Marketingkommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
A marketing információs rendszer
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Az üzleti terv.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
A tervezés mint menedzsment funkció
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Franchise márka és a személyes márka összefüggései.
Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Reklámozás, Public Relations
Közösségi oldalak használata
A marketing piac tartalma
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Kérdések a második zh-hoz
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Sponsorare necesse est
Minőség menedzsment 6.előadás
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A reklám centruma.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A kutatási program leírása
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Marketingkommunikáció

Kkv Akadémia Kezdő és haladó vállalkozások részére  Vezető tanár: Hinora Bálint ügyvezető igazgató, Hinora Marketing Group

Hinora Bálint A Hinora Marketing Group  egyik alapítója, társtulajdonosa, a Hinora Global Marketing Kft ügyvezetője. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK), valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) küldöttgyűlésének tagja, választott tisztségviselője, a Banki, Biztosítási és Pénzügyi Osztály elnöke. 2010-ben Aranymérleg díjat vehetett át Szatmáry Kristóftól, a BKIK elnökétől, kiemelkedő szakmai érdekképviseletéért és munkájáért. Jogi tanulmányaival párhuzamosan (PPKE-JÁK), tevékenységét a hazai reklámügynökségi piacon 2002-ben kezdte el.   2003-2007 között a testvére (Hinora Ferenc) által vezetett ügynökség társtulajdonosaként, az Ibusz és több, mint 40 középvállalat marketingjét végezte, külsős megbízott partnerként, kommunikációs tanácsadóként.

2007 - Hinora Marketing Group megalapítása   Hinora Bálint vezette marketingkommunikációs ügynökség, nem a marketing egy bizonyos területére szegmentálódott, specializálódott, hanem tevékenységi és szolgáltatási köre, annak teljes egészét kívánja felölelni. A Hinora Marketing Group a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének tagja, amely hazánk 52 legnagyobb ügynökségét tömöríti. Vállalatcsoportjának töretlen fejlődésének bizonyítéka, hogy több, mint 70 közép- és nagyvállalat tartozik fix ügyfeleik körébe és az elmúlt 10 évben, 700 sikeres együttműködést tudhatnak magukénak. Hinora Bálint a szakma által keresett előadó, elsősorban közösségi média és integrált kommunikáció témakörökben.

Hinora Marketing Group MagyarBrands díjas, magyar tulajdonú marketing- és kommunikációs ügynökségi cégcsoport, Több éves tapasztalat a hazai marketing- és kommunikációs ügynökségi piacon, A Hinora 8 divízióval rendelkezik: Digital, ATL, BTL, PR, Creative, Print, Indoor Media, Coach&Audit. Két budapesti iroda, Több mint 700 sikeres együttműködés, Kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában is komoly megrendelők, ügyfelek, Motivált és hozzáértő marketinges csapat és kiterjedt beszállítói, bedolgozói hálózat, Saját grafikusok, programozók, alkalmazásfejlesztők, marketingszakemberek, médiakutatók, Ár–érték arányban egyedülálló mutatók, Saját könyv a piacon Minden, ami marketing címmel.

Napirend 10.00-11.30 Célcsoportképzés Mi a marketing lényege? Milyen stratégiai szakaszokat kell ahhoz megvalósítani, hogy eredményes legyen? Gyakorlati útmutató. Versenytársfigyelés, konkurenciaelemzés: Tudj, ismerj, esetleg tanulj a jobbtól! Belső és külső piackutatás gyakorlati lehetőségei. Hatékony és szervezett belső kommunikáció nélkül nem működhet hatékony külső kommunikáció sem. A belső kommunikáció alapjai. A célcsoportképzés praktikái 11.30-11.50 Kávészünet  

Napirend 11.50-12.30 Üzenet. Hogyan szólítsuk meg a célcsoportot? Pozícionálás. Mit akarunk üzenni a vállalatunkról? Arculattervezés, színek használata. Szövegírás, üzenetmeghatározás. Hogyan szólítsuk meg a célcsoportunkat? Árpolitikai kérdések, akciók, hírlevelek. 12.30-13.00 Ebédszünet 13.00-16.00 Kommunikációs csatornák, eszközök gyakorlati használata  Marketingkommunikáció: ATL, BTL eszközök használata: tv-, rádió-, közterület-, print-, online-, eseménymarketing, direkt marketing, adatbázis-marketing. Gyakorlati képzések: honlap, Facebook, bemutatkozó film, PR.

Kérdések a résztvevőkhöz Ki az, aki non-profit szervezetet képvisel? Ki az, aki for-profit céget, vállalatot képvisel? Ki az, aki kisvállalkozást képvisel és az éves marketing költségvetése nem haladja meg a nettó 15 millió Ft-ot? Ki az, aki középvállalatot képvisel és az éves marketing költségvetése nettó 15-50 millió Ft között van 1 évben? Ki az, aki nagyvállalatot képvisel és éves szinten nettó 50 millió Ft felett van a marketing költségvetése? Ki az, akinek a vevői vállalatok, cégek, túlnyomóan 70%-ban? Ki az, akinek a vevői magánszemélyek, túlnyomóan 70%-ban: Ki az, akinek a vevői magánszemélyek és vállalatok nagyjából kiegyensúlyozott, egyenlő arányban? Ki az, aki szolgáltatásokat értékesít? Ki az, aki termékeket értékesít? Ki milyen szektorban működteti a vállalkozását? Ki az, akinek a jelenlétére egész nap számíthatok, 10.00-16.00-ig?

Ki, mennyire interaktív az előadás közben?

A MARKETING LÉNYEGE RÖVIDEN „Ha nem használjuk a fogalmakat rendeltetésszerűen, helyesen, akkor a gyakorlati alkalmazás sem lesz megfelelő.” Mi a marketing lényege? Kínálj megoldást egy problémára! Gondolkozz a másik fejével! Tudd meg, hogy ő mit akar! És cselekedj aszerint! Konkrétan: Eladásösztönzés Forgalomnövekedés PR és Image építés

Marketing Stratégia I. szakasz

Marketing Stratégia II. szakasz

Kommunikációs Eszközök ATL Televízió Rádió Nyomtatott sajtó Kültéri reklámhordozók Online hirdetések Mozi Indoor felületek BTL Direkt marketing (hírlevél) Adatbázis marketing Sales promotion Eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP) Szponzoráció Eseménymarketing Public Relation

Meghatározó alapfogalmak Szükséglet Minden olyan vásárló, aki valamilyen problémával, vagy szükséglettel rendelkezik, és erre keres megoldást Alapvető kielégítetlenség esetén hiányérzetként jelentkezik (pl.: ruha, élelem, lakóhely, gyógyszer, stb.) Jellemző rájuk, hogy ezáltal céltudatosabban vásárolnak, konkrét megoldást keresnek a problémájukra Igényfelkeltés Azokra a vevőkre jellemző, melyek nem rendelkeznek aktuális szükséglettel, de igényfelkeltéssel vásárlásra ösztönözhetőek. Jellemzőik, hogy céltudatosan nem keresik az adott termékeket, szolgáltatásokat, hanem találkoznak az adott promócióval, márkakommunikációval és érdeklődésük akár szükségletté is válhat.

