KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Rigó Zoltán László Rigó Zoltán László logisztikai szakértő logisztikai szakértő
Kereskedelem-logisztikai központok & logisztikai híd - Kerlog központ Termelő-kereskedő csoport Termelő-kereskedő csoport Értékesítés A piac B piac Logisztikai híd
Nem történt előrelépés Projektek Záhony Chop térségére: Multimodális logisztikai szolgáltató rendszerközpont létrehozása A logisztikai központok határon átnyúló integrációja Összehangolt térségi (logisztikai, ipari és egyéb) befektetés-menedzselés
Nem történt előrelépés Projektek az V. korridor egészére: A fejlesztéspolitika összehangolása A kereskedelempolitika összehangolása Integrált információs rendszer kidolgozása információs és szolgáltató központ létesítése
Európai közlekedési projektek
A Northern East West korridor
A kínai vasutak Lianyungang Shanghai Xi’an Lanzhou Urumqi Alashankou Jinghe Kuitun Horgors Turgart Irkeshtan Kashi Kalasu Euro-Asian Transport Linkages - China
Shanghai kikötő áruforgalma VolumenKonténer Millió tonna 1000 TEU Növekmény153%201%
A fuvarozás, mint fék ? Egy gyár megépítése: ½ - 1 év Egy hajó megépítése: 2 év Kikötői kapacitás kiépítése: 8-l0 év A nyugat-európai kikötők terhelése: Árukínálat növekedése: 3-4 millió TEU/év Kapacitásbővülés: 1,5 millió TEU/év
Az eurázsiai korridorok
Transz-ázsiai vasutak UNECE – UNESCAP Trans-Asian Railway Network
A transz-ázsiai északi korridor
Következtetések „Magyarország, mint logisztikai központ” Záhony nélkül nem reális cél Az V. korridor Jekatyerinburgig A javaslataink nem évültek el Az első lépés kötelessége a politikáé Az idő nemcsak pénz, hanem a jövő is