ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Peőcz Veronika Béki Andrea
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„NE HAGYD MAGAD!” Antidiszkriminációs program Kedvezményezett: Kézenfogva Alapítvány A projektet támogatta az Európai Unió
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

ESÉLYTEREMTŐ PROGRAM

A XVIII. kerületi SOFI (Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény) OM-kód: 038432 Az intézmény felépítése: --óvodai csoport (2) -autista csoport (2) - általános iskola 1-8 osztály -készségfejlesztő speciális szakiskola (ért.ak) -speciális szakiskola (tanak) -irodai asszisztens képzés OKJ (3) összesen: 21 tanulócsoport,212 tanuló -Logopédiai szakszolgálat, (beszédhibások: 708 beszédhibás gyermek/tanuló) -Utazó gyógypedagógus hálózat (integrációs tevékenység) 243 integrált SNI gyermek/tanuló    ebből: 195 gyermek beszédfogyatékos, 21 enyhe ért fogy., a többi hallássérült, mozg.fogy., hiperaktív, emocionális zavarral küzdő

Az értelmi fogyatékosságból adódó esélyvesztés: verseny ------------esély? hátrányos helyzet (1993. évi LXXIX. közoktatásról szóló törvény 121.§. 14.) fogyatékosság jellemzői: tartóssága súlyossága ( változó) társadalmi részvétel különböző mértékben korlátozott esélyegyenlőségi politika diszkrimináció teljes tilalma

A nemzetközi kodifikáció alapokmányai - Értelmi Fogyatékos Személyek Jogainak Deklarációja 1971 - Fogyatékos Személyek Jogainak Deklarációja 1975 - Helios program1986- jótékonyságot felváltja az esélyteremtés - Fogyatékossággal Élő Személyek Esélyegyenlőségére vonatkozó Alapvető Szabályok 1993 - Salamancai Nyilatkozat 1994 - Fogyatékossággal élő emberek jogairól szóló új Egyezmény 2006

Az értelmi fogyatékos ember jövőképe Tanulásban akadályozott felnőtt Értelmileg akadályozott felnőtt speciális szakiskola OKJ-s képzés család rokoni, baráti vállakozások munka- és tevékenységnélküliség -pszichés problémák felerősödése -devianciák készségfejlesztő speciális szakiskola Értelmi fogyatékosok napközi otthona család, rokonok elme-szociális otthonok munka- és tevékenységnélküliség -fizikális, pszichés problémák felerősödése -apátia

A VALÓDI ESÉLYTEREMTÉS KÖVETELMÉNYEI A habilitációs, rehabilitációs tevékenység akkor éri el célját, ha esélyt teremt és felkészít az esély „kihasználásának” lehetőségére. Az esély akkor válik valóssá, ha elég ismeretet közvetít a lehetséges partnerekről, a lehetséges partnereknek. A fogyatékkal élők társadalmi szocializációja szempontjából az esélyteremtés jelent megoldást. A sérült emberek foglalkoztatásra való felkészítése, a támogató partneri kapcsolatok kiépítése az intézményes nevelés fontos és legösszetettebb feladata.  

JAM 1993 óta 124 országban működik kiemelten közhasznú, non-profit szervezet működését biztosítják: Eu-támogatások, kormányzati támogatások, szponzorok célja: a közoktatás és a munka világa közötti működő kapcsolat kiépítése, fenntartása------”Hiánycikk a gyakorlatorientált képzés” eszköze: pedagógusok képzése-------szemléletváltás tanulók gyakorlata ------- szimulált helyzetek alakítása, vezetői szerepek felvállalása, döntéshozatal, termelő- szolgáltató tevékenység gyakorlása módszere: projekt módszer tevékenységbe ágyazott, tevékenykedtető módszer! többféle munkafolyamat----eltérő képességek lehetősége a siker szempontjából egyformán fontos

A JAM program a SOFI-ban Feltételei, kérdőjelei: Mit jelent a diákvállalkozás projekt? Van-e a projektre vállalkozó diákcsapatunk? Tudják-e értelmezni a vállalkozást? Van-e támogató pedagógus csapatunk? Ismerjük-e eléggé a projekt módszer, tudjuk-e adaptálni saját intézményünkre? Mit és mennyit vállalnak a projekt sikere érdekében? Fel tudunk-e készülni az értékesítésre? Tudunk-e árumennyiséget biztosítani? Piacképes-e az áru? Előkészületek: -Pedagógusképzés: A pedagógus, mint mentor című akkreditált tréning Projektpedagógia alkalmazási lehetőségei a közoktatásban című akkreditált tréninget -Regisztráció: SOFIKA-SZÖV Dákvállalkozás

A program működtetése alaptőke: részvények kibocsájtásával vezetőség megválasztása ( irodai asszisztens képzést végzett tanulóink) első félév tapasztalatszerzés üzleti terv, marketing terv készítése, tőkeszükséglet felmérése, kivitelezők körének tervezése, termelési terv termelés elindítása: szövőműhely termékei fazekasműhely termékei vásárok: valódi piaci körülmények, árusítás, bizonylatolás, bevétel hasznosítása Lurdy Ház ( 4 alkalom) Hídi vásár díjak: „legjobb eladó” „legszebb termék” „A legnagyobb sikert azonban az jelentette számukra, hogy termékeink jelentős részét sikerült értékesíteni, és a további működés anyagi hátterét biztosítani.”

JAM kiállítás ( Kondor Béla Közösségi Ház)2010.12.14. SOFIKA-SZÖV , szövőműhely termékei

Termékeink

„Egymás kölcsönös tisztelete nélkül nincs ép társadalom, se kicsi, se nagy. A gyermekek abban küldetésben születnek, hogy a közös szépség egy-egy darabját közénk elhozva a maguk hozzájárulásával újjáteremtsék az emberiséget. Ezzel a teremtő erővel mindegyikük rendelkezik, akkor is, ha fél keze van, vagy egy se, ha vak, ha béna, ha mongoloid, vagy ha süketnéma. Nincs felemelőbb, nemesebb feladat, mint az ő újjászülető munkájukban segédkezni és igen nagy megtiszteltetés, ha engedik…” - Kokas Klára