Meghatározó alapfogalmak A MARKETING MINDKÉT ESETBEN AZ IGÉNYEKET FORMÁLJA, csak a szükségletek esetében a vásárlási képesség és hajlandóság áll a középpontban, míg az igényfelkeltésnél a vásárlási kedv. Sokat használt fogalom a hasznosság!: ami alapján döntünk, vagyis mennyire képes kielégíteni a szükségleteinket az adott termék vagy szolgáltatás előnyök hangsúlyozása életérzések átadása (üdítőitalok, sörök, autók, parfümök) Különbséget kell tenni szolgáltatás és termék értékesítés között. Míg egy termék megfogható, kipróbálható, addig egy szolgáltatásnál a bizalom nagy szerepet játszik.

STRATÉGIAI TERVEZÉS ÉS MARKETINGSTRATÉGIA Stratégia: Ógörögből eredeztethető, háborúk előkészítése és vezetése Taktika: A stratégiai cél megvalósításának eszköze. Sztratégosz: Főparancsnok Átfordítva a jelenre: Hadszíntér = Piac Ellenség = Versenytárs Hadsereg = Vállalat Sztratégosz = Ügyvezető igazgató

STRATÉGIAI MENEDZSMENT A stratégiai tervezésnek és az operatív döntéseknek össze kell kapcsolódniuk Szándékok, célok meghatározása Az elérésükre szolgáló akciókról és azok időzítéséről döntés Az akciók végrehajtása Az eredmények és az esetleges előrehaladás értékelése Amikor és ahol szükséges: módosítás, változtatás

MEGFELELŐ, MEGVALÓSÍTHATÓ, ELFOGADHATÓ marketingstratégia tervezése FELADAT MEGFELELŐ, MEGVALÓSÍTHATÓ, ELFOGADHATÓ marketingstratégia tervezése

A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSA A jelenlegi stratégia értékeléséből adódó konklúziók levonása, azaz Hol tartunk most? Lehetséges stratégiák azonosítása Alkalmazható stratégiák kiválasztása Négy stratégiai irányt választunk el Kiépítés Megtartás Kiaknázás Felszámolás Feladat: a marketing stratégiájának kiépítése A marketing stratégia fő jellemzői: költségvezető, megkülönböztető és összpontosító

MARKETING STRATÉGIA Az egyes lépések sorrendjének és egymáshoz való kapcsolódásának rögzítése A rögzített célokhoz rendeljük az erőforrásokat A napi tervezés is a célok megvalósítása felé mutasson A megvalósítás során taktikai és akciótervek is készülnek, a lényeg hogy ezek pontosabbak, konkrétabbak és egyszerűbbek mint a stratégiai terv. A stratégiai terv megvalósításával elért eredmények vizsgálata, elemzése, ellenőrzése (költségek, forgalom, ismertség, megítélés, imázs alakulása) Árnyékstratégia tervezése: amennyiben az elérni kívánt cél és a jelenlegi teljesítmény nem egyezik: Nem tudjuk hogy mi okozza a problémát Nem meghatározó a különbség Módosítunk az alap stratégián, mert meghatározónak értékeljük az eltérést Teljesen új stratégiát alkotunk, mert az eredeti irányvonalak nem voltak megfelelőek.

„Gyakori probléma az elmélet átültetése a gyakorlatba, többen ezt élesen elválasztják, nem ismerik fel a kettő közötti kapcsolat jelentőségét, márpedig: a marketing elv a tevékenységek rendszerezett megközelítését jelenti  ennek megjelenési formája: marketing tervezési folyamat, egymással összekapcsolódó folyamat, melynek eredménye a megfelelő marketing stratégia.

ÖSSZEFOGLALÁS Fontosabb fogalmak Stratégia Tervezés Alapstratégiák Stratégiai menedzsment Küldetés – stratégia – taktika – akcióterv Marketing elv

Piackutatás, versenytársfigyelés, konkurenciaelemzés

Milyen módon lehet megtudni, hogy kik veszik meg a termékeinket vagy vehetik igénybe a szolgáltatásainkat? Számukra mi az érték? Hol és hogyan vásárolnak? Melyek a versenytársak aktuális lépései, illetve megjelent-e új konkurencia? Milyen új elosztási megoldások léteznek? Rendelkezni kell megfelelő piaci információkkal és ha ezeket nem tudja saját maga előállítani, akkor be kell szerezni őket.

Érdekesség Pár évvel ezelőtti eredmények szerint 15,5 milliárd Ft-ot költöttek a vállalatok a szervezetek és a politikai pártok közvélemény- és piackutatásra a két piackutató szövetség – a Piackutatók Magyarországi Szövetsége és a Professzionális Piackutatók Társasága - közös adatgyűjtése szerint. A magyarországi növekedési ütem az Európában tapasztaltat valamelyest meghaladja, bár az 5-6 évvel ezelőttinél jóval visszafogottabb. A piackutatási kiadások emelkedése azonban világszerte lassul (ahogy hazánkban is), méghozzá részben az olcsóbb online kutatások térnyerése miatt, részben pedig amiatt, hogy az egyszerűbb piackutatási tevékenységeket a nagy cégek szerényebb működési költségű országokba helyezik át.

Kérdések Ki az, akinek a cége vagy az Ő általa képviselt vállalata rendelkezik piackutatással? Ki az, aki önállóan kívánná megoldani ezt a kérdéskört?

