Szövegszerkesztés
Szövegszerkesztő programok Windows alatt Jegyzettömb Wordpad Microsoft Word ………………….
Office verziók Office 95 Office 97 Office 2000 Office 2003 Office 2007 ………………..
Office alkalmazások Microsoft Office Microsoft Office Web Apps Outlook Access OneNote Publisher Project Visio Microsoft Office Web Apps Microsoft Office 365 StarOffice/OpenOffice.org/LibreOffice Az OpenOffice.org
Word 2007 nyitóképernyője 1. Címsor: Az aktív dokumentum címét mutatja. A bal oldali Office gombbal és gyorselérési eszköztárral, jobb oldali kis méret, teljes méret, bezárás ikonokkal végezhetünk műveleteket. 2. Menüszalag: A menüszalag segítségével használhatjuk az egyes funkciókat. A menüszalag lapjai a dokumentum létrehozásának egy adott munkatípusához tartoznak, és a lapokon elhelyezett parancsok logikai csoportokba vannak rendezve. 3. Vonalzók: A vonalzó segítségével állíthatjuk be a bekezdések helyzetét, és a tabulátorokat. 4. Szerkesztőfelület: Az a felület, amin a szöveget szerkesztjük, és ami a végleges dokumentumunkat tartalmazza. 5. Gördítő sávok: Ha az aktív dokumentum nem fér el az ablakban, a kilógó területeit a gördítő sávokkal tehetjük láthatóvá. 6. Kijelölő sáv: Egy keskeny függőleges sáv a munkaterület bal oldalán, amely megkönnyíti sorok, nagyobb területek kijelölését. 7. Állapotsor: Egyfelől információkat tartalmaz a dokumentumról (oldalszám, szavak száma..), másfelől beállíthatjuk rajta, hogy milyen módon szeretnénk megjeleníteni a dokumentumot a képernyőn.
Kompatibilitás A Word 2007 más fájlformátumot használ, mint a program korábbi verziói. Meg tudjuk nyitni a korábbi verziókkal létrehozott dokumentumokat, de a Word 2007 új szolgáltatásai nem lesznek elérhetők. A munkát folytathatjuk kompatibilis módban, de át is alakíthatjuk a dokumentumot Word 2007 fájlformátumba, akként, hogy a Microsoft Office gombra, majd a Konvertálás parancsra kattintunk. Ezután a meglévő dokumentum felülírásához a gyorselérési eszköztáron rákattinthatunk a mentés gombra, vagy az Office menüben a Mentés másként parancsra kattintva a dokumentumot az új formátumában külön fájlként menthetjük el. Word 2007 dokumentum nem nyitható meg a Word korábbi verzióiban, hacsak nem telepítjük a Office 2007 rendszer kompatibilitási csomagját, amely ingyenesen letölthető a Microsoft Office Online oldalról. A kompatibilitási csomag telepítése után meg tudjuk nyitni, és dolgozhatunk a Word 2007 dokumentumokkal, de Word 2007 sablonokat nem tudunk megnyitni.
Mi a szövegszerkesztés lényege? Rendezett, esztétikus, nyomtatott dokumentum előállítása. Jellemzője: WYSIWYG What You See Is What You Get (Azt látod, amit kapsz)
Lap beosztása Élőfej Margók Szövegtörzs Élőláb
Formázási egységek Karakter (betű) Bekezdés Szakasz Dokumentum
Dokumentum formázása Oldalbeállítás Tájolás Margók Lap helyzete. Szövegterület távolsága a lap szélétől.
A betű- és bekezdésformázás alapjai
Szöveg kijelölése Kijelölés egérrel Kijelölés billentyűzettel Speciális kijelölések Kijelölés megszüntetése Kattintsunk az egérrel a képernyőn a kijelölésen kivül Nyomjuk meg a nyilak egyikét Egérrel: 2 kattintás: szó 3 kattintás: bekezdés Húzás: tetszőleges szöveg Kijelölősáv Billentyűzettel: -F8 2x: szó, 3x: mondat, 4x: bekezdés, 5x: dokumentum (lefokozás: SHIFT+F8) -SHIFT+nyíl: összefüggő terület -CTRL+A: dokumentum Speciális kijelölés egér+ALT: téglalap alakú kijelölés CTRL+SHIFT+F8: Hasábblokk Kijelölés közben bal CTRL: nem összefüggő terület
A betűk formai jellemzői A betűk három fő jellemzője: A betűtípus A betűk és egyéb jelek közös grafikus jegyek szerint megtervezett együttese. A betűstílus Egy adott betűnek nagyon sok változata van. (pl.: félkövér, dőlt, aláhúzott, stb) A betűméret Egysége a pont. 1 hüvelyk (2,54 cm) 72 ponttal egyenlő.
