E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Dr. Földes Zoltán Dr. Nagy Tamás Kovács Miklós
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Széchenyi István Egyetem, Győr
E-learning Kovácspál Eszter.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
A hatásos prezentáció jellemzői
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A kerekasztal résztvevői
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Felnőttoktatási tájékoztatója
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
GKLB_FKTM001 tantárgyi követelményrendszer
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Kompetencia alapú szakoktatás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen A Széchenyi István Egyetem az első az országban, ahol garduális képzésben, egészen a diplomáig e-learning formában tanulnak a hallgatók. Kovács Miklós Széchenyi István Egyetem Műszaki Tanárképző Tanszék

1. Az e-learning képzés jellemzői Az e-learning képzésben a hallgatók: önállóan dolgozzák fel a tananyagot, csak a vizsgákon jelennek meg személyesen Interneten keresztül tartják a kapcsolatot a tanárokkal (tutorokkal) A rendszer itt nem a tanítást, hanem a tanulást helyezi előtérbe. A tananyagok megjelenési formái: papír alapú jegyzet + elektronikus tanulási útmutató elektronikus jegyzet

2. Kérdőíves vizsgálat a hallgatók körében Anonim kérdőívet küldtünk ki postai úton 355 hallgatónak. A kérdőívet 180 fő (50,7%) küldte vissza. Vizsgálati szempontok: életkor, iskolai végzettség, számítógépes ellátottság Internetes ellátottság A hallgatóság összetétele tutorok munkája tanulási útmutatók minősége vizsgaeredmények és a felkészülésbe fektetett munka viszonya A képzés egyes jellemzővel való elégedettség Internetes kapcsolattartás hatékonysága? Egyéni időbeosztás lehetősége? Objektívebb értékelés a vizsgán? … Milyen indokok alapján döntöttek a hallgatók az e-learning alapú képzés mellett?

3. A vizsgálat eredményei

3. A vizsgálat eredményei Miért döntöttek az e-learning mellett?

3. A vizsgálat eredményei Igény a jelenléti konzultációra Mit értünk jelenléti konzultáción?

3. A vizsgálat eredményei A tutorok munkájának megítélése Konzultációs igény A személyes konzultációra vonatkozó igény nem függ a tutorok teljesítményétől, az ok a tantárgyban keresendő.

3. A vizsgálat eredményei A tanulásba fektetett munka megtérülése a vizsgán

3. A vizsgálat eredményei Mennyiben felel meg a hallgatóknak ez a képzési forma?

3. A vizsgálat eredményei Milyen tényezők befolyásolják a hallgatók megelégedettségét? a vizsgán kapott osztályzat 1. 2. 3. 4. 5. a tutorok munkája igény a jelenléti konzultációra az elektronikus tanulási útmutatók minősége az írott jegyzetek minősége a befektetett munka megtérülése a vizsgán a vizsgakövetelmények ismerete a tanulásra fordított idő

Melyek a képzés javításának lehetőségei? 4. Összefoglalás. Melyek a képzés javításának lehetőségei?

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! E-mail: kovacsm@sze.hu