Az információk folyamatos, tervezett gyűjtése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci szituációra vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása. Gyakorlati lépései: a probléma és a kutatás tárgyának meghatározása: pl.: új terméket vagy szolgáltatást szeretnének bevezetni a piacra, de még kevés az információ – kutatási cél, mit is akarunk kutatni hipotézis felállítása: milyen eredményeket várunk vagy mi lehet a felmerült probléma oka kutatási terv és időterv elkészítése Adatfelvétel, információgyűjtés Információelemzés Értelmezés, döntés-előkészítés, kutatási jelentés, prezentáció

Versenytársfigyelés és konkurencia eleméz

„Hatékony és szervezett belső kommunikáció nélkül nem működhet hatékony külső kommunikáció sem.”

Összetettebb folyamatok Szervezeti piaci marketing (business marketing) jellegzetessége: ahol mind az eladói, mind a vevői oldalon cégek, szervezetek, intézmények állnak. Vevőkapcsolatok kiválasztása, fenntartása és fejlesztése. Mindkét fél adottságainak, erőforrásainak, stratégiájának és céljainak figyelembevétele. NEM LEHET CSAK EGYETLEN ELADÁSRA, PROJEKTRE, ÜZLETI TERÜLETRE KONCENTRÁLNI, A TELJES KAPCSOLATI PORTFÓLIÓVAL FOGLALKOZNI KELL. A lényege: „hogy meggyőzze a potenciális vevőt arról, hogy az Ő ajánlata a legalkalmasabb a probléma megoldására” Összetettebb folyamatok

Thomas-Killman konfliktuskezelési stílus kérdőív Hogyan reagálunk azokban a helyzetekben, amikor eltérés van saját szándékaink és mások szándékai között?   A következőkben párokba rendezett állítások találhatók, melyek lehetséges reagálási módokat írnak le. Mindegyik párnál karikázd be vagy az A, vagy a B állítást, azt, amelyik legjobban jellemzi viselkedésedet. Előfordulhat, hogy sem az A, sem a B állítás nem mondható jellemzőnek viselkedésedre, de akkor is válaszd ki és karikázd be azt, amelyiknek az előfordulása valószínűbb.

1. A Vannak helyzetek, mikor hagyom, hogy másoké legyen a problémamegoldás felelőssége. B Ahelyett, hogy olyasmiről tárgyaljunk, amiben nem értünk egyet, inkább azokat a dolgokat igyekszem hangsúlyozni, melyekben mindketten egyet értünk.   2. A Kompromisszumos megoldást próbálok találni. B Igyekszem mindazzal foglalkozni, ami neki és nekem fontos. 3. A Általában határozott vagyok céljaim követésében B Igyekszem a másik érzéseit kímélni és megóvni a kapcsolatot 4. A Kompromisszumos megoldást próbálok találni B Néha lemondok saját kívánságaimról, engedve a másik kívánságának 5. A Állandóan keresem a másik segítségét a megoldás kialakításában B Igyekszem megtenni, ami a haszontalan feszültségek elkerülése érdekében szükséges 6. A Igyekszem elkerülni, hogy kellemetlenséget csináljak magamnak. B Igyekszem nyerő helyzetbe kerülni.

7. A Megpróbálom későbbre halasztani az ügyet, hogy legyen egy kis időm átgondolni. B Kölcsönösségi alapon engedek bizonyos pontoknál.   8. A Általában határozott vagyok céljaim követésében. B Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdése nyíltan kifejezésre kerüljön. 9. A Úgy érzem, nem mindig érdemes a nézeteltérések miatt gyötrődni. B Nem sajnálom az erőfeszítést, hogy a magam útját járhassam. 10. A Határozott vagyok céljaim követésében. B Kompromisszumos megoldást próbálok találni 11. A Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdése nyíltan kifejezésre kerüljön. B Igyekszem a mások érzéseit kímélni és megóvni a kapcsolatot 12. A Néha elkerülöm az állásfoglalást olyan esetben, amikor az vitát eredményezne. B Nem bánom, ha partnerem megtart valamit az állításaiból, ha Ő is hagyja, hogymegtartsak valamit a magaméból.

13. A Közös megegyezési alapot javaslok. B Azon vagyok, hogy elfogadtassam az érveimet.   14. A Elmondom a gondolataimat és érdeklődéssel hallgatom az övét. B Igyekszem megvilágítani számára álláspontom logikáját és előnyeit. 15. A Igyekszem a másik érzéseit kímélni és megóvni a kapcsolatot. B Igyekszem megtenni, ami a feszültségek elkerülése érdekében szükséges. 16. A Igyekszem nem megsérteni a másik érzéseit B Igyekszem meggyőzni a másikat arról, hogy álláspontom helytálló. 17. A Általában határozott vagyok céljaim követésében. B Igyekszem megtenni, ami a haszontalan feszültségek elkerülése érdekében szükséges. 18. A Ha ez a másikat boldoggá teszi, nincs ellenemre, hogy ráhagyjam elképzeléseit. B Nem bánom, ha megtart valamit az állításaiból, ha Ő is hagyja, hogy megtartsak valamit a magaméból.

19. A Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdése nyíltan kifejezésre kerüljön. B Megpróbálom későbbre halasztani az ügyet, hogy legyen egy kis időm átgondolni.   20. A A nézeteltérések haladéktalan megbeszélésére törekszem. B Próbálom megtalálni a nyereség és a veszteség mindkettőnkre nézve méltányos kombinációját. 21. A Úgy tárgyalok, hogy igyekszem tekintetbe venni a másik kívánságát B Mindig kész vagyok a probléma közvetlen megvitatására. 22. A Mindig próbálok átmeneti álláspontot találni az Övé és az enyém között. B Érvényesítem kívánságaimat 23. A Gyakran igyekszem gondoskodni arról, hogy a megoldás mindnyájunkat elégedettséggel töltsön el. B Vannak helyzetek, mikor hagyom, hogy másoké legyen a problémamegoldás felelőssége. 24. A Ha úgy tűnik a másikról, hogy álláspontja nagyon fontos a számára, megpróbálok igazodni a szándékaihoz. B Igyekszem rávenni, hogy érje be egy kompromisszummal.

25. A Igyekszem megvilágítani számára álláspontom logikáját és előnyeit. B Úgy tárgyalok, hogy igyekszem tekintetbe venni a másik kívánságait.   26. A Közös alapot javasolok. B Szinte mindig törődöm vele, hogy a megoldás mindkettőnk számára kielégítő legyen. 27. A Néha elkerülöm az állásfoglalást olyan esetben, amikor az vitát eredményezne. B Ha ez a másikat boldoggá teszi, nincs ellenemre, hogy ráhagyjam elképzeléseit. 28. A Általában határozott vagyok céljaim követésében B Állandóan keresem a másik segítségét a megoldás kialakításában. 29. A Közös alapot javasolok B Úgy érzem, nem mindig érdemes a nézeteltérések miatt gyötrődni. 30. A Igyekszem nem megsérteni a másik érzéseit. B Mindig megosztom a problémát a másikkal, a megoldás érdekében.

