Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
EGov Tanácsadó Kft Budapest, Belgrád rkp Budapesti Ügyvédi Kamara e-Ügykezelő rendszer
Kormányzati Portál Iránytű a közérdekű információkhoz
Az információbiztonság
Internetes banki szolgáltatások, elektronikus ügyintézés
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
2005. november 23.Adókamara1 E-ADÓZÁS Dr. Futó Iván elnökhelyettes, c.egyetemi tanár.
E-ügyintézés.
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Digitális aláírás, személyazonosítás E-önkormányzat október 11. Sikolya Zsolt vezető tanácsadó eGov Kft.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
Magyar törvények és PKI. Büntetőjogi rendelkezések • Bűncselekmények, melyek eszköze az informatika • Bűncselekmények, melyek tárgya az informatika Aki.
Az adminisztratív adatbázisok állományainak hozzáférhetősége.
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
Elektronikus cégeljárás
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
EKormányzat programok Szolgáltató állam, elektronikus kormányzás a versenyképességért december Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-Központ.
Információbiztonság a Magyar Köztársaság közigazgatásában dr
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A kormányzati CRM kezdetei Szittner Károly
Út az elektronikus közigazgatáshoz
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Hogyan működik az ügyfélkapu?
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
Elektronikus kérelem benyújtás
AZ EMCS KKK-WEB ALKALMAZÁS LEHETŐSÉGEINEK BEMUTATÁSA Június 04.
Közigazgatási technológia
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
Az elektronikus aláírás állami elismerése
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Erdei István - APEH Hajdú-Bihar Megyei Igazgatósága-1 Bevallási és adatszolgáltatási kötelezettség elektronikus úton történő teljesítése január 01-től.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
A JÜB fogalma és funkciói
Elektronikus aláírás, azonosítás, hitelesítés
Kormányzati Portál Iránytű a közérdekű információkhoz
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Támogatott döntéshozatal
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Az országos közdadatkereső rendszer működése és jövője Dr. Csiszér Gábor GKM, Infokommunukációs és e-Gazdaság Főosztály Galambosi András Neumann Kht
MATRIX Vizsgáló, Ellenőrző és Tanúsító Kft. Szádeczky Tamás e-közszolgáltatások tesztelési módszertana Törvényesség, szabványosság, biztonság.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Az elektronikus közigazgatás jogi környezete
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással Binder József Képzés- és vizsga-nyilvántartási.
Információtechnológiai alapismeretek
Úton az elektronikus levéltár felé
Elektronikus aláírás és iratkezelés
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Előadás másolata:

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között

Ügyfélkapu az E-kormányzat 2005 stratégia E-szolgáltatások átfogó program 4.A „Elektronikus közmű” akciójának legfontosabb eleme célkitűzése: az állampolgárok, szervezetek egykapus, kényelmes online ügyintézése a közigazgatásban igazodik az eEurope 2005 programtervhez

Definíciók Egykapus ügyintézés: Lehetővé teszi az állampolgárok számára, hogy ügyeiket elektronikus úton egyetlen belépéssel egyetlen integrált alkalmazás futtatásával intézzék. Feltétele: a háttérintézmények és az állampolgárok közötti elektronikus tranzakciók biztonságának biztosítása  szabvány az egységes hiteles elektronikus kommunikációra  Ügyfélkapu

Definíciók Ügyfélkapu: Eszköz, amely biztosítja, hogy az ügyfél egyedileg azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer - Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (infrastruktúra), Kormányzati Portál, Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ (call center), valamint azok szolgáltatásai - útján az elektronikus közigazgatási ügyintézést, illetve elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel.

 Működési modell Háttérintézmények Okmányiroda Azonosítás és hitelesítés (authentikáció)  Ügyfélkapu - Természetes azonosító adatok (jogszabályok szerint) - Biztonságos ideiglenes tárolóhely Authorizáció (szükség esetén: viszontazonosítás) Regisztráció Háttérintézmények APEH Okmányirodák stb. Okmányiroda

Ügyfélregisztráció elektronikusan (elektronikus aláírás alkalmazásával) Természetes azonosító adatok megadása a Kormányzati Portál felületén Az ügyfél elektronikus aláírásával ellátott regisztrációs kérelem elküldése a központi rendszeren keresztül a hatósághoz A hatóság az aláírás érvényességét és az aláíró természetes azonosítóit ellenőrzi A hatóság az elektronikus aláírásával ellátott belépéshez szükséges adatokat megküldi az ügyfél részére személyes megjelenéssel (okmányirodákban személyes azonosító okmányok bemutatásával, e-mail cím megadásával)

Ügyfélkapu feladatai Az ügyfél biztonságos beléptetése a Kormányzati Portálon a bejelentkezési adatokkal: azonosítás felhasználói névvel és autentikáció (hitelesítés) jelszóval vagy egyéb módon.

Ügyfélkapu feladatai Kapcsolatteremtés az ügyfél és az elektronikus szolgáltatást nyújtó intézmény alkalmazásai között. A rendszer a jogszabályban meghatározott adatokat továbbítja az intézmény felé, aki ennek alapján elvégzi az authorizációt (feljogosítást) az adott szolgáltatás igénybevételére.

Ügyfélkapu feladatai Viszontazonosítás: az a folyamat, amikor egy alkalmazás, illetve az intézmény a részére megadott adatokból előállítja a központi rendszerben tárolt természetes személyazonosítókat, és visszaküldi a központi rendszernek adategyeztetés céljából. Egykapus ügyintézés (Single Sign On - SSON): intézmények és ügykezelések közötti átjelentkezés újabb azonosítási eljárás nélkül Biztonságos ideiglenes tároló: a felhasználók számára érkezett hatósági döntések azok átvételéig történő tárolása számára Az ügyfelek a rendszert böngészőn keresztül érik el (kiegészítve esetleges letöltődő alkalmazásokkal) Szabványos elektronikus aláíró alkalmazások fogadása A rendszer legyen felkészülve a jövőbeni alternatív aláíró eszközök (pl. mobiltelefon) használatára, szabványos kapcsolódási felületek kialakításával Időbélyegszolgáltatás: elektronikus érkeztető számot tartalmazó automatikus értesítés

Jogi háttér 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről 1992. évi LXIII. tv. a személyi adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról 2003. évi XLVIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény módosításáról 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról, a 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelettel együtt 43/1994. (III. 29.) Korm. rendelet a rejtjel tevékenységről 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról (2004. évi LV.) 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól annak hatálybalépésétől 184/2004. (VI. 3.) Kormány rendelet az elektronikus közigazgatási ügyintézésről és a kapcsolódó szolgáltatásokról

Várható eredmények több elektronikus ügyintézés konzultatív, partneri viszony kialakulása a közigazgatás egységesülési folyamatának erősödése transzparensebb közigazgatás az állampolgárok és szervezetek elégedettsége nő „új demokrácia” megteremtése