Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Matematika kompetencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Matematika és módszertana
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Mellár János 5. óra Március 12. v
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Beiskolázási tájékoztató december
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
as tanév Záró értekezlet.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Koordináta transzformációk
A tételek eljuttatása az iskolákba
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Műszaki ábrázolás alapjai
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
5.2. Próbavizsga Próbáld ki tudásod!
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
2007 december Szuhay Péter SPECTRIS Components Kft
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
A háború és a modern fegyveres erő
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
IV. Terjeszkedés.
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Kompetensek lettünk? június 27..
EXCEL Excel.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A termelés költségei.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
A matematika-logika programcsomag bevezetése Készítette: Csócsics LajosTokaj, 2008 január 22.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
A termelés költségei.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
DARUS a gyermekekért.
Szent László Középiskola Szekszárd
Előadás másolata:

Nem szakrendszerű oktatás és múzeumpedagógia

József Attila Általános Iskola Nem szakrendszerű oktatás 2 éve Múzeumpedagógia 10 éve Adaptivitás

A nem szakrendszerű oktatás célja és jellemzői Alapvető készségek és képességek fejlesztése Élményközpontúság Nincs szükség tantárgyi tagolásra Holisztikus szemlélet kialakítása Kulcskompetenciák fejlesztése

A múzeumpedagógia célja A különböző korosztályú gyermekek múzeumlátogató felnőttekké való nevelése Cselekvő, érdeklődő magatartás kialakítása élményeken keresztül Komplex hatás az emberi tudatra, a múzeumlátogatás kultúrájának kiépítésével Határozott céllal történő kiállításnézés, egy témára koncentráltan A kulcskompetenciák fejlesztésén keresztül az önálló ismeretszerzés képességének elsajátíttatása Holisztikus szemlélet kialakítása

Kapcsolódási pontok NAT Pedagógiai program Helyi tanterv

Amit csinálunk, amire törekszünk Játék a matematikában, matematikával, matematikáért Konkrét, a mindennapi életben használható tudás Keretek szétfeszítése-nyitás a holisztikus szemlélet felé Új módszertani eszközök alkalmazása Élményközpontúság

Megvalósulási forma Péntek-nem szakrendszerű nap Órakeret lazítása - tömbösítés Projektnapok Humán terület (magyar nyelv- és irodalom, idegen nyelv, testnevelés) Reál terület (matematika, idegen nyelv, testnevelés) Kiegészítés: múzeumi foglalkozások

Lebonyolítás – 5. osztály Óraszám Foglalkozás témája Kapcsolódó témakör Szükséges eszközök 1-2. szept. Lehetőségek a matematikában Bemeneti mérés Előkészítés, felkészítés Alapművelet Feladatlap 3-4 szept. Mennyi az annyi? Számok, mennyiségek és jelölésük Egyiptomi számok és rovás 5-6. okt. Messzi-e még a messzi? Milyen hosszú a Kosuti? Mérések (hosszúság) Mérőszalag 7-8 okt. Szörnyek (törtek) a matematikában Műveletek tizedes törtekkel Aplikációk (kisördög, számok) ŐSZI SZÜNET 9-10. nov. Múzeumi előkészítő óra Síkidomok, egyenesek helyzete, egybevágóság feltételei Vonalzó, síkidom ábrák, fényképek 11-12. nov. Múzeumi záróóra Műveletek törtekkel Mi valószínűbb 13-14. dec. Rajzolt matematika Ábrák, vonalzó, körző, szögmérő TÉLI SZÜNET 15-16. jan. Mekkora a sárkány barlangja Terület mértékegységek Kocka, téglatest 17-18. jan. Hetedhét határon Terület, kerület 19-20. febr. Tördelt törtek reparálása Törtek összeadása, kivonása, szorzása, osztása 21-22. febr. Tized - század - ezred Tizedes törtek, Közönséges törtek 23-24. márc. A furfangos szegényember Humoros szöveges feladatok Mesekönyv 25-26. márc. A szögről ugrott körző meséi Kör, gömb, háromszög és létrehozói Táblavonalzó, táblakörző, szögestábla TAVASZ SZÜNET 27-28. ápr. Amiről a térkép mesél Helymeghatározás tájoló segítségével Térkép, iránytű, szögmérő, vonalzó 29-30. ápr. A semmin túl Alapműveletek negatív számokkal Táblavonalzó 31-32. máj. Add meg a koordinátáid Tájékozódás koordináta rendszerben 33-34. máj. Gyakorlat teszi a mestert Egész számok összeadása és kivonása, abszolútérték 35-36. jún. Kis matematikatörténet Diák kiselőadások Laptop, projektor 37-38. jún.  

Programok Modern mítoszok – Az ezeregy éjszaka meséi – A Pál utcai fiúk Az ezeregy éjszaka meséi – A szőnyegkereskedő segédje A Gyermekvasút – Tájékozódási gyakorlatok

A Pál utcai fiúk Tananyaghoz kapcsolt Több helyszínen zajló Füvészkert, Magyar Nemzeti Múzeum, séta a városban, a Grund Mérési feladat Számolás,mértékváltás, méretarány Alaprajzkészítés

Az ötödikes irkalapok

Lebonyolítás – 6. osztály

Lebonyolítás – 6. osztály

Programok Harci túra a kultúráért - Hadtörténeti Intézet és Múzeum - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Ludwig Múzeum - Csörgő Attila:Archimédészi pont Túraverseny – Hárs-hegy

Az irkák 6. osztályban

Csörgő Attila Időszaki kiállítás-felfedezés Képzőművészet és geometria találkozása Előkészítés az iskolában Szemléletes, szemléltető oktatás, gyakorlati megvalósítás – múzeum Zárás az iskolában

Akadályok A diákokkal, szülőkkel, kollegákkal elhitetni, bebizonyítani, hogy ez is matematika Magunknak minden alkalommal megújulni Feltételek, eszközök, anyagok hiánya

Összegzés A szokásostól eltérő megközelítés Műhelymunka Szemléletformálás Elfogadtatás= apró lépések technikája Kooperativitás hiánya Szociális kompetencia fejletlensége

A matematika mindenütt jelen van A matematika mindenütt jelen van. Megjósolja, fog-e esni az eső, megmondja hány óra van, és elárulja, mennyi pénzünk van. A matematika segítségével bűnügyeket elemzünk,mintákat fedezünk fel,és kiszámítjuk egyesek viselkedését. A számok megoldják a legnagyobb rejtélyeket.

Köszönjük a figyelmet!