Értékelő lap

Kiértékelő táblázat

Célcsoportképzés praktikái: Hogyan szólítsuk meg a célcsoportot?

Gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy vállalat minden vevőt egyformán kiszolgáljon, minden igényt egyidejűleg kielégítsen. Feladat: megpróbálja kiválasztani azt a vevői csoportot, akiket hatékonyan ki tud szolgálni. Hogyan válasszuk ki ezeket a csoportokat, illetve milyen ismérvek segítségével történjen a válogatás? szegmentáció: a piac megismerését célzó és azt homogén csoportokba osztó eljárás.

melyik az a piac, amelynek felosztását el akarjuk végezni. gyakorlati ismérv és tapasztalat: nem könnyű feladat és ha ez nincsen jól kidolgozva és már az első lépés hibás, akkor a szegmentáció nem lesz sikeres. feladat: olyan anyag, dokumentáció összefoglalása, amely teljes körű, …. fogyasztók jellemzői gyakorlati ismérv és tapasztalat: földrajzi, demográfiai, pszichográfiai jellemzők vizsgálata. pl.: műszaki beállítottságú, inkább nyugdíjas vagy magasabb – alacsonyabb iskolai végzettségűek, stb. A nők és a férfiak bizonyos termékeket más gyakorisággal és más módon vásárolnak.

Érdekesség Az Amerikai Egyesül Államokban a fogyasztási cikkek 80%-át nők vásárolják, vagy legalábbis ilyen mértékben befolyásolják a vásárlást. A nők befolyásolják az egészségügyi döntések 80%-át is, sőt már az autópiac sem kizárólag a férfiak birodalma. Magyarországon a napi fogyasztási cikkek beszerzésének feléről nálunk is a nők döntenek. Ma 10 nőből 7 gondolja úgy, hogy továbbra is a nők feladata a családról és a háztartásról gondoskodni.

Célcsoportképzés Esettanulmány

Kerttel rendelkezők – A kert típusa Forrás: TGI-Hungary, 2011

Kerttel rendelkezők – A kert mérete Forrás: TGI-Hungary, 2011

Kerttel rendelkezők – Van a kertben… Forrás: TGI-Hungary, 2011

Kerttel rendelkezők – Szokott vásárolni… Forrás: TGI-Hungary, 2011

Affinitási indexek nem és kor szerint Forrás: TGI-Hungary, 2011

Affinitási indexek iskolai végzettség és lakóhely szerint Forrás: TGI-Hungary, 2011

Affinitási indexek foglalkozás szerint Forrás: TGI-Hungary, 2011

Affinitási indexek – TGI státusz (vagyoni-társadalmi státusz, „A” a legmagasabb, „E” a legalacsonyabb) Forrás: TGI-Hungary, 2011

Médiafogyasztási szokások Intenzív médiafogyasztás indexe (1. -2 Médiafogyasztási szokások Intenzív médiafogyasztás indexe (1.-2. kvintilis, affinitás) Forrás: TGI-Hungary, 2011

Médiafogyasztási szokások Intenzív médiafogyasztás (‘000 fő) Forrás: TGI-Hungary, 2011

Forrás: PanMedia Digi-track® / TGI-Hungary, 2011 Célcsoportok megoszlása a digitális érettség szempontjából Magyarországon, 2011-ben Van kertje Forrás: PanMedia Digi-track® / TGI-Hungary, 2011

Fontos kérdés, hogy milyen médiumon keresztül lehet elérni az adott csoportot, csoportokat. gyakorlati ismérv: mennyit interneteznek, milyen újságot olvasnak, milyen rádióműsort hallgatnak, milyen tévéműsort néznek, járnak e moziba.  A Termék vagy szolgáltatásból adódó előnyök, hasznok kommunikálása.   Szegmensek értékelése Cél: célzott, személyre szabott ajánlatok. Minden egyes Forint olyan helyre kerüljön elköltésre, ami a célcsoportot szólítja meg. Elsődleges, másodlagos, harmadlagos célcsoport Más és más tervek vonatkoznak az egyes célcsoportokra. Fogyasztó: nemcsak a termék vásárlóját vagy a szolgáltatás igénybevevőjét értjük, hanem a vásárlás tervezőjét, a termék használóját, a szolgáltatás/termék elfogadóját, értékelőjét is. cél: vásárlói magatartás vizsgálata Más a fogyasztói és más a szervezeti piac!!!

Érdekesség Míg a fogyasztói piacon a legfrissebb KSH adatok szerint 3,8 millió háztartás van, addig a regisztrált gazdasági szervezetek száma meghaladta az 1,6 milliót, ebből már fél millió társas gazdasági társaság, a nyilvántartott egyéni vállalkozások száma pedig elérte az 1 millió 9 ezret.

Cél: vásárlói magatartás vizsgálata Más a fogyasztói és más a szervezeti piac!!! pszichológia, szociológia, szociálpszichológia területeihez tartozó kutatási, elemzési tevékenység gyakorlatban: jellemzi, leírja és megmagyarázza a fogyasztói viselkedés tömegszerű jelenségeit, illetve előrejelzi a fogyasztói viselkedés alakulását vásárlás előtti, alatti és utáni megnyilvánulások összessége Általános jellemzők: motivált: valamilyen cél mozgatja információkat gyűjt, szörfözik a neten, fórumokat olvasgat az adott termékről, szolgáltatásról rutinvásárlás a döntési folyamatra mások is hathatnak: pl.: családi döntés (kezdeményező, befolyásoló, döntéshozó, vásárló/vevő, felhasználó) időzítés és hozzáférhetőség  

4. Néhány új tendencia: a vásárlók eladási helyet preferálnak csak akkor hajlandóak plusz erőfeszítésre, ha az adott márkatermék számukra személyes fontosságot is képvisel egyre több vásárlási döntés az eladás helyén születik meg: eladáshelyi kommunikáció erősítése

Az alábbi kérdésekre kell választ adnunk: Kik alkotják a piacot? Ki vesz részt, ki fontos a döntésben? Milyen kritériumok alapján választanak? Hogyan vásárolnak? Hol vásárolnak? Mikor vásárolnak? Befolyásoló tényezők: időtényező a pillanatnyi fizikai és lelki állapot az anyagi helyzet a szituáció az atmoszféra

A lényeg, közel menni a fogyasztóhoz és minél többet megtudni róla. Összegzés A vásárlók, a fogyasztók, az igénybe vevők alapos ismerete és megértése. Akkor sikeres egy vállalat marketingtevékenysége, ha a marketing szakemberek tudják, hogy vevőiknek milyen igényei, elképzelései, használati/vásárlási szokásai, attitűdjei, véleményei vannak. A lényeg, közel menni a fogyasztóhoz és minél többet megtudni róla.

