Önkormányzati információs rendszer Jankó László szoftverfejlesztő laszlo.janko@hyperteam.com
A rendszerről Alapvetően az önkormányzatok működését segítő rendszer, de bármely szervezet számára tartalmaz fontos modulokat Elektronikus dokumentumokon végzett közös munka összehangolása Biztonságos, központosított tárolás Űrlapok nyilvántartása Elektronikus szabadság-nyilvántartás Projektnyilvántartás Költségvetés-nyilvántartás Közösen használt eszközök és termek foglalása Leltározás Beszerzési igények bejelentése Eszköznyilvántartás
Dokumentumkezelés A dokumentumokat általában nem egy személy készíti Probléma: párhuzamos szerkesztés = egymás ellen végzett munka Megoldás: Önkormányzati Információs Rendszer az aktuális szerkesztő kizárólagosan módosíthatja a dokumentumot, amíg a munkáját be nem fejezi A dokumentumok korábbi állapotának visszaállítása Probléma: pl. egy szabályzat tavaly aktuális verzióját hol kell keresni? egy dokumentum teljes életciklusa visszakereshető az adott dokumentumra kattintva
Szabadság-nyilvántartás Hátralévő napok számítása Éppen az irodában lévők megtekintése Túlórák és csúsztatások kezelése Kérelmek jóváhagyása Korábbi bejelentések visszakereshetősége Áttekintő nézetek
Költségvetés-nyilvántartás Bevételek, kiadások összesítése Terv- és tényadatok összevetése Szűrési lehetőségek Több naptári év kezelése Kényelmes, azonnali szerkesztési lehetőség Exportálás Excel-táblába
Központosított beszerzés Beszerzési igények bejelenthetők egyesével vagy csoportosan A bejelentett igények jóváhagyhatók A rögzített adatok bármikor visszakereshetők A beszerzési folyamat állapota lekérdezhető
Testületi ülések támogatása Közös munkaterület az összes üléshez Az ülésen résztvevők és a kapcsolódó dokumentumok bármikor visszakereshetők Szűrési lehetőségek Napirendipont-tervezetek rögzítése az előkészítés során A végleges napirend elkülönített megjelenítése Az egyes pontokhoz kapcsolódó előterjesztések, határozatok rögzíthetők
Projektek nyilvántartása Saját projektwebhely minden projekt számára A projekttagok számára feladatok oszthatók ki akár Microsoft Office Outlookon keresztül is A projekt minden dokumentuma számára egyértelmű tárolási helyet biztosít A projektek tervezésére háromszintű rangsor áll rendelkezésre Projektterv importálható Microsoft Office Projectből Munkaidő-elszámolás Outlookon keresztül: projekt- és személyráfordítás napra pontosan lekérdezhető
Panaszbejelentő Nyilvános panaszbejelentő felület Automatikus értesülés új panasz érkezéséről Panaszok állapotának követése Központi tárolás, visszakereshetőség
A rendszer további előnyei A felhasználók gyorsan megszokják kezelését Integrálódik a megszokott Office-alkalmazásokkal A dokumentumkezelés Windows Intézőből is végezhető Nem igényel hosszas oktatás Új oldalak, adattároló listák létrehozhatók informatikai háttérismeret nélkül Egyszerű üzemeltetni Központosított tárolást, így egyszerűsített mentést tesz lehetővé Javítja a belső kommunikációt Mindenki által elérhető hirdetmények Automatikus e-mail értesítések Változások követése akár RSS-hírcsatornákon keresztül Csökkenti a belső papírmunkát A dokumentumok és bejegyzések Google-szerűen kereshetők Biztonságos, jogosultságfüggő hozzáférést biztosít minden bejegyzéshez