A gazdaság és az oktatás együttműködése 2013. november 12. A gazdaság és az oktatás együttműködése Dr. Bihari Péter oktatási dékánhelyettes Gépészmérnöki Kar
A fő kérdés… Hogyan tud a magyar gép- és energetikai ipar KKV szektora sikeresen becsatlakozni az EU fejlesztési projektjeibe? Egy lehetséges válasz: jól képzett szakemberekkel
Oktatás, kutatás, innováció mérnök, kutató kutatás kutatási eredmény oktatás
Kapcsolati modell Képzett emberek Virágzó ipar Sikeres egyének Vonzó egyetem Tehetséges diákok és a tanárok
Képzési szerkezet Doktori (PhD) képzés 6 szemeszter Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Részismereti képzés Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Más egyetem, főiskola alapképzése Középiskola – Érettségi vizsga felvételi eljárás felvételi eljárás nélkül
Termék és forma-tervező Alapképzések Gépész Energe-tikai Mecha-tronikai Termék és forma-tervező
Épületgép. és eljárástech. Mesterképzések Gépész Energetikai Mecha-tronikai Termék-tervező Modelling (angol) Épületgép. és eljárástech.
Kétciklusú képzés a karon Bemeneti feltétel nélkül elfogadott alapszakok Gépészmérnöki Gépészmérnöki Mech. Eng. Modelling (angol) Energetikai mérnöki Energetikai mérnöki Mechatronikai mérnöki Mechatronikai mérnöki Épületgépészeti és eljárástechnikai gm. Ipari termék- és formaterv. mérnöki Ipari terméktervező mérnöki
Átjárás a képzések között hallgatói létszámok 2013. áprilisi állapot
Együttműködési lehetőségek Oktatási tevékenységek szakirányú továbbképzések tanfolyami képzések részismereti képzések K+F+I tevékenységek közös pályázatok szakértői feladatok szakmai gyakorlat biztosítása
Együttműködési lehetőségek Vállalati/ipari problémák megoldása „Hídszervezetek”, kapcsolatfelvételi fórumok Bürokrácia csökkentése (mindkét oldalon) Közös vállalkozások, spin-off cégek
Köszönöm a figyelmet!