Pozícionálás

Pozícionálás Az adott piacon a termékünket vagy szolgáltatásunkat a versenytársakhoz képest meg kell különböztetni és ezt a vevők felé tudni is kell közvetíteni. Kedvenc szlogenem: „Másképp, mint mások” Álláspontom: a marketing egyik legfontosabb kulcs tényezője Pozícionálás = hol akarunk versenyezni és hogyan akarunk versenyezni? Cél: a cég saját maga vagy termékei / szolgáltatásai számára megkülönböztető helyet szerezzen meg és tartson fenn a piacon.

Ismérvek termék/szolgáltatás tulajdonság, jellemzők termék/szolgáltatás hasznossága termék/szolgáltatás használata a használó a termék/szolgáltatás kategória ár/minőség összefüggés esetleg a versenytársakhoz viszonyított jellemzők Egyértelműnek kell lennie: VOLVO = BIZTONSÁG

Következetesnek kell lennie: ne váltogassuk, a Volvo = Biztonság és nem szépség. Legyen hiteles: ne állítsuk, hogy a Suzuki versenyautó A megkülönböztető előnynek versenyképesnek kell lennie. Túlpozícionálás és alulpozíconálás veszélyes Előfordulhat az újrapozícionálás: pl.: PRINT MÉDIUMOK esete

Kérdés Ki az, akinél már előfordult újrapozícionálás?

Színek használata a marketingben és reklámozásban Színpszichológia Színek használata a marketingben és reklámozásban

A színek erőteljesen befolyásolják a vásárlókat Ez az egyik legerősebb befolyásoló tényező vásárláskor Egy új termék bevezetésekor, reklámozásakor a cégeknek kiemelten kell figyelniük a dizájnra és a színekre A fogyasztót 93 %- ban a vizuális élmények befolyásolják vásárláskor

Színhasználat A kisebb cégek arculata általában a vezető, ügyvezető ízlését tükrözi Gyorséttermek, outletek: előszeretettel használják logóikban, reklámjaikban és üzleteikben a narancssárgát, a vöröset és a feketét Pénzintézetek : a sötétkéket és a zöldet Ruházati üzletek: a rózsaszínt vagy az égszínkéket Mezőgazdasággal foglalkozó vállalatok: gyakran választják a természetet szimbolizáló zöldet, illetve a figyelemfelkeltő sárgát Ipar: a szürke vagy a fekete szín használata Informatikai ágazat: a szürke és kék árnyalatok alkalmazása. Nem mindig az a leghatékonyabb, ha egy cég beáll a sorba a többiek közé.

A nagyobb cégeknél és nagyvállalatok esetében egyre jellemzőbb egy-egy markáns, egyedi szín kisajátítása.

Sugallhatnak, informálhatnak vele A színek kiválasztásánál a márkáknak érdemes szem előtt tartaniuk: Az egyes árnyalatok jelentését Hatását A velük kapcsolatos szimbolikát Sugallhatnak, informálhatnak vele

Meleg színek Ide tartoznak: piros, narancssárga, citromsárga és ezek különböző variációi Pozitív színek. Ha egy weboldallal a szenvedélyt, boldogságot, lelkesedést és energiát szeretnénk tükrözni, ezekből a színekből válasszunk!

Piros A szín fizikailag is stimulálja az embert Kultúránként változhat a színek jelentése Pl. Kína – a piros szín a jólétet, boldogságot és szerencsét szimbolizálja. Dél-Afrikában a gyász színe Afrika – RED kampány - az AIDS elleni küzdelem színe is Jelentése: Dominancia, erő, szenvedély, energikusság, elegáns

Narancssárga Nagyon energikus és meleg szín A tompább árnyalata általában az őszre és a földre utal. A narancssárga névadó gyümölcse a narancs miatt pedig egészségességre és vitalitásra gondolunk. A grafikákban anélkül magára vonzza a tekintetet, hogy rendelkezne a piros dominanciájával. Épp emiatt sokkal barátságosabb és hívogatóbb is.

Citromsárga A legfényesebb és legenergetikusabb színnek tartják a meleg színek közt. Általában a napsütéssel és a boldogsággal párosítják. A design-ban a világossárga a boldogság és a vidámság érzését nyújthatja. A lágy sárga még nyugodtabbá, boldogabbá teszi a látogatót. A sötét és aranysárga antik hatást kölcsönözhet az design-nak

Hideg színek Ide tartoznak: a zöld, kék és lila Sokkal visszafogottabbak, mint a meleg színek Főként az éjjel, a víz és a természet színei, amik nyugtató hatással vannak az emberekre. A hideg színeket a szakmai profizmus bemutatására vagy a látogatók megnyugtatására szokták használni. (Facebook)

Vigyázzunk, mivel ez a szín szimbolizálhatja a tapasztalat hiányát is! Zöld A zöld (a kék mellett) a másik uralkodó szín. A kezdetet és a növekvést, megújulást és gazdagságot szimbolizálja. A zöld rendelkezik a kék nyugtató hatásával de a sárga szín energiáját is magában hordozza. A grafikákban a zöld egyensúlyt és harmóniát teremt. Továbbá jelképezheti az egészséget, stabilitást, megújulást és a természetet. A fényesebb zöldek több energiát hordoznak Az olíva zöld inkább a természetet szimbolizálja Vigyázzunk, mivel ez a szín szimbolizálhatja a tapasztalat hiányát is!

Kék A kék szín az angol országokban a szomorúság jelképe Sok területen a nyugalom és felelősség ábrázolására használják. A halványkék barátságos és üdítő, míg a sötétebb kék inkább a megbízhatóságot szimbolizálja. A kék szín esetében rengeteget számít az árnyalat és a telítettsége. A design-ben nagyon fontosak ezek az árnyalatok, hiszen egy erős kék egészen mást jelent, mint egy világosabb. A halványkéknek nyugtató és pihentető, míg az fényes frissességet és energiát sugároz. Az erős kék kiváló üzleti oldalak létrehozásához vagy olyan oldalakhoz ahol a megbízhatóság kiemelése nagyon fontos.