A betűk formai jellemzői Betűméret növelése/ csökkentése Betűformá-tum törlése Betűtípus Betűméret Betűstílusok Kisbetű/ Nagybetű Kiemelés Betűszín
Betűformázás haladóknak… Térköz és pozíció fülön a betűk egymástól mért vízszintes, illetve függőleges távolságát adhatjuk meg. Térköz: vízszintes Pozíció: függőleges Betűpárok egalizálása: esztétikus méretűre módosítja a betűk közötti távolságot. (pl.: LOVARDA)
Bekezdés fogalma A bekezdés két bekezdés végjel között elhelyezkedő szöveg. Új bekezdést az ENTER billentyű leütésével hozhatunk létre.
Főbb bekezdésformátumok Az igazítás Azt adja meg, hogy hogyan helyezkednek el egymáshoz képest a bekezdés sorai. Balra zárt Jobbra zárt Középre zárt Sorkizárt A behúzás A bekezdés bal, illetve jobb szélének távolsága a margótól. A térköz A bekezdés függőleges elrendezését adja meg.
Bekezdés formázása Igazítás Hogyan helyezkednek el egymáshoz képest a bekezdés sorai Balra Középre Jobbra Sorkizárt
Bekezdés formázása Behúzás A bekezdés bal, illetve jobb széleinek távolsága a margótól.
Bekezdés formázása Térköz A bekezdés függőleges elrendezését adja meg. (Bekezdések közötti távolság.)
Bekezdésformátumok beállítása Bal oldali behúzás növelése/csökkentése Igazítások Sorköz
Bekezdésformázás haladóknak… Fattyú- és árvasorok: Ha a bekezdésből csupán egy sor szerepel az adott oldalon, akkor azt árvasornak, illetve fattyúsornak nevezik, attól függően, hogy az a bekezdés első vagy utolsó sora.
Egyéb formázások Szegélyezés Listák Élőfej és élőláb Szöveg Bekezdés Oldal Listák Felsorolás Számozás Élőfej és élőláb Szakaszonként ismétlődő szöveg a lap felső és alsó részén.
Objektumok beillesztése Kép beszúrása WordArt beszúrása Alakzat beszúrása Objektum és szöveg helyzete
Szövegdobozok Szövegdobozok segítségével a dokumentum bármely pontjára elhelyezhetünk szöveget. Szövegdobozok beszúrásához használhatjuk a Beszúrás menüszalag, Szöveg ikoncsoportjában az Szövegdoboz ikonját vagy alakzatok beszúrásánál a alakzat listából kiválaszthatjuk a szövegdoboz ikonját. A szövegdobozok ugyanúgy tartalmazhatnak szöveget, képet, alakzatot, táblázatot, mint a törzsdokumentum. A szövegdobozok belsejében, található szövegek és objektumok a korábban megismert módszerekkel formázhatók. Megkötések: 1. Szövegdobozba nem helyezhetünk további szövegdobozt. 2. A szövegdobozban elhelyezett képek, objektumok csak a szöveggel egy sorban elhelyezkedő karakterként kezelhetjük. Nincs lehetőség a körbefuttatására. 3. Egy szövegdobozban elhelyezett szövegből mindig csak annyi látszik, amennyit a szövegdoboz mérete enged.
WordArt elemek Látványos szövegek készíthetők WordArt stílusok használatával. WordArt segítségével meggörbíthetjük a szöveg burkoló görbéjét, elforgathatjuk a szöveget és árnyékot hozhatunk létre. WordArt beszúrásához a Beszúrás menüszalag, Szöveg ikoncsoportjában az WordArt ikonját használhatjuk. Rákattintva kész stílusok közül választhatunk. A stílus kiválasztása után a WordArt szöveg szerkesztése párbeszédpanelen adhatjuk meg a szöveget.
