A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szeretem a könyvtáram!.
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
Köszöntő Kérem tekintsék meg iskolánkról szóló rövid bemutatónkat!
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Az első Föld Napját Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére tartották még április 22-én. Már ezen az eseményen 25 millió amerikai emelte.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A holokauszt tanítása iskolámban
M o s t i d é z z ü k, f e l m i i s t ö r t é n t e z a l a t t a 1 0 é v a l a t t. Biztos tudjátok, hogy az idei tanév jubileumi év a MUSTÁR életében.
A legjobb osztály.
Digitális technika, digitális áramkörök
Óvodások a természetben SzatmáriAdrienn Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság, Oktatási és Turisztikai Osztály Sopron,
Hortobágyi Nemzeti Park
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET
Gőzerővel dolgozott mindenki. A művészek dolgoztak lelkesen, a kréta fogyott rendesen!
Beszámoló a szeptember-októberi szabadidős programokról
Figyelem! Következő előadásunk megtekintése 100 évnél idősebb nézőink számára csak szülői felügyelet mellett ajánlott! A műsorban látható személyek és.
Szóbeli felvételi Kérdéskidolgozás. Ember és természet 1.Melyek hazánk természeti kincsei? Őrség, Kardoskúti Fehértó, Füzéri vár, Ipolytarnóc, Hévízi-tó,
Fülemüle informatika verseny
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Horváth István Általános Iskola
Pozitív gondolatok Ajándékok melyet ingyen adhatsz Automatikus.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Padányi Katolikus Gyakorlóiskola
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Szajkó Gréta Találkozás Zizivel. 1. RÉSZ Márc. 32-én,- mert nálunk ilyen is van-unatkoztam, ezért beültem a rakétámba, és elmentem a Marsra. Amikor odaértem,
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Szígyártó Gusztávné Nagy Márta Iskolánk eredményei ma is "megdobogtatják" szívemet, a kudarcok - ha adódnak - mindig munkára, korrekcióra sarkallanak.
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Zrínyi Miklós Általános Iskola
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
Körlánc Egyesület.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Az önmagát kereső ember. Csak légy természetes és boldog! Táncolj a gyerekkel, szeresd, öleld át! Ne hordozz magadban eszményképeket Légy az,
Mai üzenetünk Szeretni kell?.
Készítette: Gribunov Anton
Tanévnyitó szeptember 1.. Iskolánk szeptember 1-jén 8 órakor tartotta ünnepélyes tanévnyitóját, mely zászlóbevonulással kezdődött.
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont.
Nagyné Horváth Emília.
A közgáz Az 5 legjobb dolog.
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
Készítette: Szilandi Zene: Yanni: In the Mirror Madarász Tibor a Felvidéken, Kassán született 1937-ben. A kortárs magyar festőművészeket bemutató honlapon.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
LEGO Dacta program.
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
1. A „teremtéstörténet(ek)” elbeszélése(i) a) Helye (helyük) a Bibliában: Ter (1 Móz) 1, 1 – 2, 25 (= első két fejezet). b) Keletkezése: - Viszonylag.
A tetté lett szeretet Családi istentisztelet Mikulás napján Program: – Gyülekezés és énektanulás – „A tetté lett szeretet” - totyogók istentisztelete.
MTM Budapest Holler Judit
Mi is az a Vitamintorna és ki az a T-Vitamin?
Országos mérési eredmények
MEGHÍVÓ Természetismereti kirándulásra és találkozóra vasárnap
KÖRNYEZETVÉDELMI-EGÉSZSÉGVÉDELMI MUNKAKÖZÖSSÉG
MŰVÉSZTELEP JÚLIUS KEMENCE
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
MŰVÉSZTELEP JÚLIUS KEMENCE.
Környezeti nevelés középiskolásoknak
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
Versek a Tiszáról.
Előadás másolata:

A temészet ABC- je Fakultáció 5. évfolyamosok számára

Új ismeretekre éhezel? Csillapíthatatlan a tudásszomjad? Találkozták már velük? Emlékeztek rá? Az év elején, amikor bemutattam a fakultációt? Egy pár kedves kép mellé rövid kérdéseket illesztettem.

Akkor az volt szándékom, hogy felkeltsem az érdeklődést, és kedvet csináljak a leendő foglalkozásokhoz. Sikerült-e? Az alábbiakban néhány kérdést, és véleményt idézek a résztvevőktől: •Ha új osztálytársad érkezne, és érdeklődne a foglalkozásról, mit mondanál neki? •„Azt mondanám, hogy ha szereti a természetet, biztosan ott a helye, és érdekes dolgokat csinálhatna.” (Zsinka Bernadett, 5. b) •„Nagyszerű, érdekes dolgokból áll az egész óra.” (Tolnay Fruzsina, 5. a) •„Azt, hogy ez a foglalkozás nagyon érdekes, mert sok új dolgot megtudhatunk a Természetről.” (Nagy Norman, 5. c) •Ha a következő tanévben újból választanál, ugyanezt a foglalkozást választanád-e? Miért? • „Igen. Tetszett és azzal foglalkozom, amit szeretek.” (Nagy Viktória, 5. a) •„Igen. Mert szeretem a természetet.” (Kertész Petra, 5. b) •„Igen. Mert szeretem csinálni, és okosabb leszek.” (Németh Réka Valéria, 5. c) •Ha engem, mint tanárt kérdeznétek meg, válaszom az lenne, hogy: •A gyerekek tájékozottsága, tudása és „természettudós” gondolkodása engem is meglepett! •Szívesen készültek a foglalkozásokra, és érdekes előadásokat tartottak.

Az alábbiakban egy kis ízelít ő t adnék az elmúlt hónapok foglakozásaiból, azok témáiból. •Ki? Kicsoda a természetben? „Bemelegít ő kérdések. •Tévhitek az állatokról. •Jeles napok az év során! •Az állatok világnapja alkalmából az egyik kedvencét bemutatta: •Balczer Márton 5. b: Az orrszarvú •Tatai Dalma 5. c: Az oroszlán •Kertész Petra 5. b: A vidra •Jancsovics Réka 5. c: A mosómedve •Tóth Brigitta 5. a: A tengeri malac •Nagy Norman 5. c: A macska •Nagy Viktória 5. a: A panda •Tolnay Fruzsina 5. a: A delfin •Plakát és fali tabló készítés az állatok világnapja alkalmából.

•Megfigyelések, vizsgálódások! –A kőzetek és ásványok világa –A csontvázak felépítése, részei –Egy másik világ, a mikroszkóp alatt –Természet- és környezetvédelem, internetes kutatómunka. Kitűnő munkát végezett mindenki, de közülük is kiemelném: Ballagó Lillát, Varga Fanni Viktóriát, Szalma Boglárkát, Serbán Cintiát, Csuka Dominikát, Bagoly Viktóriát. •Rejtőzködés és mimikri. A menekülés nagy mesterei. A víz világnapja. •Iskolai bemutató kiállítás anyagának az elkészítése, összeállítása. •Témakörök: •A természet csodái a vizekben •A Föld vizei •A víz takarékos felhasználása •A víz körforgása •Vízben élő állatok •A vizek védelme