Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben 2011. évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Aktuális pályázati lehetőségek
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
ORSZÁGOS TDM KONFERENCIA, BÜK 2010.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Az OTP Travel fő értékesítési stratégiái és csatornái
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
TDM Szakmai Nap november 21.
Dr. Faragó Hilda, az Országos Idegenforgalmi Bizottság titkára
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Budapest turisztikai Marketingje
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
kiemelt projekt bemutatkozása
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
Katona András Magyar Turizmus Zrt.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete. Alaphelyzet Idén 5. éve működik Alapvető változások 2009-ben - rendszerszemlélet Úttörő lépésnek számít.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
Balaton régió turizmusában
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
A kulturális turizmus trendjei és a
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
Nemzeti Technológiai Platform a
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
AZ ITD HUNGARY ZRT. ÉS AZ ENTERPRISE EUROPE NETWORK VÁLLALKOZÁSOKAT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEI Pólus Program Információs Napok 2009.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Elindultunk! Beszámoló a legutóbbi közgyűlés (2015. november 25.) óta eltelt időszakról Sousse,2016. Április 8.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
EGYÜTT KÖNNYEBB Ferenczy Anikó Magyar Kongresszusi Iroda Március 29.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Előadás másolata:

Turizmusmarketing, mint a gazdaságélénkítés eszköze Új vizeken A Magyar Turizmus Zrt. új szerepben évi marketingterv Tama István Nyugat-dunántúli RMI Igazgató Zalaegerszeg, február 24.

2010

@

Küldetésünk • Magyar Turizmus Zrt. feladata • Fő rendező elv • Értékesítés-ösztönzés • Egyéni utazási döntések előmozdítása • Termékből márka

A szakmai feladatok újragondolásának állomásai •A társaság működésének átvilágítása, a feladataink és azok végrehajtásának újragondolása •A működési költségek arányának csökkentése, a marketingre fordítható összeg így: •2010: +200m Ft2011: +400m Ft •Ezzel párhuzamosan a társaság marketing tevékenységének hatékonyságát is növeljük

Tevékenységünk megújítása • Alapvető szemléletváltás a tervezésben – súlyozás • Profiltisztítás • Új döntéshozatali szempontrendszer • Világos keretek – erőforrások elaprózása helyett • Régiók és képviseletek funkcióinak megváltozása • Központi marketingterv

Stratégia alkotás • Tervezési folyamat • Háttéregyeztetés • Szakmai tanácsadó testület • Belső egyeztetés • Véglegesítés • FB döntés

Működési alapelvek • Eredményközpontúság, • költséghatékonyság, • koncentráltság, • szakmaiság.

Márkakommunikáció • Központilag irányított stratégiai kommunikáció • Adott piac/célcsoport – konkrét terv • Terv kiegészítésére plusz forrás • Belföldi/külpiaci stratégia • Gyors reagálású gördülő akcióterv

Belföldi stratégiánk • A belföldi pihenés általános koncepciója - szemléletváltás • Belföldi stratégiai kommunikáció • 2011 tavasztól folyamatos, hatékony jelenlét

Belföldi taktikai kommunikáció – a csatlakozási lehetőség! • Központi információszolgáltatás • Folyamatos médiajelenlét • Híradás az eseményekről: fesztiválok, kulturális és sportesemények, exkluzív ajánlatok, szállodai kampányok

Régiók tevékenysége • Részletes tájékoztatás az aktuális programokról és ajánlatokról • Régiós kínálat népszerűsítése az ország egyéb részeiben • Jelenlét a szomszédos országokban • Stratégiai és taktikai kommunikáció – lakossági kommunikáció elsődlegessége

Külpiaci stratégiánk • Külföldi stratégiai kommunikációnk: márkakommunikáció • Taktikai kommunikáció: adott országban mely turisztikai terméktől remélhetjük a legnagyobb bevételt - csatlakozási lehetőség turisztikai szolgáltatók részére konkrét ajánlatokkal • Küldő piacaink felosztása forrásaink koncentrálása érdekében

B2C piacok

B2B piacok

Feltörekvő piacok

Külpiaci tevékenységünk • Gyors reagálás szükséges • Plusz források állnak rendelkezésre • Minden piacon több forrás a szakmai tevékenységre • Misszióvezető folyamatos tájékoztatása • Együttműködés a KÜM-mel, magyar társintézményekkel