Alakzatok rajzolás, beszúrása Egyszerű rajzokat, ábrákat, folyamatábrákat készíthetünk alakzatok segítségével. Alakzatokat a Beszúrás menüszalagon található Alakzatok ikon segítségével tudunk, elhelyezni a dokumentumban. A Beszúrás menüszalag, Ábrák ikon-csoportjában az Alakzatok ikonra kattintva kiválaszthatjuk a keresett alakzatot. Ezt követően a dokumentumnak arra a pontjára kattintunk, ahová el szeretnénk helyezni és a bal egérgomb lenyomása mellett addig húzzuk az egérkurzort, amíg el nem érjük az alakzat kívánt méretét.
Hibák
Hibák
Hibák
Hibák
Hibák
A szövegszerkesztés lépései Szöveg begépelése és mentése formázás nélkül („nyers szöveg”) – az összetartozó szövegegységeket új bekezdésbe helyezve. Beállítások: automatikus elválasztás, lap- és margóméretek, helyesírás ellenőrzése Szöveg megformázása Képek, grafikonok, táblázatok beillesztése. A kész dokumentum elmentése Nyomtatás
A szövegszerkesztés lépései A munka egyes fázisai alatt folyamatosan mentsük a dokumentumot!
A Word for Windows első változata kb A Word for Windows első változata kb. 100 parancsot ismert, elég volt két eszköztár. A Word 2003 már kb. 1500 parancsot ismer. Az összes eszköztár bekapcsolása után nem marad hely a szerkesztő ablaknak. 35
Kurzor és bekezdés vége jel A Word képernyője Menü Szokásos eszköztár Formázás eszköztár Kurzor és bekezdés vége jel Nézetváltó gombok Rajzolás eszköztár
Szöveg bevitele Szöveg helyes beírásának szabályai Gyakori hibák: Enter gombot csak a bekezdés végén nyomjuk le Ne használjuk a szóköz gombot szavak, címek igazítására Gyakori hibák: Kimaradt egy betű Bekerült egy felesleges betű Véletlenül lenyomtuk az Enter gombot Csupa nagybetűvel írtunk
Szöveg formázása
A vonalzó használata
Listakezelés Felsorolás
Felsorolás A felsorolást a mini eszközsáv segítségével állítjuk be a példánkban
Automatikus javítás
Speciális karakterek
Gyakori hibák a címzéstévesztés, pl. azért mert a cím megváltozott, de a változást nem vezették át a címjegyzékbe a vállalatnál a címzett nevének, beosztásának helytelen írása (pl. keresztnév elírások nem ritkák, illik az aktuális beosztást ismerni, az Úr, Asszony nagybetűvel írandó, így pl.: Igen tisztelt Vezérigazgató Asszony !
Gyakori hibák ritkán, de előfordul, hogy helyesírási hiba található a levélben, a nyelvhelyességi hibák gyakoribbak; (sohase feledjük, a levél hibájáért is az aláíró felel!) vigyázni kell, a számítógép nem tud helyesen elválasztani; előfordul, hogy nem a jelzett melléklet kerül becsatolásra, vagy egyáltalán hiányzik
Stílusok és készítésük
Lábjegyzetek A gyakorlatban sokan keverik a az élőlábbal (lábléc), ezért szükséges beszélni róla. A lábjegyzetek magyarázatok, kiegészítő információk az oldal alján, vagy a szöveg végén helyezkedhetnek el. Az utóbbi esetet végjegyzetnek nevezzük. Alapvető különbség az élőláb és a lábjegyzet között, hogy az élőláb a margó területén helyezkedik el, míg a lábjegyzet a dokumentum területén. A lábjegyzet két részből áll, a hivatkozásból és a tényleges szövegből. A hivatkozáshoz a program egy karakter-stílust rendel, a szöveghez egy bekezdés-stílust. A hivatkozások automatikusan növekvő sorrendben jelennek meg.
