Szálloda. Szolgáltató üzem: olyan üzem / üzlet / vállalat, mely kézzel nem megfogható javakat kínál vevőinek, miközben anyagi javakat is felhasznál a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: Pintérné Kanyó Judit alelnök
Advertisements

„Karos” Boni Termál Panzió Ahol pihen a család ! „Karos” Boni Termál Panzió ………..Ahol pihen a család ! Bemutatjuk Zalakaros legújabb családbarát panzióját.
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Alberti Evangélikus Gyülekezet Vendégháza
2011 Augusztus ig Prága. Panorama Hotel Prague ****
Cím: Hotkevicsa 5a, Yaremche, Ivano-Frankovsk járás Hotel « O Shale » Yaremche központjában található, a Kárpátok Nemzeti Park területén. A szállásról.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szálloda – termék - tevékenységek”
Szállodák, szállásadó üzemek rendszerezése Rendeltetés szerint
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Az új épületenergetikai szabályozás
•Eger els ő magánszállodája a történelmi belváros legcsendesebb részén zöld övezetben található. A város törökkori emlékeivel, fürd ő kultúrájával,
Szolgáltatások.
Somogyváriné Koncz Margit Pécs,
Lehetőségek, feltételek, feladatok a LEADER támogatások kapcsán április 16. Martonvásár.
Hotel Pátria*** (2356/04-es tételhez) Készítette : Kálmán Aliz.
Korszerű interaktív alkalmazások Dynamic packaging Készítette: Mező Ildikó március 25.
Falusi turizmus Fejér Megyében
Biarritz Catering A Biarritz étterem tulajdonosa Berkes Gyula, és jól képzett csapata örömmel vállalja különleges vendégei professzionális gasztronómiai.
Dr. Juhász László1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
„ „HATÁRTALANUL” kirándulás
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Timesharing.
Készítette: Czimbalek Katalin Hirsch Éva Pék Judit Szittár Katalin
Apponyi Kastélyszálló 2365/17
Hotel Árkádia*** Készítette: Bércesi Richárd. A szálloda I. •2010 nyarán kezdte meg működését •Helye: Pécs történelmi belvárosa, Hunyadi úton, Széchenyi.
TISZTA MATRAC ELÉGEDETT VENDÉG Vegyszermentes Matractisztítás
A piac Szakiskola.
Idegenforgalmi statisztika
Szállodák Készítették: Karsai Katalin Szabó Henrietta Vad Tímea
Dr. Juhász László1 kereskedelmis zálláshely Belső környezet hatása az ország szállodaiparára érvényesül Turizmus alanyai települések állami szervezetek.
Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete Szakmai nap SOTE szeptember 22. Előadó: Vadász Iván.
A megkoronázott minőség Nemzeti tanúsító védjegyrendszer bevezetése a szálláshelyeken.
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
e-jövedék konferencia
A szállodák, szállásadó üzemek rendszerezése
A helyszín bemutatása Programfejlesztési Központ XI.A.2.1.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
 A Szövetség 1998-ban alakult  A szervezet elsődleges célja a hazai lovas ágazat piacra jutásának előmozdítása a szolgáltatások minőségének javítása.
A turizmus alapfogalmai
Elhelyezkedése A Hotel Dzsungel a Nyíregyházához közeli Sóstógyógyfürdőn található. Egyedisége abban nyilvánul meg, hogy a Nyíregyházi Állatpark kellős.
Albert Krisztina Hotel Residence****, Siófok.
( ) Készítette: Tóth Evelin júliusában nyitotta meg kapuit Siófokon a Balaton-régió legnagyobb 4 csillagos szállodája. 222 szoba: légkondicionált,
Vendégszoba Közös helyiség, konyha Egészségügyi helyiségek Somogyváriné Koncz Margit Minősítő
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár. A sárvári Spirit Hotel, Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája 2008 márciusában nyílt meg. A szálloda dús erd ő.
Spirit Hotel Thermal Spa
tételhez Puchner Kastélyszálló **** Bikal Készítette: Panghy Bence.
Készítette: Werner Gábor. Tartalomjegyzék Általános Szabadidős lehetőségek Szolgáltatások Parkolás Internet Parkolás Érkezés dátuma Kijelentkezés Lemondás.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Nagycenk-Széchenyi kastély
Tevékenység - Részleg – üzlet – szegmens – szolgáltatás – 239 / /2009. (X. 20.) Korm. rendelet a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának.
Gere Bor Hotel **** Villány ( ) Készítette: Héhl Leila.
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
2015. június 23. Lukács Attila Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége
„Vízben utazunk” Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóság
HELYI TURIZMUSFEJLESZTÉS „Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” TÁMOP D-15/1/KONV ) A turizmus ágazati.
Az Osztrák Intézet Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak.
Cégbemutató - MasterClean Turizmus Panoráma üzleti reggeli Nagy Balázs ügyvezető igazgató.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Lear Corporation Magyarország Kft.
Paradigmaváltás a wellness szolgáltatások terén
Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak
Német nyelvi felkészítés a külföldön munkát vállalóknak
Cím: Hotkevicsa 5a, Yaremche, Ivano-Frankovsk járás
II. rész A kereskedelmi szakképesítésekről
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Előadás másolata:

