Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A számítógép felépítése
Advertisements

Az érintőképernyők.
Számítógép bemeneti egységei
1. Csoport Gabi, Stefi & Zoli.
Interaktív táblák Bevezetés.
INFORMATIKA ÉS SZÁMÍTÁSTECHNIKA.
Pár szó a digitalizálásról
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Készítette : Barati István Médiatechnológus asszisztens
Jellemző eszközök: billentyűzet (keyboard)
Fontos fogalmak az informatikában.
Krmsaai Perifériák.
Mai Számítógép perifériák
Mai Számítógép Perifériák
Mai számítógép perifériák
104 gombos amerikai angol QWERTY kiosztású PC-billetyűzet
Informatikai eszközök
Számítógép részei.
ELNEVEZÉS Az eszköz formája miatt kapta az EGÉR (MAUSE) elnevezést. Ha jobban megnézzük, tényleg hasonlít a kis rágcsálóra.
A Windows grafikus felülete
Készítette: Zsiga Mónika 9.a
Interaktív tábláról röviden. Részei Az interaktív tábla 2 részb ő l áll: -magából a táblából -a rajta mozgatható adóból.
Perifériák.
A billentyűzet és a szkenner
Mit kell beletenni egy multimédiás számítógépbe? A számítógép felépítése nagy vonalakban.
Barati Viktor Perifériák.
Mai számítógép perifériák
Mai számítógép perifériák
Számítógépes alapismeretek Beadandó 2010
Mai számítógép perifériák
Mai számítógépes perifériák
Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök
Készítette: Hován Adrienn
Hardver eszközök III. rész
A számítógép felépítése
Adatbeviteli eszközök
A személyi számítógép részei:
IT alapismeretek Csíki Gyula.
Hardver ismeretek Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A billentyűzet és a pendrive.
Balaton Marcell Balázs
Perifériák Bemeneti: Kimeneti: Billentyűzet Egér Lapolvasó
Mai számítógép perifériák
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Az egér Oberhuber Balázs.
Mai számítógépes perifériák Lovász Áron. A periféria Kibővíti a számítógép lehetőségeit. Vannak kötelezőek és opcionálisak. Lehet külső vagy belső csatlakozású.
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Bemeneti egység Billentyűzet Egér Joy-stick - game pad
Mai számítógép perifériák
 Rajtuk keresztül kerülnek az információk a központi egységbe.  Néhány példa: Billentyûzet, egér scanner, trackball, fényceruza, digitalizáló tábla,
Mai számítógép perifériák
Chapter 6 Input Technologies and Techniques. Jó vagy rossz? Toll vs. érintés + kézírás, rajzolás + pontos kijelölés + extra funkciók (pl gomb) - mindig.
A számítógép felépítése, hardver
Bevezetés az informatikába
AZ EGÉR.
Az IBM kompatibilis PC hardverismeretei – perifériák
A számítógép felépítése
Hardver eszközök.
A számítógép perifériái
Az egér.
Hardver eszközök.
Bemeneti perifériák Készítette: Szabóné Lukács Éva.
A számítógép fontosabb perifériái Készítette: Weigel Szilvia II. évfolyam Számítástechnika szak.
Bemeneti perifériák.
A számítógép felépítése
A számítógép felépítése
A szkenner (Lapolvasó)
Hardver eszközök.
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
Hardver eszközök elhelyezkedésük szerint
I/O perifériák.
Előadás másolata:

Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina Az egér és barátai Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina

egér Optikai: Optikai szenzorral ismeri fel a mozgást Gammer:Jobb minőségű,főleg játékokhoz használják Elnevezése:Az eszköz formája miatt kapta az egér elnevezést .Ha jobban megnézzük, tényleg hasonlít a kis rágcsálóra. Szerepe:A számítógép egyik legfontosabb beviteli (input) eszköze, a billentyűzetről történő adatbevitelt helyettesítheti, és teszi kényelmesebbé bizonyos esetekben

Fajtái mechanikus egér - a mozgást potenciométer érzékeli. opto-mechanikus egér - a golyó és a fogaskerekek mozgását (ezért "mechanikus") fénydiódák fogják fel (ezért "opto-"). optikai egér - nincs belső golyó, az elmozdulást fénydiódák és tranzisztorok érzékelik. Előnye, hogy pontos és nehezebben romlik el, mint a másik két típus. Megkülönböztetése:A golyó elhelyezkedése szerint A gombok száma szerint A jelek továbbítása szerint A mozgás érzékelésben nyújtott szolgáltatások alapján Alakja szerint

Billentyűzet A számítógépes billentyűzet vagy egyszerűen billentyűzet (idegen szóval klaviatúra a latin clavisból, vagy tasztatúra, vagy angolul computer keyboard) az írógép mintájára kialakított számítógépes beviteli eszköz. A billentyűzet az írott szöveg bevitelére szolgál, valamint befolyásolható vele a számítógép működése. Fizikailag a billentyűzet a főleg négyszög alakú billentyűk, más néven gombok elrendezéséből áll.