Táblázatok készítése A kurzorunkat oda kell állítani, ahol a táblázatot létre kívánjuk hozni. Ezt követően ki kell választani a „Beszúrás” menü „Táblázat” ikonját és a legördülő menüből a „Táblázat beszúrása” almenüt. A megjelenő párbeszédablakban meg kell adnunk a táblázat oszlopainak és sorainak a számát, valamint megadhatjuk az oszlopszélességet (ha meghagyjuk az „auto” alapértelmezést), akkor a program elosztja a rendelkezésre állóhelyet a létrehozandó oszlopok számával. Ugyanezen menü és ikon kiválasztásával lehetőségünk van egy gyorsabb módszerre is a táblázat létrehozására. Ehhez be kell beállítani az oszlopok és sorok számát - lenyomott jobb egér gombbal (grafikus felületen ez elég személetesen követhető).
Táblázat sor, oszlop és cellaműveletei szalagblokkból
Táblázat rendezése Amennyiben rendezni kívánjuk a táblázat celláiban található szövegeket illetve számokat, esetleg dátumokat, akkor először ki kell jelölnünk a rendezendő szövegrészt és ki kell választani a „Kezdőlap” menüből a „Bekezdés” szalagblokkban a Rendezés ikont. A megjelenő párbeszédablakban megadhatjuk, hogy a számokat, szövegeket, vagy dátumokat figyeljen, és hogy csökkenő vagy növekvő sorrendben rendezzen. A táblázatok rendezésénél, ha a rendezés előtt semmit sem jelölünk ki csak benne állunk a táblázatban, a rendezés az egész táblázatra fog vonatkozni. Természetesen itt is megadhatunk több rendezési kulcsot, és meghatározhatjuk a rendezés irányát is.
Számolás táblázatban Egy táblázatban minden cellának van címe, és többek között ennek segítségével lehet megadni, hogy melyik cella adataival akarunk műveleteket végezni. Sajnos nincs meg az a lehetőség, mint Excelben, hogy a beírt szám módosítása esetén automatikusan újraszámolja a képleteket, emiatt az a javaslat, hogy lehetőség szerint kerüljük a Wordben a matematikai műveletek használatát. Helyette inkább a táblázatkezelőben valósítsuk azt meg, mert az újraszámolás automatikusan megtörténik.
Tabulátorok használata Az adatok táblázatos elrendezésére egy másik lehetőség a tabulátor használata. Ha lenyomjuk a billentyűzeten a tabulátor gombot, akkor a kurzor a sorban adott pozícióra lép: így az adatokat oszlopokba rendezhetjük. A Wordben például ezek a helyek a bal margótól kezdve 1,25 cm-enként vannak.
A tabulátorpozíciók helyét és az oszlopok igazítását a szövegszerkesztő programokban a felhasználó az igényeinek megfelelően is beállíthatja. A pozíciók helyét megadhatjuk például a vonalzó segítségével. Az oszlopok igazítása négyféle lehet: az adott pozícióhoz igazodik az oszlop bal széle, jobb széle, közepe, vagy számok esetén a tizedesvessző (decimális). A tabulátorpozíciók közé szaggatott, pontozott vagy folytonos vonalat is húzhatunk, ami vezeti a szemet, vagy űrlap kialakítását teszi lehetővé.
Tabulátorok használata A Word szövegszerkesztő program esetében a tabulátorpozíciókat a következőképpen alakíthatjuk ki. Kiválasztjuk az igazítás módját (a munkaterület bal felső sarkában), majd a vonalzón a megfelelő helyre kattintunk. A vonalzón később más helyre tolhatjuk a tabulátorpozíciót, vagy lefelé húzva törölhetjük is. Ha kettőt kattintunk valamelyik tabulátorpozícióra, megjelenik a Tabulátorok ablak, ahol megadhatjuk, milyen vonal kösse össze az adott pozíciót az előzővel.
Körlevél A körlevél olyan dokumentum, amely állandó (azaz minden levélben azonos) szövegrészek mellett változó szövegrészeket is tartalmaz.