Szálloda

Szolgáltató üzem: olyan üzem / üzlet / vállalat, mely kézzel nem megfogható javakat kínál vevőinek, miközben anyagi javakat is felhasznál a szolgáltató folyamatban. Ismérvei: •Nem anyagi jellegű – mérhetőség problémája –vonzereje kisebb a termékekénél, –nem lehet előre kipróbálni –Fontos a reklám (emócionális hatással kézzel foghatóvá tenni a „terméket”)

•Raktározhatóság hiánya: nem lehet előre elkészíteni, az igénybe nem vett szolgáltatás elveszik. •Helyhez kötöttség jellemzi: különös szerepe van a helyszínnek •A szolgáltató személy része a szolgáltatásnak •Az értékelhetőség szubjektív •Szabványosíthatóság hiánya: a minőség a személyi tényezőtől is függ – nem állandó. PONTOS szabványok nem adhatóak!

Kereskedelmi szálláshely •Szálloda •Gyógyszálloda •Wellness szálloda •Garniszálloda •Apartmanszálloda •Panzió •Kemping •Üdülőház •Turistaszálló •Ifjúsági szálló Engedélyben feljogosított, erre a célra épített, vagy átalakított és használt létesítmény, amely üzletszerűen, egész évben vagy idényjelleggel, folyamatos napi üzemeléssel, megszakítás nélkül szállásszolgáltatást nyújt.

Szálloda Olyan kereskedelmi szálláshely, amely a vendégek részére időszakosan szállást és ehhez kapcsolódó ellátást, valamint egyéb szolgáltatást nyújt. Magyarországon a szállodák minősítése évtizedek óta a nemzetközi gyakorlatot követi, s a szállodák minőségét 1-5* jelölik. (1978) Az elmúlt években az egyes kategóriák követelményei az MSZSZ által készített, rendszeresen felújított irányelvek alapján kerültek meghatározásra, a szállodák besorolása pedig un. önminősítéssel történt.

239/2009/X.20./Kormány rendelet alapján, mint a magyarországi szállodák szakmai szövetsége, a MSZSZ jogosult a hazai szállodák minősítésére. A szállodák osztályba sorolás nem kötelező! – Önkéntes, MSZSZ végzi, a HORTEC szövetségeseként, pontozásos módszerrel. Védjegyszerződést köt a szállodával! A szálloda homlokzatán elhelyezheti a besorolást jelképező csillagokat és feliratokat.

1* - Turista Szerény igényeket kielégítő szálloda •Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva, •A szobákat naponta takarítják, •Minden szobában színes TV van, •A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik •A szállodában porta működik •Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére •Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában •Csomagmegőrzésről gondoskodnak

2* - Standard Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda •Büféreggeli •Olvasólámpa az ágynál •Törülközők, sampon •Polcos ruhásszekrény •Higiéniai cikkek árusítása a szállodában •Hitelkártyás fizetési lehetőség

3* - Komfort Átlagos igényeket kielégítő szálloda •A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető •Idegen nyelven beszélő munkatársak •Telefon a vendégszobákban •Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben •A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő •A vendégszobában tükör, bőröndtartó •Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére •Kérésre plusz párna és takaró •Vendégpanaszok szervezett kezelése

4* - Első osztály Magas igényeket kielégítő szálloda •Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető •A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár •Büfé- vagy a la carte reggeli, szobaszerviz •Kérésre fürdőköpeny, papucs •A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület •Internet elérés és internet terminál

5* - Luxus A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda •24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel •Kocsirendező, ajtónálló, londíner •Concierge szolgáltatás •étterem •Minibár, 24 órás szobaszerviz •A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek •Internet, PC csatlakozás a vendégszobában •Szobai széf •Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás •Esti ágyazás •A szolgáltatások anonym tesztelése

Superior kategória Egy kategórián belül a kiemelkedő színvonalú szállodák, melyek magasabb pontszámot kell, hogy elérjenek, mint ami az adott kategóriára vonatkozik. Ennek teljesítéséhez elsősorban szolgáltatások széles választékát kell nyújtaniuk. 1*superior - 5*superior kategóriákba sorolja

Wellness szálloda: 3*- 5* Garni szálló: 1*- 4* Gyógyszálloda: 2*- 5*

Magyarországon a különféle kereskedelmi szálláshelyek minősítését a következőképpen határozzák meg: –falusi turizmus: 2-4 napraforgó –panzió: I-III. osztály –camping: 1-4* –üdülőház: I-III. osztály Mindegyik kereskedelmi szálláshelyet saját szövetsége minősíti.