Lila A lila időtlen idők óta a királyok színe. főként a kreativitás és jó képzelőerő szimbóluma. Thaiföldön ez a szín a gyász színe, a katolikus vallás adventi színei közt is szerepel (megbánás színe). A sötétlila főként királyi szín, míg a világosabb a romantikára utal. A designben jólétet és luxust sugároz. A halványabb, élénkebb lila szín a tavasszal és a romantikával kapcsolatos.

Semleges színek Semleges színek A semleges színek gyakran háttérként szolgálnak. Emiatt szükség van mellettük egy erősebb színre is, de egyes esetekben önmagukban is elég elégnek bizonyulnak egy design-ben. A semleges színekre nagy befolyással vannak az őket körülvevő hideg és meleg színekre.

Fekete Minden szín közül a legerősebb. Pozitív szemszögből elegancia, hatalom és formalitás szimbóluma. Negatív oldalról pedig a gonosz, halál és a rejtély szimbóluma. Lehet konzervatív vagy modern, hagyományos vagy rendhagyó, attól függően, hogy milyen színekkel használjuk együtt. A fekete mindig egyfajta kifinomultságot és rejtélyességet kölcsönöz a design-nek.

Fehér Minden meleg és hideg színnel kiválóan keverhető. A fehér szín gyakran a tisztasággal, természetességgel és erényességgel társul. A fehéret még azonosíthatjuk az egészségüggyel, főként az orvosok, ápolónők és fogorvosokra gondolok. A design területén általában háttérszínként használják, hiszen így más színt könnyen előtérbe helyezhetnek, anélkül, hogy ellentmondásos lenne a fehérrel.

Szürke Semleges szín, de gyakran sorolják a hideg színek közé Sokszor azonosítják a lehangoltsággal és szeszéllyel. A szürke lehet konzervatív és formális vagy akár modern is. A vállalatok ezt a színt gyakran választják honlapjukhoz, mert a formalitás és a szakmaiság nagyon fontos szempont az ilyen típusú honlapoknál.

Barna A barna főként a föld, homok, fa és kő színe Ez egy természetes és semleges meleg szín A barna jelenthet megbízhatóságot és felelősséget, jó állóképességet és földel kapcsolatos dolgokat Főként háttérszínnek használják

Bézs Azért különleges szín, mert a meleg és hideg színekhez pontosan ugyan akkora távolságra van Magában hordozza a barna melegségét és a fehér hűvösségét Konzervatív szín, ezért inkább háttérként szokták használni Mivel önmagában nem elég kifejező, a körülötte lévő színek fogják meghatározni, hogy a design egészében milyen hatást kelt az oldal

Krémszín Ez a szín nagyon gyenge és többnyire a történelmet idézi fel. A design-ban nyugalmat és eleganciát szimbolizálhat, és könnyedén kombinálhatjuk a többi földszínnel Könnyebben társíthatunk hozzá erősebb színeket, hiszen nem teremtünk vele nagyon éles kontrasztot

Piros: szenvedély, szerelem, düh Narancssárga: energia, boldogság, egészség Sárga: boldogság, remény Zöld: az új kezdete, bőség, természet Kék: higgadtság, felelősség, szomorúság Lila: kreativitás, királyi, gazdagság Fekete: rejtélyes, elegáns Szürke: szomorú, konzervatív, formális Fehér: természetes, egyszerű Barna: természet, megbízhatóság, stabil Bézs és sárgásbarna: konzervatív, tompa, semleges Krémszín: nyugodt, elegáns, természetes

Hogyan szólítsuk meg a célcsoportunkat?

Attól függ milyen kommunikációs csatornán vizsgálódunk, valamint mekkora szintű vállalati marketingről beszélünk! Weboldal? Facebook? Hírlevél? Óriásplakát? TV spot? Rádió? Szórólap? A „Túl hosszú – úgysem olvassák”, a „túl közvetlen – bratyizós” és a „Top-shop-os – nyomulós”…

Termék- és árpolitika Hiába az igényes csomagolás, a jó kommunikációs politika, ha a megfelelő termék/szolgáltatás nem biztosított. Az árpolitika olyan marketing-mix elem, ahol a marketing szakemberek mozgástere a leginkább behatárolt, és amelyet a legkönnyebben kritizálnak mind az eladói, mind a vevői oldalon. Különösen a kis- és középvállalatoknál jellemző, hogy az árról a tulajdonos, illetve a vezetők döntenek, ahol így a marketing szisztematikus árképzésére kevesebb lehetőség nyílik. Emiatt leszűkülnek az akciókra, árkedvezményekre a különböző marketinges feladatok. Vagy csak nyereményjátékok vonatkozásában találkozik a marketinges a termékek árával.

Kedvelt típus Nyerésre alapozott promóció. A magyar lakosság közel fele szívesen vásárol még mindig az akciók hatására és kb. minden harmadik vevő csak azért vásárolja meg az adott terméket, mert az pont akkor akciós.

Mire irányulhat a kommunikáció? Image jellegű kommunikáció Konkurencia tevékenysége miatt történő hirdetés Fogyasztói hűségre irányuló Árkommunikáció Új termék/szolgáltatás piacra történő bevezetése Érdeklődést fenntartó reklám Egyéb Az árat a többi marketingdöntéstől, a pozícionálástól, stratégiai célkitűzésektől, reklámtól, disztribúciótól, termékelőnyöktől függetlenül nem szabad megállapítani.

Marketingkommunikáció

Nem időszerű! Klasszikus kommunikációs mix: ­reklám személyes eladás (Personal Selling) vásárlásösztönzés (Sales Promotion) Public Relations   Nem időszerű!

ATL BTL Klasszikus reklám (above the line) – ATL A nem hagyományos marketingkommunikációs eszközök (below the line) – BTL ATL Televízió Rádió Nyomtatott sajtó Kültéri reklámhordozók Online hirdetések Mozi Indoor felületek BTL Direkt marketing (hírlevél) Adatbázis marketing Sales promotion Eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP) Szponzoráció Eseménymarketing Public Relation

Érdekesség Ez a vonalas felosztás állítólag úgy született, hogy a világ egyik legnagyobb hirdető vállalatának egyik munkatársa akkor, amikor azt számolta, hogy az ügynökségek mennyit kerestek a céggel való együttműködésen, húzott egy vonalat. Ennek következményeként a vonal feletti tömegkommunikációs eszközöket képviselő ügynökségek más ügynökségi jutalékban részesültek, mint a vonal alatt szereplők, azaz a nem hagyományos médiumokban hirdető ügynökségek.