TÖRZSDOKUMENTUM Az állandó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot ……………………………………-nak nevezzük TÖRZSDOKUMENTUM
ADATFORRÁS A változó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot ……………………………………-nak nevezzük ADATFORRÁS
A körlevél készítésének lépései a törzsdokumentum megírása a törzsdokumentumhoz kapcsolódó adatforrás elkészítése egyesítés Az 1. és a 2. lépések felcserélhetőek
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak) Eszközök menü/levelek és küldemények/Körlevél…
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak) Megadjuk a körlevél dokumentum típusát Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): Kiválasztjuk a törzsdokumentumot Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): Kiválasztjuk a címzetteket (adatforrás hozzáadása) Kiválasztjuk az adatforrást Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): Az adatforrást a Word program hozzárendeli a törzsdokumentumhoz Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): Beszúrjuk az adatmezőket az adatforrásból A kurzort a megfelelő helyre tesszük (kijelöljük a beszúrás helyét - <<Név>>) Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): A levelek megtekintése Megnézhetjük az egyes rekordokat egyenként, a feleslegeseket törölhetjük. Továbblépünk
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval” (Körlevél munkaablak): Az egyesítés befejezése
SZAKASZTÖRÉS Az levelek egyesítése A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval”(Körlevél munkaablak) Az egyesítés befejezése után egyenként módosíthatjuk a leveleket. Az levelek egyesítése …………………………….-ekkel új dokumentumban történik. SZAKASZTÖRÉS
A körlevél létrehozása a Körlevél „varázslóval”(Körlevél munkaablak) Az egyesített dokumentumot elmenthetjük. Ilyenkor a dokumentumhoz a Word ………………………… an csatolja a kiválasztott adatforrást. AUTOMATIKUS
Ha nincs előre elkészített adatforrásunk új cimlistát is készíthetünk!
Dokumentum mentése
Dokumentum védelme Jelszó megadásával lehetőségünk van megakadályozni, hogy a dokumentumot más felhasználók is megnyithassák, vagy megváltoztathassák. Amennyiben jelszóval védünk egy dokumentumot, akkor annak minden megnyitásakor be kell írni a jelszót. A jelszó megadása az „Office gomb” „Mentés másként” parancsával érhető el, ahol lent az „Eszközök” lenyitásánál kiválasztva az „Általános beállítások”-nál érhető el, ahol megadhatjuk a dokumentum megnyitásához szükséges jelszót. Ha azt akarjuk, hogy más felhasználók csak megjegyzéseket tudjanak a dokumentumhoz adni, akkor ugyanebben a párbeszédablakban a „Dokumentumok védelme” gomb használatával tudjuk ezt megtenni. Ebben az esetben meg tudják nyitni, de csak megjegyzést fűzhetnek hozzá.
A nyomtatás paraméterei
Korrektúra Ezen a lapon a dokumentumok korrektúrázására, megjegyzésekkel való ellátására és módosítására szolgáló gombok találhatók, hat csoportba sorolva: Nyelvi ellenőrzés, Megjegyzések, Nyomon követés, Változások, Összehasonlítás, Védelem.
Hivatkozások A hosszú dokumentumokhoz, például jelentésekhez hozzáadható elemekkel kapcsolatos gombok hat csoportba vannak sorolva ezen a lapon: Tartalomjegyzék, Lábjegyzetek, Idézetek és irodalomjegyzék, Feliratok, Tárgymutató, Hivatkozásjegyzék.
Ellenörző kérdések
A lap nyomtatási területén kívül eső üres terület. MARGÓ Mire gondoltam? A lap nyomtatási területén kívül eső üres terület. Mire gondoltam? BEKEZDÉS A szöveg két enter ¶ (bekezdés jel) közötti része.
1. Igazítás A bekezdés formázásának lehetőségei: BEKEZDÉS FORMÁZÁSA Azt adja meg, hogy hogyan helyezkednek el egymáshoz képest a bekezdés sorai. ? ? ? ? Balra zárás Középre zárás Jobbra zárás Sorkizárás
2. Behúzás A bekezdés formázásának lehetőségei: ? ? BEKEZDÉS FORMÁZÁSA A bekezdés bal, illetve jobb szélének távolsága a margótól. Első sor behúzása ? Függő behúzás ?
