Tibor Éva E-learning stratégiák a nyelvtanulásban – a tanuló szemével Motiváció és hatékonyság az e-learningben nyelvtanulási példákon keresztül.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Euroexam nyelvvizsgákra
Tell Me More online nyelvoktató program Nyelvi képzés: tájékoztató, bevezető oktatás készítették: Csörgő Barbara és Tokaji Ildikó, tutorok Budapest
Tutori tevékenység a gyakorlatban
HISMobile ® – Kórház a zsebben. Háttér  Piaci szituáció és igény  Az orvosok szeretnék elérni a betegeik adatait bárhonnan és bármikor (ágy mellől,
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Euroexam nyelvvizsgákra
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Euroexam nyelvvizsgákra
A portál zártkörű, online, virtuális intranet hálózata A Google segítségével, a drseres.com domain keretein belül létrehoztunk egy online virtuális intranet.
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Rádai Péter Euroexam Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol, német B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülő diákoknak Angol B2 / C1.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Értékelés a pedagógiában
A szóbeli közlés felépítése
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
A feladatok alkalmazása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Gazdasági ismeretek.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
E-learning Kovácspál Eszter.
Idegennyelvű korpuszok Kuti Judit MTA Nyelvtudományi Intézet Korpusznyelvészeti Osztály
Tibor Éva E-learning kezdő internetezőknek!. …Európában 2013-ig mindenki alapszintű szélessávú internetkapcsolattal rendelkezzen, továbbá 2020-ig biztosítani.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
Készítette: Dobák Dóra 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Digitális vizsgáztató és értékelő környezetek.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Gyermekvilág régen és ma
Wordforce e-learning szerkesztő lehetőségei és korlátai
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Skype motívációs szerepe
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
A hallgatók figyelmének folyamatos fenntartása távoktatási kurzusokban dr. Molnár Tamás, ISZK, Debreceni Egyetem, A távoktatás egy.
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium Érettségi eredmények május.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Digitális motiváció. Jutalom vacsora Pillecukor-kihívás.
workforce in the cloud november 5 – március 30.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Health Education in Secondary Schools – Activity Book
Elektronikus szótárhasználat
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Aktuális érettségi időszak: május 06 – június 28.
Előadás másolata:

Tibor Éva E-learning stratégiák a nyelvtanulásban – a tanuló szemével Motiváció és hatékonyság az e-learningben nyelvtanulási példákon keresztül

Motiváció

Hatékonyság

Miért éppen a nyelvtanulás?

Komplex Egyedi Magyar

Online Angol Tell Me More Englishtown

Online Angol

Motivációs eszközök Megjegyzés Több tudásszint Inhomogén tudású célcsoport esetén fontos Képek, hangok, videók Életszerű példák, érdekességek Pontos megértés Szükség esetén azonnal elérhető kiegészítő magyarázatok (szótár, fogalomtár, fordítás) Egy téma – több megközelítés Könnyen megjegyezhető, mégsem unalmas Feladatok azonnali visszajelzéssel, javítási lehetőséggel. (Feleletválasztás, szövegkiegészítés, párosítás, diktálás, szimuláció, beszédfelismerés, stb.) A zárt feladatokból sok kell a begyakorláshoz, és sokféle, hogy a sok se váljon unalmassá. A nyitott feladatok ellenőrzés nélkül nem motiválnak. Hang és írott szöveg egymást erősítő hatása Humor Játék Ne legyen valódi tudás nélkül is megoldható. Haladásjelző, levásárolható pontok gyűjtése Irányítás Tartalom és sorrend Nyitott feladatok értékelése Tanári javítás Határidő Ellenőrizni kell a betartását Kapcsolat a tanárral és a tutorral Továbblépés csak ha elvégezte Vizsga Ellenőrzött körülmények között hatásos Bizonyítvány Legyen jelentősége Ugyanazon téma sokféle megközelítése Gyakorlás unalom nélkül Szinkron csoportos óra (hangchat, SecondLife) Jobban motivál, ha nem változik a csoport Tanár előadása, webinárium A tanár személyisége meghatározó Tanulásmódszertani javaslatok Csak akkor működik, ha beépül Tanulótársak egymás közötti kommunikációja Együtt tanuló csoportnál motivál igazán

Több tudásszint

Képek, hangok,videók

Életszerű példák, érdekességek

Pontos megértés

Feladatok azonnali visszajelzéssel

Humor

Játék

Haladás jelző

Irányítás

Nyitott feladatok értékelése

Határidő

Kapcsolat a tanárral és a tutorral

Továbblépés csak, ha elvégezte

Vizsga

Bizonyítvány

Tell me More

Párbeszéd beszédfelismeréssel

Kiejtésgyakorlás beszédfelismeréssel

Englishtown

Beszélgetős óra hangchattal

Effortless English Real English LanguageLab

Effortless English

Real English

Languagelab

Learning English Oktatárs Nyelvi percek

Learning English

Pontgyűjtés

Oktatárs

Nyelvi percek

Motivációs eszközök Megjegyzés Több tudásszint Inhomogén tudású célcsoport esetén fontos Képek, hangok, videók Életszerű példák, érdekességek Pontos megértés Szükség esetén azonnal elérhető kiegészítő magyarázatok (szótár, fogalomtár, fordítás) Egy téma – több megközelítés Könnyen megjegyezhető, mégsem unalmas Feladatok azonnali visszajelzéssel, javítási lehetőséggel. (Feleletválasztás, szövegkiegészítés, párosítás, diktálás, szimuláció, beszédfelismerés, stb.) A zárt feladatokból sok kell a begyakorláshoz, és sokféle, hogy a sok se váljon unalmassá. A nyitott feladatok ellenőrzés nélkül nem motiválnak. Hang és írott szöveg egymást erősítő hatása Humor Játék Ne legyen valódi tudás nélkül is megoldható. Haladásjelző, levásárolható pontok gyűjtése Irányítás Tartalom és sorrend Nyitott feladatok értékelése Tanári javítás Határidő Ellenőrizni kell a betartását Kapcsolat a tanárral és a tutorral Továbblépés csak ha elvégezte Vizsga Ellenőrzött körülmények között hatásos Bizonyítvány Legyen jelentősége Ugyanazon téma sokféle megközelítése Gyakorlás unalom nélkül Szinkron csoportos óra (hangchat, SecondLife) Jobban motivál, ha nem változik a csoport Tanár előadása, webinárium A tanár személyisége meghatározó Tanulásmódszertani javaslatok Csak akkor működik, ha beépül Tanulótársak egymás közötti kommunikációja Együtt tanuló csoportnál motivál igazán

Köszönöm a figyelmet! tiboreva@gmail.com