Fajtái Chicony KU-2971/76 HU USB billentyűzet Genius LuxeMate Scroll lapos billentyűzet PS/2+USB Logitech V250 Cordless Mouse and Number Pad V250 Cordless Keypad V250 Cordless Mouse with Bag Microsoft Wireless Optical Desktop 3.0 black

Digitális tábla A digitalizáló tábla – digitális rajztábla, grafikus tábla, tablet, tablet PC – egy adatbeviteli eszköz, amely lehetővé teszi, hogy az ember közvetlenül, kézzel vigyen be adatokat a számítógépbe úgy, ahogy a papírra ír vagy rajzol. A tábla segítségével, például, saját kezűleg írhatja alá dokumentumait ahelyett, hogy egy képolvasó – szkenner – berendezésen keresztül elkészített, kép formátumban rögzített aláírást helyezne el a kívánt helyre.

Fényceruza A fényceruza egy kézi mutatóeszköz számítógépekhez. Működési elve az, hogy a ceruza hegyében elhelyezett fényérzékelő amely fotoelektronikus cella érzékeli azt, amikor a képernyő frissítésekor rávillant. Ez az emberi szemnek nem tűnik villanásnak, mivel az érzékelésünk ehhez lassú, de az áramkör képes detektálni, hogy a villanás időpontjában az elektronsugár éppen mely pontján járt a képernyőnek.

Érintőpad Felületén az emberi ujj vagy más mutatóeszköz érintésének érzékelésére is alkalmas kijelző. Az érintőképernyő egér vagy más beviteli eszköz közbeiktatásra nélkül, közvetlenül teszi lehetővé a felhasználó számára a kijelzőn megjelenő információk kijelölését, és ezen keresztül az azokkal történő műveletvégzést.

Lapolvsó A lapolvasó (jövevényszóval: szkenner) a számítógép olyan külső berendezése, mely szöveg képként való beolvasására, képek digitalizálására, számítógépbe való bevitelére szolgál.

Botkormány A botkormány (angolul: joystick) egy olyan jelbeviteli eszköz, ami egy rögzített alapon forgó rúdból áll. A botkormány továbbítja a rúd szögét, pontos állását az általa vezérelt eszköznek. Gyakran használnak botkormányokat videojátékok irányítására, ezek általában egy vagy több gombbal rendelkeznek, melyek állása szintén továbbadható a számítógépnek. A botkormány népszerű változata a modern játékkonzolokon az ún. analóg kar.

Trackball A trackball, más néven hanyattegér egy számítógépes pozicionáló eszköz. A magyar elnevezés szellemesen utal az eszköz működési elvére. Elképzelhetjük úgy, mintha az egeret a hátára fordítottuk volna, és nem az eszközt mozgatjuk, hanem a golyót forgatjuk.

Wii Különleges tulajdonsága, hogy vezetéknélküli távirányító a játék vezérlője, melyet Wii Remote-nak neveznek. Használatakor ezt az eszközt kézben kell tartani és a játék eseményének megfelelően 3D-s mozgásokat lehet vele végezni. A konzol másik sajátossága, hogy WiiConnect24 kiegészítő szolgáltatás tartozik hozzá, ami lehetővé teszi, hogy üzeneteket fogadjunk és aktuális frissítéseket töltsünk le a konzolra az internet segítségével.

Wii A Nintendo először 2004-ben jelentette be a hírt a konzol készítéséről valamint 2005-ben hozták nyilvánosságra a rendszert. Satoru Iwata a cég vezérigazgatója 2005 szeptemberében mutatta be a konzol prototípusát a tokiói játékkiállításon. 2006-ban a Wii konzol számos első díjat nyert. Végezetül 2006. december 8-án már három jelentős célpiacon is bevezették.

The End Hegyközi Dorina Damján Evelin Zsák Regina