? 3. Térköz A bekezdés formázásának lehetőségei: BEKEZDÉS FORMÁZÁSA A bekezdés függőleges elrendezését adja meg. Az előző illetve a következő bekezdéstől mért távolság. ¶ ¶ ¶
? 4. Sorköz A bekezdés formázásának lehetőségei: BEKEZDÉS FORMÁZÁSA A bekezdés sorainak távolságát adja meg. Két sor közötti távolság. Lehet: Szimpla 1,5 sor Dupla Legalább Pontosan Többszörös ¶
A bekezdés formátumok beállítása: BEKEZDÉS FORMÁZÁSA A bekezdés formátumok beállítása: 1. Kijelöljük a bekezdést Helyi menü / Bekezdés Formátum menü/ Bekezdés parancs Eszközsor ikonok Vonalzó
Vonalzó bekezdésformázási lehetőségei első sor behúzása jobb oldali behúzás függő behúzás ? ? ? ? bal oldali behúzás
Igaz vagy hamis ? A körlevél tartalmaz azonos szövegrészeket. A körlevél nem tartalmaz változó szövegrészeket. A körlevél nem tartalmazhat azonos és eltérő szövegrészeket. Az állandó szövegrészek minden levélben egyformák. A változó szövegrészek minden levélben lehetnek teljesen mások is.
Melyik a helyes válasz? Az állandó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot törzsdokumentumnak nevezzük. Az állandó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot adatforrásnak nevezzük. Az állandó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot adatdokumentumnak nevezzük. Az állandó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot törzsforrásnak nevezzük.
Melyik a helyes válasz? A változó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot törzsdokumentumnak nevezzük. A változó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot adatforrásnak nevezzük. A változó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot adatdokumentumnak nevezzük. A változó szövegrészeket tartalmazó dokumentumot törzsforrásnak nevezzük.
Mi a helyes sorrend? Egyesítés -> törzsdokumentum megírása -> adatforrás elkészítése Adatforrás elkészítése -> egyesítés -> törzsdokumentum megírása Törzsdokumentum megírása -> egyesítés -> adatforrás elkészítése
Kösd össze! Táblázat létrehozása, és feltöltése adatokkal Törzsdokumentum megírása Adatforrás elkészítése Egyesítés Táblázat létrehozása, és feltöltése adatokkal A levél állandó része Törzsdokumentum és adatforrás összerendelése
Melyik a helyes válasz? Törzsdokumentum megírása: Létrehozzuk a táblázatot, és kitöltjük adatokkal A körlevél állandó részét írjuk meg Összerendeljük a törzsdokumentumot és az adatforrást
Melyik a helyes válasz? Adatforrás elkészítése: Összerendeljük a törzsdokumentumot és az adatforrást Létrehozzuk a táblázatot és kitöltjük adatokkal A körlevél állandó részét írjuk meg
Melyik a helyes válasz? Törzsdokumentum megírása: A körlevél állandó részét írjuk meg Létrehozzuk a táblázatot és kitöltjük adatokkal Összerendeljük a törzsdokumentumot és az adatforrást
Sorold fel a körlevél készítésének lépéseit! Megírom a törzsdokumentumot Létrehozom a törzsdokumentumhoz tartozó adatforrást Egyesítem a törzsdokumentumot és az adatforrást
Melyik nem a dokumentum típusa Levél Vetítés E-mail Adatbázis Boríték Szöveg Címke Táblázat Címtár
Hogyan nem lehet kiválasztani törzsdokumentumot Hogyan nem lehet kiválasztani törzsdokumentumot? (Több helyes válasz van!) Meglévő dokumentum alapján Formázás alapján Sablon alapján Bekezdés alapján Aktuális dokumentum alapján
Hogyan nem lehet kiválasztani cimzetteket? (Több helyes válasz van!) Outlook névjegyalbumból Gmail névjegyalbumból Létező listából Új lista létrehozásával Citromail névjegyalbumból
Állítsd helyes sorba a körlevél létrehozásának lépéseit (varázslóval)! Kiválasztom a címzettek listáját Adatmezőket beszúrom Dokumentum típusát megadjuk Befejezem az egyesítést Törzsdokumentumot kiválasztom Megtekintem a leveleket 3. 4. 1. 6. 2. 5.
Készítse el a következő adatlapot tabulátorok segítségével!
Készítse el a dokumentum aljára a következő dátum- és aláírásmintát!
Készítse el a következő árjegyzéket tabulátorpozíciók beállításával!
Táblázaton belül is alkalmazhatjuk a tabulátorokat, ekkor a tabulátor gombbal együtt a Ctrl gombot is nyomnunk kell. Készítse el a következő űrlapot!
Készítsük el a következő pontsort Készítsük el a következő pontsort! (A pontsor egy pontozott tabulátor Calibri betűtípussal, 72 pontos betűmérettel.)