Szervezetfejlesztési Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Szervezetfejlesztési Program
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
TÁMOP /A
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Civil szervezetek megújuló működési környezete – továbbképzési program
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program ( ) folyamatos és félidei értékelése Tájékoztató a évi értékelési tevékenységről a Monitoring.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt A foglalkoztatási megállapodások (PAKTUM) tématerületen megvalósuló.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A köztisztviselők jogállásáról…
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL „A évi közszolgálati ellenőrzések tapasztalatai.” Jegyzői értekezlet – Heves Megyei Kormányhivatal december 3.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Tapasztalatok és változások a Tanfelügyeletben
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az MVM Csoport évi teljesítményértékelési rendszere
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztési Program ÁROP-1.2.18-2012-2012-0001 Teljesítménymenedzsment Egyéni és szervezeti célok összekapcsolása Előadó: Papp Imre

Egyéni célok: melyek a munkahelyen keresztül valósulnak meg: jövedelem, biztonság, státusz, hatalom, presztízs, társadalom szolgálata, szakértői kiemelkedés és hasznosság. (Williamson) Szervezeti célok: Szervezet hatékonyságának feltétele: a szervezeti célok elősegítsék az egyéni célok megvalósulását.

Egyéni teljesítmény rendszer kialakítása Célja A stratégiai célok megvalósításának biztosítása Az elvégzett munka minőségének és mennyiségének javítása Az egyén munkavégzésből származó megelégedettségének erősítése

Szervezeti egység célja Illeszkedés a módszertanokhoz Szervezeti célok Szervezeti egység célja Egyéni célok A teljesítménymenedzsment feladata a szervezeti célok lebontása a szervezeti egységek és az egyének szintjére Eredményessége esetén a szervezeti egység tagjainak tevékenysége a szervezet stratégiai szintű céljainak megvalósítása irányában hat

Jogszabályi környezet A közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv. 130. §) A közszolgálati egyéni teljesítményértékelésről szóló 10/2013. (I.21.) Korm. rendelet Fontos még: A közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012 (IX.28.) Korm. Rendelet Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Jogszabályi környezet

A teljesítményértékelés folyamata a kompetencia alapú munka-magatartás félévi részértékelése; egyéni kiemelt teljesítménykövetelmények meghatározása a munkaköri leírás alapján; egyéni teljesítménykövetelmények részmérése és/vagy részértékelése a kompetencia alapú munka-magatartás év végirészértékelése; év végi részértékelés és MINŐSÍTÉS (január) egyéni teljesítmény-követelmények meghatározása (január) félévi részértékelés; egyéni teljesítmény-követelmények meghatározása (július) A teljesítmény edzése, a folyamatok vezetői nyomon követése.

Főbb szakaszok Módszertan TÉR Korm. Rend megfeleltetés Célkijelölés – tervezés egyéni kiemelt teljesítménykövetelmények meghatározása a munkaköri leírás alapján (év elején) Beszámolás – mérés Értékelés (év közben) Visszacsatolás – értékelés, fejlesztés és tanulás értékelés és minősítés (év végén)  

A szervezeti egység szintű célok összekapcsolása az egyéni célokkal Célkijelölés A szervezeti egység szintű célok összekapcsolása az egyéni célokkal A teljesítményértékelési rendszer működésének alapja (mérőszámok, magatartási sztenderdek) A szervezeti célok elérésének ösztönzése

Egyéni célok Munkavégzéshez kötődő fejlesztési cél értékelő vezető által irányított, támogatott, munkavégzéshez kapcsolódó tudatos egyéni fejlesztés Munkavégzésen kívüli fejlesztési cél intézményes keretek között zajló iskolarendszerű, vagy iskolarendszeren kívüli képzések

Ütemezés – mérés, értékelés 1. félévre vonatkozóan június 15. és július 15. között kerül sor. 2. félévre illetve az egész évre vonatkozóan január 1. és január 31. között. A kompetenciák szintjeit évente egyszer, az egész tárgyévre vonatkozóan a tárgyévet követő január 1-je és január 31-e között kell értékelni. A munkáltatói jogkör gyakorló döntése alapján bármikor

Értékelő személye Értékelő vezető a munkáltatói jogkör gyakorlója, illetve akire a munkáltatói jogkör gyakorlója a teljesítményértékeléssel kapcsolatos jogkört átruházza. Ki nem lehet értékelő? aki etikai vagy fegyelmi büntetés hatálya alatt áll, akinek a munkavégzéstől való egybefüggő távolléte a teljesítményértékelési időszak alatt meghaladja a két hónapot.

Beszámolás - mérés Célja: Mutatószámok jellemzői: A szervezeti egységre, szakterületre vonatkozó mutatószámok, valamint a munkakörökre meghatározott mutatók összehasonlítása Mutatószámok jellemzői: az adott szervezeti egység működésére és tevékenységére szabottak célokhoz hozzárendeltek minden érintett szereplő számára világos mérhető objektív

Visszacsatolás A szervezeti egység teljesítményének elemző összefoglalása Javaslat a szükséges beavatkozásra Képzési fejlesztési terv kidolgozása

Tesztelési tapasztalatok A tesztelés során megfogalmazódott egy sablon kidolgozása a nyomon követésre Egységes leírás a célkijelölő megbeszélés menetére A módszertan alkalmazhatóságának vizsgálata

Miért fontos? A 2014. évtől a továbbképzések egyéni tervek alapján zajlanak, aminek értelmében minden tisztviselőnek „egyéni fejlesztési terve” lesz, ami a teljesítményértékelésen alapul. A továbbképzés folyamatában fontos, hogy az egyéni tervek összhangba kerüljenek az szervezeti célokkal. Magyary Program Továbbképzésekről szóló 273/2012. Korm. Rendelet Fejlesztendő területek meghatározása

Köszönöm a figyelmet!