A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automatikus diabemutató!
Advertisements

Makroökonómia gyakorlat
A gépjárművezető szerepe a közúti balesetek bekövetkezésében
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
A Solera company 1 I AUTOonline – Nemzetközi piac Hazai kereskedők – külföldi beszerzések 2010.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Energia a középpontban
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
1 “A globalizáció és a közlekedés összefüggései” c. kibővített tudományos ülésszak, MTA Székház, Elnöki Tanácsterem (Bp., Roosevelt tér), november.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
Dr. Hinfner Miklós Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Budapest, december 15.
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Erőművek megbízhatósága
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Fenntartás, karbantartás
Katasztrófa alatt a különböző, károsító tényezők által váratlanul kiváltott, a lakosság jelentős hányada sérülésével, egészségi állapotának és életfeltételeinek.
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
Műszaki okú kockázatok kezelése a közlekedésben
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A BETEGEK BIZTONSÁGA ELKERÜLHETŐK-E A HIBÁK?
10. óra A HIBA -- esetek.
1 Szemléletváltás az ST-elevatióval járó acut myocardialis infarctus kezelésében a váci Jávorszky Ödön Kórház Kardiológiai Osztályán az elmúlt 35 év során.
Balatonalmádi 2006 május GÉMOSZ Országos Közgyűlés Ivanics Lajos Szerviz Bizottság.
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
Egészségügyi szakdolgozók tűszúrásos baleseteinek hazai alakulása
(A balesetmegelőzés fontossága)
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
GÉPJÁRMŰVEK AKTÍV ÉS PASSZÍV BIZTONSÁGI RENDSZEREI
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Európai Adatvédelmi Biztos Adatvédelmi nap Kamerás megfigyelés Magyarországon, 2010 január 28, Budapest Az Európai Adatvédelmi Biztos kamerás megfigyelésre.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Nagy rendszerek biztonsága
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
A jövő válsága a vízhiány Készítette: Lőrincz Bea – 10.A.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Korabeli baleset – újszerű rekonstrukció Dr. Melegh Gábor Vida Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Európai Adatvédelmi Biztos Adatvédelmi nap Kamerás megfigyelés Magyarországon, 2010 január 28, Budapest Az Európai Adatvédelmi Biztos kamerás megfigyelésre.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK kg és 5700 kg közötti légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Dusa János balesetvizsgáló.
1 Genertel Kgfb kiegészítő szolgáltatások Kiegészítő biztosítások miniCasco Extra: A saját gépjárművén keletkezett töréskárra térít, olyan esetben,
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
BALESETI MECHANIZMUSOK
BECSATOLJAM A BIZTONSÁGI ÖVET?
Közúti és Vasúti Járművek Tanszék. A ciklusidők meghatározása az elhasználódás folyamata alapján Az elhasználódás folyamata alapján kialakított ciklusrendhez.
MICA képeken. MICA 1. kísérlet Vettünk 6 db 50x50 pixeles képet. Ezeket 1-1 kétdimenziós sűrűségfügvénynek (2D-hisztogram) fogjuk fel, és importance sampling-gel.
ESP Szilágyi András, WSX87Z.
Hogyan biztosítsuk vállalkozásunkat? Vagyonbiztosítások Győr, október 12. Németh Attila.
Napelemes rendszerek üzemeltetési tapasztalatai PV Napenergia Kft
Autózás Gázüzemmel Falk Zsigmond ECO-JET Kft. Budapest AOE Autógáz-szerelő szakmai tagozat Összeállította: Hársch Szabolcs.
1 Egészségvédelem a munkahelyen II. Stresszmentes munkahelyek. Prof. Dr. Ungváry György.
Finszter Ferenc Beszámoló a GRRF 65. üléséről Genf, február Elnök: Ian Yarnold Department for Transport, Anglia Összeállította:
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
A NUBIKI Nukleáris Biztonsági Kutatóintézet Kft. részvétele a
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Hulladéktároló konténerek és kukák törésének lehetséges okai
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Készítette: Rácz Zoltán Bicsak Péter
Előadás másolata:

A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei

Az autóipar fényezés nélkül ANK Sajtóreggeli Budapest, augusztus 28.

Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Műszaki tényezők ÚtJármű Egyéb Emberi tényezők

Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Mentés Baleseti következmények enyhítése Baleset elkerülése

Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Konstrukció Műszaki hiba, meghibásodás Műszaki állapot Rossz használat

Az autóipar fényezés nélkül KONSTRUKCIÓ - ütközési tulajdonságok - stabilitás, kormányozhatóság - fékezési tulajdonságok - légzsákok, védőberendezések

Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI HIBA - Gumiabroncs defekt - Fékolaj elvesztése - Fékbetét kopás - Szervo-kimaradás - Futómű-elemek törése, szakadása - Nem működik az ESP - Nem old ki a légzsák

Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI ÁLLAPOT - Kopott gumiabroncs - Nagy kormány holtjáték - Hatástalan lengéscsillapító - Hiányos világító berendezés - Rosszul törlő ablaktörlő - Párásodó szélvédő

Az autóipar fényezés nélkül ROSSZ HASZNÁLAT - Gumiabroncs levegőnyomás helytelen beállítása - Fejtámasz magasságának helytelen beállítása - Biztonsági gyermekülés helytelen beszerelése - Tetőcsomagtartó rossz felszerelése, túlterhelése - Utánfutó rossz tehereloszlása

Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Németországban (DEKRA)

Az autóipar fényezés nélkül A műszaki hibák és a jármű életkorának összefüggései német adatok alapján

Az autóipar fényezés nélkül Az érintett felekkel folytatott konzultáció és a Bizottság által készített elemzés rávilágított, hogy az utakon túl sok a műszaki szempontból nem megfelelő állapotú gépjármű. Az Egyesült Királyságban és Németországban készült tanulmányokból ugyanis kiderült, hogy bármikor megnézve az utakon közlekedő gépjárművek akár 10%-a nem menne át az időszakos műszaki vizsgálaton.

Az autóipar fényezés nélkül Számos, a biztonság szempontjából komoly következményekkel járó műszaki hiba van (elsősorban az ABS, az ESC és más elektromos biztonsági alkatrészek tekintetében).

Az autóipar fényezés nélkül Becslések szerint az EU-ban az összes közúti baleseti halál kb. 6%-a, azaz évente 2000 haláleset és kb személyi sérülés műszaki hibára vezethető vissza ben összesen en haltak meg, kb en sérültek meg az EU közútjain. A műszaki hibák továbbá a különféle kibocsátásokat (például CO, HC, NO és CO2) is növelik, átlagosan 1,2% és 5,7% közötti, egyes gépjárművek esetében pedig akár 20-szoros mértékben.

Az autóipar fényezés nélkül Idézet a Dr.Holló Péterrel készített interjúnkból: „A hivatalos szemlélet azt sugallja, mintha minden balesetnek csupán egyetlen oka lenne. Valójában a baleseti okok feltárása az ún. mélyelemzések feladata.” „Egy baleset rendszerint több szerencsétlen körülmény együttes fennállására vezethető vissza. Így azonban a baleseti okok összege nem 100%, hanem kb. 140% és ha ebből 95% a pusztán emberi hiba részaránya, az már egészen más, mintha 100%-ból lenne ugyanennyi.”

Az autóipar fényezés nélkül Köszönöm a figyelmet!