További jellemzők A BTL kommunikáció sokkal jobban a fogyasztóra, vevőre „szabottabb”, míg az ATL nagyobb tömegek elérésére alkalmas. Itt van lehetőség a visszacsatolásra is, míg az ATL megoldások nem interaktívak. A vásárlási döntések közel háromnegyede a vásárlás helyszínén dől el, de tény, hogy a a termékeinket hiába szeretnénk eredményesen értékesíteni, ha azt a reklámokból nem ismeri fel a vevő. Az ATL célja, hogy felkeltse a figyelmet, az érdeklődést és a vágyat, a cselekvés felé viszont a BTL eszközök mozdítanak el. Integrált kommunikáció: amit 360 fokos kommunikációnak is neveznek. „Amikor az ATL és BTL házasságra lép. Lényege: a különböző kommunikációs elemeknek egymást kell erősíteniük annak érdekében, hogy a fogyasztó fejében egységes és markáns kép alakulhasson ki.

A magyar márkák ATL és online költései Média: az a többes szám Médium: egyes szám

A teljes és a magyar márkák reklámköltése Basebrand 2007. év 2008. év 2009. év 2010. év 2011. év 2012.I.félév Magyar márkák listaáras reklámköltése (ezer Ft) 38 238 236 38 554 491 41 071 346 42 824 460 46 748 042 19 757 920 Teljes reklámpiac listaáras reklámköltése (ezer Ft) 551 006 718 600 650 542 586 260 876 628 770 264 662 489 282 313 946 020 Magyar márkák részesedése a reklámköltésekből 6,9% 6,4% 7,0% 6,8% 7,1% 6,3% Aktívan hirdető magyar márkák száma (db) 175 177 178 173 179 184 MagyarBrands díjas márkák 2011-ben: 230 ,Aktívan hirdető MagyarBrands díjas márkák száma 2011-ben: 184. A magyar márkák részesedése 6,3%-7,1% között alakult az elmúlt években, számottevő változás nem mutatkozik, de… Forrás: Kantar Media

A magyar hirdetők száma és részesedése 230 Magyar Brands díjas márkából 184 Magyar Brands díjas márka hirdet aktívan, amely a teljes reklámköltés 6,3 %-a (2012 első félév). Ezen a dián látható, hogy a 2010-es évtől a magyar márkák számának folyamatos emelkedése tapasztalható. Érdekesség: MB 2010-től van.  Forrás: Kantar Media

Top 15 márka listaáras reklámköltése és eloszlása 2011 Basebrand 2011. év 1 TELENOR 10 785 498 2 UPC 8 871 902 3 OTP 8 642 082 4 T-MOBILE 7 790 627 5 VODAFONE 7 373 316 6 INTERSPAR 6 557 335 7 KINDER 6 152 991 8 ERSTE 6 004 028 9 TESCO 5 859 469 10 UNICREDIT 5 834 220 11 GARNIER 5 153 143 12 LIDL 4 816 060 13 NIVEA 4 399 418 14 K&H 4 358 640 15 PROVIDENT FINANCIAL 4 204 915   Teljes piac 662 489 491 TOP 15 márka listaáras reklámköltésében a magyar márkák közül csak az OTP szerepel. Ha tovább néznénk a grafikont, a magyar márkák nem sokkal később megjelenhetnek. Forrás: Kantar Media

helyezés a teljes piaci márka toplistán Top 15 magyar márka listaáras reklámköltése 2011 Basebrand 2011. év helyezés a teljes piaci márka toplistán 1 OTP 8 642 082 3 2 PÖTTYÖS 2 943 076 34 MOL 2 438 048 43 4 CBA 2 399 453 46 5 SOPRONI 2 392 768 47 6 MKB 1 873 644 67 7 FHB 1 621 883 74 8 BÉRES ACTIVAL 1 184 541 112 9 SZIGET IRODA-WANTED 1 095 900 128 10 BORSODI 1 090 008 130 11 SPORT SZELET 1 027 841 146 12 SIÓ 940 761 159 13 BOCI 927 182 161 14 BÁV 807 014 186 15 BALATON 766 113 201   Magyar márkák összesen 30 150 314 OTP kimagasló (Dumaszínház-kampány erős kommunikációja), magyar bankok mellett FMCG szektor hirdet a legtöbbet a magyar márkák közül, de Sziget, BÁV is aktív. Forrás: Kantar Media

Magyar márkák listaáras reklámköltése médiatípusonként (eFt) Forrás: Kantar Media

Médiatípusok részesedése a magyar márkák költései között Forrás: Kantar Media

TOP 15 médium – magyar márkák 2011 2012 Újság/csatorna 2011. év 2012.I.félév 1 RTL-KLUB 11 474 635 3 817 653 2 TV2 /MTM-SBS/ 5 080 661 3 333 622 3 VIASAT3 3 437 030 1 176 995 11 4 DISCOVERY CHANNEL 941 323 755 913 5 M1 1 674 404 747 454 7 6 COOL TV 1 327 147 666 797 FILM+ 1 565 553 632 723 8 PUBLIMONT 1 213 429 582 929 9 AXN 1 381 467 568 185 13 10 COMEDY CENTRAL 873 920 496 074 CLASS FM 1 185 081 405 905 12 4! STORY TV 1 082 367 398 710 SPEKTRUM 879 474 343 933 16 14 METROPOL 669 800 341 856 15 EPAMEDIA BB 811 119 329 854 Forrás: Kantar Media

ONLINE MARKETING STRATÉGIA

Mire kell odafigyelni egy honlapfejlesztés során? Webergonómiai kérdések Mit szeretnénk sugallni? Hogyan legyen a struktúrája? Mekkora képernyőre legyen optimalizálva? (célcsoport) a képernyőfelbontások kiosztását: 1024x768 – a régi 14”-19” monitorokig 1280 x 800 – az átlag laptop, amelyek már széles vásznúak 1440 x 900 – az asztali, szélessávú monitorok, 21”-tól felfelé (a felhasználók vonatkozásában ez 60% fölött van) Figyelembe kell venni a böngészők helyfoglalását is, ami a variációk lehetőségét még tovább bővíti. Ha egy nagy átlagnak szeretnénk megfelelni, akkor a 650 px-be kellférni

