A hálózattá alakulás útján

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kiből vagy miből lesz a lokálpatrióta? Múzeum (nem) csak felnőtteknek Magyar Nemzeti Múzeum, október 17. Előadó: Pató Mária
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények reagálásai???
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Értelmezések.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Gosztonyi László PCC, MBA klinikai szakpszichológus, családterapeuta Családterápiák
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A hálózattá alakulás útján Az együttműködés civil gyakorlata az EGYMI egyesület munkájában Radicsné Szerencsés Terézia egyesületi elnök 2009. szeptember 7.

Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/1) Visszahelyezett SNI tanulók esélyeinek biztosítása érdekében A többségi intézmény pedagógusainak szemléletformálásában közreműködés Inkluzív közeg kialakításához segítségnyújtás

Miért jött létre az EGYMI Egyesület? (2/2) Okai: A gyógypedagógusok tapasztalata szerint a többségi iskolák elsősorban ismeretközpontúak, a készség- és képességfejlesztés háttérbe szorul. Jellemző a hagyományos módszerek túlsúlya. Magasabb a bukás és lemorzsolódási arány.

EGYMI Egyesület tagjai Az Országos EGYMI Egyesület tagjai Alapításának éve: 2007

Az integrációt nem követni kell, hanem utat mutatni, segíteni! EGYMI hálózat Az integrációt nem követni kell, hanem utat mutatni, segíteni!

EGYMI egyesület célja (2/1) Általános célok: Jöjjön létre olyan együttműködési hálózat az EGYMI-k között, amely működése által a sajátos nevelési igényű tanulók esélyei nőnek. A törvényi szabályozások egységes értelmezése. Szakmai súlyát, kompetenciáját felhasználva az oktatáspolitika kedvező irányú befolyásolása. Az intézmények funkció váltásának segítése, minőségi intézmények létrejötte.

EGYMI egyesület célja (2/2) Konkrét célok: Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (továbbiakban EGYMI-k) szakmai munkájának összefogása. Az inklúzív társadalmi, iskolai környezetre való hatása: Szemléletalakítás, szemléletformálás. Információs, egyeztető kapcsolatok kialakítása mindazon állami, szakmai, társadalmi, önkormányzati szervvel, melyek tevékenysége hatással van a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjára, az EGYMI- k működésére. Az inklúzió szakmai támogatásához, eszközök fejlesztése. A műhelymunkák működtetésével a horizontális tanulás megjelenése. Szakmai kompetenciák erősítése az inklúzív pedagógia megvalósítása érdekében (mérés, eszközfejlesztés).

EGYMI működésének bemutatása

EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) SWOT alapján; Átfordítások: Veszély  Lehetőség Létszámcsökkenés Törvényi változások Saját gyógypedagógusok kiképzése Elhárító magatartás az integráló iskolákban  LEHETŐSÉG Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek

EGYMI Műhelymunka (Kecskemét) alapján Átfordítások: Lehetőség  Erősség Gyógypedagógus utazó tanár lesz EGYMI Egyesület véleményezése Különböző kompetenciákkal rendelkező szakemberek EGYMI-n keresztül képzések, tréningek TÁMOP 3.1.6.  ERŐSSÉG Színvonalas utazó hálózat Proaktív szervezet Szakmaiság, hitelesség Pénzforrás teremtése Hálózat működtetése

Hálózati működés formái (2/1) Együtt gondolkodás Együttműködés Koordináció Horizontális tanulás Jó gyakorlatok átvétele Minőségi szemlélet kialakítása Társadalmi kohézió megerősítése

Hálózati működés formái (2/2) Továbbképzések Műhelymunkák Tanácsadás Eszközfejlesztés Adaptálás

A hálózat célcsoportja

A hálózat egyéb partnerei Minisztériumok Educatio Kft. Regionális központok Kistérségek Közoktatási intézmények Önkormányzatok Kisebbségi önkormányzatok Egyház Családsegítő Rendőrség Nevelési Tanácsadó ISO Közoktatási szolgáltatók Önkéntesek

Az EGYMI tevékenységei Az EGYMI -k szakmai tevékenységének megismerése, megismertetése egymással és a társadalom más szereplőivel. Folyamatos információcsere elméleti és gyakorlati kérdésekben, az eredményesen alkalmazott módszerek, programok, stb. közvetítése, publikálása. Konferenciák, képzések, továbbképzések tartása, a hazai és nemzetközi kutatások, pedagógiai kísérletek eredményeinek a gyakorlat szempontjából történő elemzése, hasznosítható tapasztalatok hozzáférhetőségének biztosítása. A helyi, regionális és országos kezdeményezések ösztönzése, segítése. Pályázatok figyelemmel kísérése, ajánlása annak lebonyolításában való közreműködés. Az EGYMI -k és az integráló intézmények részére közös tanulmányi, sport, kulturális versenyek, rendezvények szervezése. Integrált táborok szervezése különböző korosztályok számára. Nemzetközi kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás hasonló külföldi szervezetekkel, intézményekkel.

Lehetséges együttműködési forma a régióban

Az EGYMI Egyesület hálózat Anyagi bázisa tagdíjak támogatói hozzájárulások pályázatok EU-s pályázatok ( TÁMOP 5.5.3 ) Szakminisztériumi pályázatok Regionális pályázatok ( Levi-Strauss Alapítvány ) jótékonysági rendezvények

Örkény István: Az élet értelme Radicsné Szerencsés Terézia Köszönöm a figyelmet! „Ha sok cseresznyepaprikát madzagra fűzünk, abból lesz a paprikakoszorú. Ha viszont nem fűzzük fel őket, nem lesz belőlük koszorú. Pedig a paprika ugyanannyi, éppoly piros, éppoly erős. De mégse koszorú. Csak a madzag tenné? Nem a madzag teszi. Az a madzag, mint tudjuk, mellékes, harmadrangú valami. Hát akkor mi? Aki ezen elgondolkodik, s ügyel rá, hogy gondolatai ne kalandozzanak összevissza, hanem helyes irányban haladjanak, nagy igazságoknak jöhet a nyomára.” Örkény István: Az élet értelme Radicsné Szerencsés Terézia Országos EGYMI Egyesület elnöke 6200 Kiskőrös, Hrúz M. u. 2/1. 06-78 / 511 592 www.egymi.hu egymi@egymi.hu