Pirosból a Zöldbe Andrew Prest Polar Mobil - SAAB.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
DPR kommunikáció alapelvei
Felszámolók Országos Egyesülete Balatonalmádi Szeptember 14.
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
1 „100 Kistigris” Sajtótájékoztató május 15. Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásai.
A Multinacionális Társaságcsoportok hatása az érdekvédelemre Magyarországon.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Közigazgatási technológia
Négy vállalkozási alaptípus
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Kontrolling házi dolgozat
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Gépjármű piac….. …..jelene és jövőképe a mostani piaci helyzetben és környezetben.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Marketing együttműködési lehetőségek Cisco partner nap 2009 április 9/16.
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Emma telefonos ügyfélszolgálat
A fenntarthatóság anyagi és kommunikációs motivációja CARBON SOLUTIONS GLOBAL LTD.
Zsembery Levente vezérigazgató
Hurrá, nyertünk! Karádi István Karádi Rendszerház.
Josef HRADSKY, Kormánytanácsos Bemutatkozás (beleértve a magyar kórházi és egészségügyi kapcsolatokat is) Vezetési struktúrák az osztrák illetve a bécsi.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
December 1. IKT piaci tendenciák, várható trendek Kátai Szabolcs IVSZ.
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Az üzletek operatív működtetése
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Országos nagykereskedelmi menedzser
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
Négy vállalkozási alaptípus
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Pirosból a Zöldbe Andrew Prest Polar Mobil - SAAB

Polar Mobil bemutatkozás •1992-ben indult budapesti Saab márkakereskedésként •A General Motorshoz tartozó svéd autómárka független importőrje 8 közép európai piacon 1997-től •A Wallis csoport tagja •Évi ~5000M Ft árbevétel •Évi eladott autó •62 alkalmazott fő

Indulás •Töretlen értékesítés növekedés egy évtizeden keresztül •Stabil, elégedett csapat •Regionális terjeszkedés •Innovatív működés, gyártói dicséret •Domináns beszállító a pénzügyi, informatikai és gyógyszeripari szegmensekben •Magas (*15% körüli) hazai piaci részesedés •Eredményes külföldi leányvállalatok •Sikeres és magabiztos cég

Lassulás •2003- / 2004-ben vége lett a siker sorozatnak •2 éven keresztül csökkent az értékesítési darabszám, főleg Magyarországon •Jelentős pénzügyi veszteségeket szenvedett el a cég •12 hónap alatt 54%-os személyzeti elvándorlás •A cég munkatársai egyértelműen külső tényezőknek tulajdonították a problémákat: –Fokozódó versenyhelyzet, nehezebb üzletek –Közeledő EU belépés, kedvezőtlen új szabályozás –Rendezetlen GM – Polar Mobil viszony –Stagnáló, majd csökkenő hazai kereslet –Néhány ígért Saab termékfejlesztés elhalasztása

Áltatás •A csapat mindig csak a külső nehézségekre hivatkozott a teljesítmény elemzésekor •…így figyelmen kívül hagyták, hogy más piacokon a márka megtartotta pozícióját

Kiút •Együttműködésre nyitott gyártó, közös célok •Erős és egyedi márka, lojális vevők, jelentős ügyfélbázis •Tapasztalt és tehetséges egyéni munkatársak •Erős céges infrastruktúra, elkötelezett tulajdonos •Pénzügy átalakítási lehetőségek •Teljes reformra érett kiskereskedelmi értékesítési terület

Értékesítési reformok •Minőségi cserék: a farmerek vadászokkal való kiváltása, új értékesítési vezető •Proaktív értékesítési szemlélet –Ügyfelek megkeresése. Ha kell, hideg hívások –Ügyfelek meglátogatása: „feet on the street” –Flotta kapcsolatok színvonalasabb ápolása – key account megközelítés •Stretch mentalitás a célkitűzéseknél

Értékesítési reformok •Finanszírozás tudatosabb használata •Attraktívabb taktikai ajánlatok kedvezményadás nélkül •Használt autó üzletág fellendítése – szélesebb kommunikáció, új projektgazda •A Saab globális ügyfélbázis kiaknázása

Változó értékesítési terület Korábban •Erős személyiségek, „csatár” értékesítési vezető •Ad hoc és nem dokumentált ügyfél kontakt •Központosított döntéshozatal •Direktív menedzsment stílus •Gyenge tudásmenedzsment Most •Csapat megközelítés, az értékesítési vezető elsősorban edző •Dokumentált kapcsolattartás, könnyebb számonkérés •Az értékesítőknek nagyobb mozgástér •Konzultatív(abb) menedzsment stílus •Információ monopóliumok tudatos felszámolása

Változó értékesítési terület Korábban •Folyamatok háttérbe szorítása •Csapatmunka nehézségei a társterületekkel •Gyenge cégen belüli információ áramlás •Foghíjas terméktudás •Magas adminisztratív teher Most •Dokumentált és számon kért munkafolyamatok •Szélesebb formális és informális konzultáció a területek között •Rendszeresített kommunikációs fórumok, csoport értekezletek •Tapasztalatcsere és oktatás a szerviz kollégákkal •Admin feladatok asszisztens felé terelve – „színtiszta” sales

Változó HR szemlélet •Több új pozíció betöltése meglévő munkatársak előreléptetésével •Vezetők más iparágakból való felvétele •Teljesítménybér kiterjesztése minden munkakörre •Díjak, kitüntetések bevezetése •Hűség prémiumok, kulcs vagy veszélyeztetett munkatársaknak •Munkatárs elégedettség mérés – nyomon követéssel •Összvállalati és területi kommunikációs fórumok bevezetése •A KKV-hez nem illő merev kommunikációs hierarchia felbontása

Változó ügyfélkezelés •Komfort szolgáltatások bevezetése: –Sofőrszolgálat –WiFi a szalonban –Saab café –Szolgáltatási garancia (max. bejelentkezési idők stb.) •Új ügyfél elégedettség mérési rendszer: –Telefonos call centeren keresztül –Teljes életcikluson át –Alaposabb nyomon követéssel •Reálisabb, de betartott ígéretek, vállalások •Nagyobb aftersales szerep az értékesítőknek

Feladatok, lehetőségek •A növekedés fenntartása egy bizonytalanabb belföldi piacon •Aspiráló ügyfelek átcsábítása a tömegmárkáktól - a márka exkluzivitás megőrzése mellett •Új és egyedi marketing üzenetek és értékajánlatok kitalálása egy érett piacon •Környezetbarát autókkal áttörési lehetőség (BioPower) •KKV-knek megfelelő ajánlatok és szolgáltatási csomagok piacra vitele

Ma •82%-os értékesítési volumen növekedés 2006-ban •Újra európai átlag feletti piaci részesedés •GM kitüntetés az elért eredményekért •Gyártói egyeztetések a kooperáció szélesítéséről •A márka sikeres globális háttere •Visszanyerte önbizalmát a cég •Pozitív dolgozói visszacsatolás a változásokról •Jövőképet előtérbe helyező vállalat

Köszönöm a figyelmet!