Web analitikai kérdések : Korábbi weboldal statisztikáinak figyelembe vétele Hányan látogatják? Mekkora a visszafordulás? Mennyi aloldalt tekintenek meg? Mennyi időt töltenek? Honnan érkeznek? Kattintás elemzés (hőtérkép) Mobilra optimalizáljunk e vagy sem? Tartalom Megtalálhatóság, elérhetőség SEO Hirdetések Cél: lemodellezni az adott weboldalt: Specifikáció és funkcióterv készítése

Pozitív példa

Elrettentő példa

Keresőoptimalizálás Weboldalhoz köthető: Keresőbarát URL szerkezet használata a weblapon Keresőbarát tartalom: HTML és nem FLASH weblap Szöveges tartalom és nem csak képek Kulcsszavak elhelyezése a tartalomban (SEO barát szövegírás) META cím, leírás, kulcsszavak beállítása Webmester tools és Analytics bekötése és összekötése Oldaltérkép létrehozása: publikus és keresők számára is Fizetett: Linképítés (nem egyszeri, hanem hosszútávú, folyamatos, 30-50 link/hó)

PPC hirdetések Google Adwords, a keresési találatok támogatására Facebook PPC az érdeklődési körre szűrt hirdetésekre E-target és Google Display, érdeklődés szerint más weboldalakon

E-mail marketing Tevékenységtől függően minimum negyedévente Maximum heti 2-3x E-mail adatbázis: Saját építésű vásárolt

Mi a közösségi média? A közösségi média egy médiaeszköz, ahol az üzenetet közösségi interakciókon keresztül szórják szét. A közösségi média az internetet és az online megjelenési lehetőségeket aknázza ki annak érdekében, hogy a média monológokat (egy a sokhoz) átalakítsa dialógusokká (sok a sokhoz).  A közösségi média relatív olcsó és mindenki által hozzáférhető eszközökből áll, amin keresztül bárki publikálhat és bárki hozzáférhet az információkhoz. A közösségi média elsődlegesen az emberek közti interakciókon alapszik. Ezek a beszélgetések, viták, átrendeződések vezetnek végül az adott információ azon jelentéséhez – vagyis ahhoz a “meztelen” üzenethez – amivel a közösség összes tagja elégedett. A közösségi média technológiák közé tartoznak többek között a blogok, a videóblogok, a kép- és videómegosztó oldalak, üzenőfalak, e-mail üzenetek, üzenetküldő szolgáltatások és programok és a zenemegosztás is.

Javasolt közösségi média platformok

Facebook Magyarországon A magyar lakosság 42,25 %-a 4.221.580 fő Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 68,35%-a regisztrált Facebook felhasználó (6,2 millió internetezőből) A magyar felhasználó 71% naponta visszatérő látogató A magyar felhasználók korosztály szerinti megoszlása

Twitter Magyarországon A magyar lakosság 7,1 %-a 710.000 fő (2011) Az internet hozzáféréssel rendelkező magyarok 11,45%-a regisztrált Twitter felhasználó (6,2 millió internetezőből) A magyar felhasználó 4% havonta visszatérő látogató Elsősorban az IT és Telekommunikáció iránt érdeklődők platformja

Google+ Magyarországon Hatalamas potenciális felhasználó bázis: gmail miatt Hatalmas infrastruktúra a kiszolgálásra: google Folyamatos fejlődés: 1 év alatt több mint 100.000.000 felhasználó Elsősorban a 14-36 év közötti IT és Telekommunikáció iránt fogékony felhasználók vannak jelen Jelenleg hetente 20-30 percet töltenek a Magyar felhasználók a Google+ -on

YouTube Magyarországon Az Internet fogyasztás 30%-át a videók teszik ki. Az előrejelzések szerint a következő 3 évben ez 90%-ra emelkedhet. A Google támogatja a videókat Az emberek sokkal szívesebben kattintanak egy videóra, mint egy sima linkre. A 3. leglátogatottabb oldal Magyarországon (google.hu, facebook.com) A hazai internet felhasználók tömegét 6,2 millió főre becsülik, akikből a YouTube adatai szerint 19% napi rendszerességgel felkeresi a Youtube.com portált Átlagosan havi 5 óra 45 perc nézettség / lakos (beágyazott és direkt nézettség) A YouTube-ot direkt is látogató felhasználók havi 8-10 óra nézettséget produkálnak Videókban közölt információk jobban rögzülnek a felhasználókban

Platform erőforrás megoszlás Magyarországon a legfontosabb közösségi média platform a Facebook, viszont a másik 3 platformot is érdemes kihasználni, megfelelő erőforrás megosztás mellett. Javasolt erőforrás megosztás: Facebook: 75% Youtube: 10% Google+: 10% Twitter: 5%

Ki az aki rendelkezik üzleti Facebook oldallal?

Minden, ami marketing című könyv

Jogi nyilatkozat Az előadás résztvevői (továbbiakban: Partner) tudomásul veszi, hogy a jelen prezentáció (továbbiakban: Dokumentáció) tartalma, annak valamennyi részlete a Hinora Global Marketing Kft üzleti titkát képezi. Ennek megfelelően a Partner kötelezi magát, hogy a jelen Dokumentációval összefüggésben tudomására jutott és a Hinora Global Marketing Kft, illetve a Dokumentációban szereplő tartalmakra, valamint a felek tervezett együttműködésére vonatkozó információt üzleti titokként kezeli, a jelen Dokumentációt követő 3 éven keresztül, függetlenül attól, hogy a Dokumentáció alapján a felek között létre jön e szerződés. A Partner kötelezi magát, hogy az ilyen információkat, a Hinora Global Marketing Kft előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül saját céljaira nem használja fel, továbbá azokat harmadik fél részére, vagy a nyilvánosság számára nem teszi hozzáférhetővé. A Dokumentációban nem részletezett további kérdésekben a Hinora Global Marketing Kft ÁSZF-i érvényesek.

Köszönjük A Figyelmet! Hinora Bálint Managing Director   Cím: 1142 Budapest, Kassai utca 71. Mobil: +36 20 252 1337 E-mail: hinora.balint@hinora.hu Web: www.hinora.hu Fb.: www.facebook.com/hinoragroup