tartalmukra Képek - készítés, előadás bemutatására Videok Üzenőfal - lényeges, rövid információknak Szavazás - ha az alternatívák között nincs racionális különbség

Befejezés Köszönöm a figyelmet!