LEGO® robotok az iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Informatika tanításom
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
DARUS a gyermekekért.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Nemzeti Köznevelési Portál
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Programjaink fizikából a es tanévben
Előadás másolata:

LEGO® robotok az iskolában A gyakorlati tapasztalatok bemutatása Gilicze Tamás

Előzmények… NE „csak” ügyes felhasználókat képezzünk. amit tanítunk, az legyen: korszerű, érdekes, nem öncélú, adjon teret a tanulók kreativitásának. Legyen a diákoknak lehetőségük megmérettetésre, összehasonlításra programozói versenyek (szűk réteget érint, matematikából is kiválóak kiváltsága) Sikerélmény Kézzelfogható „alkotások”

Új kihívások 8 osztályos gimnázium 5-8.évfolyam 9-12. évfolyam előtérbe került az automata elvű Logo programozási nyelv, DE a teknőc a képernyőn marad…. A Lego robotok már „legurulnak” a monitorról! 9-12. évfolyam Számítógéphez kapcsolható mérésadatgyüjtő Meteorológiai állomás

IKT 5. évfolyamon Informatika oktatási program, Forrás: http://sulinet.hu/ikt/segedletek/inf_okt_program.pdf Otthonról hozott előnyök és hátrányok Van otthon számítógép és Internet hozzáférés Nincs otthon számítógép és Internet hozzáférés Az iskola és a pedagógus felelőssége Egészséges felhasználói magatartás kialakítása Számítógép mellett töltött Idő, használt alkalmazások. Testtartás, ergonomikus környezet Számítógép és Internet legyen eszköz, amit a diák céljai szolgálatába tud állítani Fontos alapozó időszak Problémamegoldó gondolkodás Kreativitás Együttműködési készség kibontakoztatása

Három alappillér Imagine Logo Think.com Robotok

Imagine Diákoknak fejlesztett multimédiás szerzői rendszer bármely tantárgyban hasznos segédeszköz További információk Sulinet e-Tananyag portál (informatika alportál) SDT http://imagine.elte.hu Az Imagine munkafüzete (a programmal együtt feltelepítésre kerül, az ..//imagine/munkafuzet/imagine_munkafuzet.pdf

Imagine nem csak az informatika szemszögéből Algoritmusok megtervezése, megfogalmazása (mozgás, rajzolás) Programok létrehozása, tárolása (Logo programozási nyelv - magyar alapszavak is) Jól működő, 3-10. évfolyam számára meghirdetett országos tanulmányi verseny. http://logo.inf.elte.hu/ Zeneszerkesztő, mozgófilm, animáció,

Think.com Kéretlen levelektől, reklámoktól védett, ellenőrzött tartalmak Zárt, pedagógusok által felügyelt, nemzetközi oktatási környezet A Világ 47 országából elérhetőek a regisztrált iskolák Elektronikus postafiók, honlap készítési lehetőség Együttműködés szűkebb és tágabb környezetben Önálló és tanórai felhasználásra egyaránt alkalmas Internetes barangolás, idegen nyelv használat (diák-zsargon megismerése) gyors kapcsolat teremtés, on-line figyelés (sticky) Csoportok közötti kommunikáció (vita, ötletbörze, véleménykérés, szavazás, egyszerű lebonyolítása) A használati feltételek rögzítettek.

nyomás (érintés) érzékelő A Lego robot agy test motor érzékelők forrás: http://www.javacska.hu az agy (=chip) nyomás (érintés) érzékelő a test a motor

LEGO® MINDSTORMS™

Kik? Hogyan? Osztályon belül alakult csoportok (azonos korosztály, kortárs segítők) Különböző korú gyerekek egy csapatban Rövid ideig tartó együttműködés (csak egy projekt erejéig) „jól bevált” csapatösszetétel, kiforrott munkamegosztás Esélyegyenlőség biztosítása Fiúk-lányok Hátrányos helyzetű gyerekek

Hol? Mivel? Mennyire eszközigényes? Általános tanterem Nagyobb méretű aszal (3-4 gyerek) Minimum 1 db számítógép (USB csatlakozó) Lego Mindstorms,(RCX vagy NXT) Csoportmunkára alkalmas terem az ideális

Mikor? Milyen keretek között? Hova illeszkedik? Informatika óra Technika óra Tanítási órán kívül - szakkörön Hogyan lehet elfogadtatni a bevezetését? Tantervekhez kapcsolhatóEszközfejlesztési terv Nemzetközi minták Az iskolavezetés meggyőzése Fenntartható fejlődés biztosítása szülők, gyerekek pozitív visszajelzése Versenyek, találkozók FirstLegoLeague (FLL nemzetközi honlap) FLL OEC (Open European Championship)

Problémák és lehetséges megoldások Heti 1 óra alatt nem fejezhető be a munka A készletet nem használhatják másik csoportok. Hosszan elnyúlik egy-egy robot tervezése, megépítése, kipróbálása. Megoldás: az órák összevonása, tömbösítése ideális 4 fős csoport, 4 készlet 3 óra egyben  Epochális képzés pl.: egy héten keresztül ezzel foglalkoznak.

5letek és hogyan tovább? Széles körű bevezetés feltételei Hasonló hazai kezdeményezések összefogása Legyen (van?) virtuális közösségük az oktatásban Magyarországon is

Zárógondolatok " Az ismeret csak az egyik oldala a megértésnek. A valódi megértés a saját tapasztalatokból származik" -Dr. Seymour Papert- "A LEGO® MindStorms™ filozófiája az, hogy ne csak megértsd a technológiát, hanem kreatív mestere is legyél neki. Ez történik amikor megtervezed, elkészíted és programozod a saját intelligens találmányodat."

Köszönöm a figyelmüket! Gilicze Tamás tamas@bjg.hu Batsányi János Gimnázium és Szakközépiskola Csongrád