Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sport XXI. Felméréseinek Eddigi Eredményei augusztus 11. Fadd-Dombori.
Advertisements

Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Béres Egészség Hungarikum Program Átfogó egészségmegőrző és betegségmegelőző nemzeti program Programindító sajtótájékoztató március 29.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Óvoda.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
az általános iskolákban
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Készítette: Bodzássy Bettina
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A népesség nem és kor szerint
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Egészségi állapot, egészségügyi rendszerek Dr. Jávor András.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
ISKOLAI TESTNEVELÉS ÉS EGÉSZSÉG
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
Egészségfejlesztés és helyi ifjúsági munka. a) Az állítás helyes b) Az állítás helytelen c) Az állítás csak részben helyes d) Az állítás nem vonatkozik.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Oktatás kiemelkedő fontossága
A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
Speciális gyermekvédelem
A közgáz Az 5 legjobb dolog.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Magyar Egyetemi - Főiskolai Országos Bajnokság Döntők.
Az iskola lehetőségei az egészségnevelés/prevenció terén a jogi szabályozási közoktatási környezetben november 16. Brassói Sándor Oktatási és Kulturális.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
KIG Pályaválasztási Nap Martony Gergely
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Szolnoki Tagintézmény
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás

AZ EMBEREK EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTA ELKESERÍTŐ  A népességszám csökken: Termékenyégi ráta 2,5 helyett 1,2 (OECD, 2007.)  Az élettartam rövid: Férfiak: EU 75,7 év, MO: 69,03 év (KSH, 2006.) Nők: EU 81,9 év, MO: 77,35 év (KSH, 2006.)  Az élők betegek: „A lakosság egészségi állapota romlik.” (EüM, 2002.)  A fiatalok életvitele aggasztó: Nikotin, alkohol, drog, korai szex, mozgáshiány.

Elhízott, túlsúlyos gyerekek A helytelen táplálkozásból és a mozgásszegény, ülő életmódból fakadó elhízás hazánkban, de az EU tagállamaiban is olyan probléma, amely a gyermekek 20-25%-át érinti. Sajnos ez az állapot romló tendenciát mutat, súlyos egészségi problémákat, valamint költségvetési kiadásokat vonz. Gyengíti a humán erőforrást

Napjainkban nagyon igaz, követendő a régi görög mondás: „Ép testben ép lélek”

Pierre de Conertin gondolatai:  „A sport az istenek ajándéka.”  „ Bátorság vagy te, Sport!”  „Öröm vagy te, Sport!”  „Szépség vagy te, Sport!”  „Tisztesség vagy te, Sport!”  „Termékenység vagy te, Sport!”  „Haladás vagy te, Sport!”  „Béke vagy te, Sport!”

A SPORT SZEREPE ÉLETÜNKBEN  A XXI. század rohanó világában nagyon fontos szerepet kell hogy betöltsön az emberek életében: legyen az verseny vagy szabadidősport.  Magyarország nagyon büszke sportsikereire.  Ez a KICSI, DE ER Ő S NEMZET jelentős szerepet játszik a világ sportjában.

Óvoda  A magyar oktatási rendszerben már óvodás korban ( 3- 7 év)megkezdődik a mozgáskultúra fejlesztése  Hetente 2-3 alkalommal játékos, ügyességi foglalkozásokon vesznek részt a gyerekek.  Ebben a korban nagyon érdeklődőek és tanulékonyak, különösen jól kifejlett az utánzó képességük.

Óvoda  Ebben az életkorban nélkülözhetetlenek az ügyességfejlesztő, izomerősítő és légzésjavító gyakorkatok!

Általános iskola  Az alsó tagozatban nagyon sok iskolában működik a mindennapos testnevelés.  Felső tagozatban általában a heti 3 óra kötelező.  Ebben az életkorban /6 – 14 év/ megismerkednek az alapvető sportági technikákkal is (pl. úszás, atlétika, labdajátékok, torna)  Az ügyesebbek délutánonként iskolai vagy egyesületi különórákon sportolhatnak.

A TESTNEVELÉS IDŐKERETE NÉHÁNY EU TAGORSZÁGBAN A testnevelés tantárgy percekben kifejezett heti minimális és maximális tantervi időkerete 1-4. évfolyamokon jelentős eltérést mutat a 27 EU-s tagország viszonylatában a évi adatok alapján. (Ken Hardmann, 2007.) OrszágMinimum/PercMaximum/Perc Ausztria Szlovákia Franciaország Magyarország90225 A törvény által megengedett 225 perc heti 5 testnevelés órát jelent. Több iskolafenntartó önkormányzat él is ezzel a törvényi lehetőséggel. (pl. Debrecen, Hódmezővásárhely, Szolnok).

Középiskola  Heti 3 testnevelés óra kötelező  Azok a tanulók, akik erre rászorulnak, könnyített testnevelésben vehetnek részt, vagy délutáni gyógytestnevelés órára járhatnak  A legügyesebbek, akiknek tanulmányi eredményük is kiemelkedő, Diákolimpiai sportversenyeken mérkőzhetnek meg egymással (pl. atlétika, labdajátékok /kosár-, kézi-, röplabda, labdarúgás stb/.

Egyetem, főiskola  Heti 2 testnevelés óra kötelező.  A diákok különböző sportágak közül választanak az adott intézmény kínálatából (pl. tenisz, úszás, aerobic, kosárlabda stb.), s hetente két órán köteles részt venni.

 Magyarországon a testnevelés az egyetlen tantárgy, amely kifejezetten a testi fejlődésre, a pszichomotoros kultúra fejlesztésére, a higiéniára összpontosít.  Kiemelt fejlesztése ezért indokolt!

Köszönöm a figyelmet!