A műszaki hibák szerepe a közúti balesetekben Az EU hatástanulmányának eredményei
Az autóipar fényezés nélkül ANK Sajtóreggeli Budapest, augusztus 28.
Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Műszaki tényezők ÚtJármű Egyéb Emberi tényezők
Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Mentés Baleseti következmények enyhítése Baleset elkerülése
Az autóipar fényezés nélkül Járműtechnikai tényezők Konstrukció Műszaki hiba, meghibásodás Műszaki állapot Rossz használat
Az autóipar fényezés nélkül KONSTRUKCIÓ - ütközési tulajdonságok - stabilitás, kormányozhatóság - fékezési tulajdonságok - légzsákok, védőberendezések
Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI HIBA - Gumiabroncs defekt - Fékolaj elvesztése - Fékbetét kopás - Szervo-kimaradás - Futómű-elemek törése, szakadása - Nem működik az ESP - Nem old ki a légzsák
Az autóipar fényezés nélkül MŰSZAKI ÁLLAPOT - Kopott gumiabroncs - Nagy kormány holtjáték - Hatástalan lengéscsillapító - Hiányos világító berendezés - Rosszul törlő ablaktörlő - Párásodó szélvédő
Az autóipar fényezés nélkül ROSSZ HASZNÁLAT - Gumiabroncs levegőnyomás helytelen beállítása - Fejtámasz magasságának helytelen beállítása - Biztonsági gyermekülés helytelen beszerelése - Tetőcsomagtartó rossz felszerelése, túlterhelése - Utánfutó rossz tehereloszlása
Az autóipar fényezés nélkül Baleseti okok Németországban (DEKRA)
Az autóipar fényezés nélkül A műszaki hibák és a jármű életkorának összefüggései német adatok alapján
Az autóipar fényezés nélkül Az érintett felekkel folytatott konzultáció és a Bizottság által készített elemzés rávilágított, hogy az utakon túl sok a műszaki szempontból nem megfelelő állapotú gépjármű. Az Egyesült Királyságban és Németországban készült tanulmányokból ugyanis kiderült, hogy bármikor megnézve az utakon közlekedő gépjárművek akár 10%-a nem menne át az időszakos műszaki vizsgálaton.
Az autóipar fényezés nélkül Számos, a biztonság szempontjából komoly következményekkel járó műszaki hiba van (elsősorban az ABS, az ESC és más elektromos biztonsági alkatrészek tekintetében).
Az autóipar fényezés nélkül Becslések szerint az EU-ban az összes közúti baleseti halál kb. 6%-a, azaz évente 2000 haláleset és kb személyi sérülés műszaki hibára vezethető vissza ben összesen en haltak meg, kb en sérültek meg az EU közútjain. A műszaki hibák továbbá a különféle kibocsátásokat (például CO, HC, NO és CO2) is növelik, átlagosan 1,2% és 5,7% közötti, egyes gépjárművek esetében pedig akár 20-szoros mértékben.
Az autóipar fényezés nélkül Idézet a Dr.Holló Péterrel készített interjúnkból: „A hivatalos szemlélet azt sugallja, mintha minden balesetnek csupán egyetlen oka lenne. Valójában a baleseti okok feltárása az ún. mélyelemzések feladata.” „Egy baleset rendszerint több szerencsétlen körülmény együttes fennállására vezethető vissza. Így azonban a baleseti okok összege nem 100%, hanem kb. 140% és ha ebből 95% a pusztán emberi hiba részaránya, az már egészen más, mintha 100%-ból lenne ugyanennyi.”
Az autóipar fényezés nélkül Köszönöm a figyelmet!