A gazdaság és az oktatás együttműködése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Anyagmérnöki Alapszak
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Tájékoztató a szakmai gyakorlatról
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Műszaki és Közgazdaságtudományi Kar mkk. ejf
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
„Felsőfokú szakképzés lehetőségei a STRATOSZHOZ tartozó tagvállalatoknál” Ea.: Dr.Szeri István Stratosz Dél-alföldi régióvezető szeptember 28.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar. Az Állam- és Jogtudományi Kar.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
Dr. Palásti Kovács Béla BMF-BGK kari főigazgató
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Ellenálláshegesztés 2014 Ankét Miskolc, Miskolci Egyetem
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
A probléma forrása! általános iskola
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Készítette: Szabó Tamás
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A gazdaság és az oktatás együttműködése 2013. november 12. A gazdaság és az oktatás együttműködése Dr. Bihari Péter oktatási dékánhelyettes Gépészmérnöki Kar

A fő kérdés… Hogyan tud a magyar gép- és energetikai ipar KKV szektora sikeresen becsatlakozni az EU fejlesztési projektjeibe? Egy lehetséges válasz: jól képzett szakemberekkel

Oktatás, kutatás, innováció mérnök, kutató kutatás kutatási eredmény oktatás

Kapcsolati modell Képzett emberek Virágzó ipar Sikeres egyének Vonzó egyetem Tehetséges diákok és a tanárok

Képzési szerkezet Doktori (PhD) képzés 6 szemeszter Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Részismereti képzés Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Más egyetem, főiskola alapképzése Középiskola – Érettségi vizsga felvételi eljárás felvételi eljárás nélkül

Termék és forma-tervező Alapképzések Gépész Energe-tikai Mecha-tronikai Termék és forma-tervező

Épületgép. és eljárástech. Mesterképzések Gépész Energetikai Mecha-tronikai Termék-tervező Modelling (angol) Épületgép. és eljárástech.

Kétciklusú képzés a karon Bemeneti feltétel nélkül elfogadott alapszakok Gépészmérnöki Gépészmérnöki Mech. Eng. Modelling (angol) Energetikai mérnöki Energetikai mérnöki Mechatronikai mérnöki Mechatronikai mérnöki Épületgépészeti és eljárástechnikai gm. Ipari termék- és formaterv. mérnöki Ipari terméktervező mérnöki

Átjárás a képzések között hallgatói létszámok 2013. áprilisi állapot

Együttműködési lehetőségek Oktatási tevékenységek szakirányú továbbképzések tanfolyami képzések részismereti képzések K+F+I tevékenységek közös pályázatok szakértői feladatok szakmai gyakorlat biztosítása

Együttműködési lehetőségek Vállalati/ipari problémák megoldása „Hídszervezetek”, kapcsolatfelvételi fórumok Bürokrácia csökkentése (mindkét oldalon) Közös vállalkozások, spin-off cégek

Köszönöm a figyelmet!