Külföldi kommunikáció • Külföldi stratégiai kommunikáció - központ • Külföldi taktikai kommunikáció - központ + külhálózat, lásd BWI és vidéki ‘BWI’ • Lakossági kommunikáció B2C piacokon • Budapest – BTH szoros együttműködés • Együttműködési lehetőség TDM, klaszterek részére

Hol csatlakozhatnak a turisztikai szolgáltatók? • Belföld: központ és RMI • Külföld: központ és külképviseletek

Külföldi értékesítés ösztönzés • Vásárok – új vásárokon való megjelenés, nagyobb jelenlét szakmailag fontos vásárokon, minőség! • Szakmai workshopok – országonként! • On-line képzés kiterjesztése • Road show-k • Minden piacon fókuszált értékesítés ösztönzési tevékenység – csatlakozási lehetőség szakmai partnerek részére!

Külföldi értékesítés ösztönzés • Study tourok, 300 M Ft – 6 Mrd Ft generált médiaérték, elérés 5,5 Mrd fő, 1 fő elérése 0,03 Ft! • Szolgáltatói igény esetén megszervezzük – csatlakozási lehetőség 50% – 50% • Study tour pályázati alap • Study tour nagyköveti program 2011-től

Újdonságok 2011-től

„Bolygó csoport” Új piacokKözponti szervezeti egység Új termékekKülön keret Új partnerekSales tevékenység Üzleti potenciálMobilitás

Feltörekvő piacok • Kereslet felmérése, piacra lépés előkészítése • Speciális szervezeti egység létrehozása • Piac-specifikus értékesítési csatornák • Partnerkapcsolatok építése • Hosszú távú együttműködések kialakítása • Katalizátor szerep

Marketingeszközök • Kiadványok: ésszerűsítés a megjelenésben, terjesztésben • Elvárások: attraktív és informatív, jövőbeli turistát célozza • Hangsúly eltolódása a nyomtatott formától az online felé. • Online megjelenés: egyszerű és költséghatékony • 144 helyett 3 honlap + kampány honlapok • Azonnali értékesítés: 40-60% online booking

Eszközök – új megoldások • Új kommunikációs stratégiák – technológiaváltás • Gyors reagálású akciók • Megújult arculat • Online workshop

Légi forgalom a régióban

Légi Marketing Alap • Elérhetőség javítása • Budapesti + két nemzetközi vidéki repülőtér forgalmának fejlesztése • Szubvencionálás helyett közös marketin g tevékenység • Új járatnyitások: Qatar, American, Jet2, KLM • Együttműködés a Budapest Airporttal: légiközlekedési szolgáltatások fejlesztése, desztinációs marketing, stratégiák egyeztetése, közös megjelenések

MICE • Nemzetközi szervezeti tagságokból fakadó üzletszerzési lehetőségek legteljesebb kiaknázása • Konferencia és Sport Nagyköveti Program • Ötszörös költségvetés! • novemberig: 24/6. • Kiemelt MICE piacok • Új megjelenési elvek

EU elnökség • Nemzetközi bemutatkozás, fókusz • Hazánk prezentációs lehetőségének kihasználása • Külügyminisztériummal, társintézményekkel együttműködésben végezzük • Tevékenységünk: újságírói tanulmányutak, kiadványok, contact center – hotline, informátori kitelepülés, külföldi programok és kapcsolódó akciók • Rendezvények: turizmus konferencia, ETC közgyűlés

V4 • Közös fellépés távoli piacokon • Évek óta tartó sikeres együttműködés, folytatása, bővítése indokolt • Források növelése, koncentrálása • Közös képviseletek működtetése • Értékesítés-ösztönzés, hatékonyságnövelés

Támogató szakmai tevékenység • Piackutatás • TDM koordináció • Tourinform • Know-how Kapcsolódási pontok

Terveink megvalósításában számítunk Önökre! Konzultációs lehetőség: • szakmai tanácsadó testület • rendszeres on-line konzultációs lehetőség

Kreatív anyagok - Országos óriásplakátok

Kreatív anyagok - Országos Sajtó

NY-Dunántúl – Erőt adó gyógyvizek - BB

Észak-Alföld – Együtt a család - BB

É-Magyarország – Évindító Wellness - BB

É-Alföld – Gyógyító hétköznapok - BB

D-Alföld – Minden vízében élmény - Óriásplakát

D-Dunántúl – Wellness és gyógyászat - BB

Köszönjük, hogy megtiszteltek figyelmükkel ! Tama István