2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
Az egyéni fejlesztési terv
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József

2008. november 26. Gáti József Bologna-nyilatkozat június Könnyen érthető és összehasonlítható fokozatot adó képzési rendszer 2.Alapvetően két fő képzési cikluson, az alapképzésen és a mesterképzésen alapuló rendszer bevezetése. 3.Kreditrendszer – amely elősegíti a legszélesebb hallgatói mobilitást. 4.Az egyenlő esélyekkel megvalósuló mobilitás elősegítése, különös figyelemmel a hallgatók tanuláshoz, gyakorláshoz és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokhoz való hozzájutására. 5.A minőségbiztosítás területén az összehasonlítható kritériumokon és módszereken alapuló európai együttműködés kialakításának támogatása. 6.A felsőoktatás európai vonatkozásainak támogatása, különösen a tantárgyfejlesztéssel, intézményközi kooperációval, mobilitási lehetőségekkel és a tanulmányokra, a gyakorlati képzésre és a kutatásra vonatkozó integrált programokkal.

2008. november 26. Gáti József 34. § (1) bekezdés a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet. A felsőoktatási intézmények - önkéntes adatszolgáltatás alapján - ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról

2008. november 26. Gáti József Komplex Komplex minőségfejlesztési rendszer a DPR kiegészítésével Folyamatos korrekció Kutatás Alumni tevékenység Piacteremtés, támogatásszervezés Belső benchmarking, humánerőforrás fejlesztés Hatékony vezetés, a minőségügyi eszközök elterjesztése Oktatás tartalma, módszertana

2008. november 26. Gáti József Folyamatos célkorrekció Oktatás tartalma, módszertana  információk a végzett hallgatókról,  felsőoktatás-fejlesztési célok, tantervek megújítása,  szak- és képzésterületi elemzések, az oktatási és munkaerő-piaci igények összehangolása, pályatanácsadás,  oktatáspolitikai folyamatok hatásának vizsgálata,  új szak bemutatkozása, önmeghatározása. Kutatás célterületei  tudományos és kutatási célok meghatározása,  kapcsolati tőke (a gyakorlati K+F+I feladatok intézménybe kerülése) erősítése.

2008. november 26. Gáti József  információk a képzés és az elhelyezkedés össze- függéseiről, ágazati és foglalkozási munkaerőpiacról,  adatok az elhelyezkedésről képzésterületenként, szakonként,  marketing célok elérése,  presztízsérték növelése,  intézményi kötődés erősítése,  adatok a frissdiplomások munkaerő-piaci integrációjáról,  tájékozódás a fizetési adatokról. Alumni: piacteremtés, támogatásszervezés

2008. november 26. Gáti József Belső benchmarking, humán erőforrás fejlesztés  értékelési rendszerek támogatása,  információk a munkaerő összevethetősége érdekében más intézményekkel, regionális vagy országos eredményekkel,  felsőoktatási rangsorok,  regionális vizsgálatok, általános munkaerő-piaci elemzések,  reális humán (oktató) értékelés a beválási adatok és lekérdezések alapján.

2008. november 26. Gáti József Hatékony vezetés, a minőségügyi eszközök elterjesztése  az önértékelés megalapozása,  a törvényi elvárások teljesítése (adatszolgáltatás, országos felsőoktatás-politikai döntések megalapozása),  a stratégiai tervezés, a minőségbiztosítás,  a minőségfejlesztés,  a visszacsatolás, a magas szintű irányítási rendszer fenntartása,  az oktatással, a szervezettel, a szabályozással kapcsolatos folyamatos fejlesztés megalapozása.

2008. november 26. Gáti József A különböző megítélések Önértékelés, Felsőoktatási Minőség Díj A hallgatók és egyéb érintettek Akkreditált tanúsító szervezetek Nemzetközi akkreditáció… MAB akkreditáció (szak, intézmény) folyamata OKM „auditjai” DPR a végzettek szempontjai Minőségirányítási rendszer

2008. november 26. Gáti József Oktatási folyamaton belüli tudás mérés Oktatási módszertan Többkörös vizsgálatok

2008. november 26. Gáti József Oktatási folyamaton belüli tudás mérés Oktatási módszertan Oktatási folyamat végellenőrzése (Diploma) Tananyag fejlesztés Többkörös vizsgálatok

2008. november 26. Gáti József Oktatási folyamaton belüli tudás mérés Oktatási módszertan Beválás mérés (DPR) Szakok, szakirányok fejlesztése Oktatási folyamat végellenőrzése (Diploma) Tananyag fejlesztés •1,5-3,5 éve végzettek karrierértékelése •Ágazati szervezetek értékelése Többkörös vizsgálatok

2008. november 26. Gáti József Többkörös vizsgálatok Oktatási folyamaton belüli tudás mérés Oktatási módszertan Szakok, szakirányok fejlesztése Oktatási folyamat végellenőrzése (Diploma) Tananyag fejlesztés •Ágazati szervezetek értékelése Marketingfelmérés Beválás mérés (DPR) •1,5-3,5 éve végzettek karrierértékelése Nemzetközi kitekintés - European Student Barometer

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere European Student Barometer 2003 óta végzett online felmérés, • 2003 óta végzett online felmérés, • lehetőséget nyújt a hallgatók számára, véleményük kifejtésére pályaválasztásról, a jövőjükre vonatkozó elképzeléseikről és elvárásaikról, valamint a képzésről, • 2008-ban 20 európai ország 550 oktatási intézményéből több mint hallgató töltötte ki a kérdőívet, • Magyarországról 24 felsőoktatási intézményből hallgató töltötte ki a kérdőívet (BMF: 1741 hallgató), • a résztvevő intézmény egy „Partner Reportot” kap, amely az intézményére szabottan tartalmazza a felmérés eredményeit, összehasonlítva a hallgatók válaszait a hazai és az európai eredményekkel.

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere BMF alapelv: a pályakövetési rendszer alkalmazása átgondolt információgyűjtést és hatékony beavatkozást igényel, • a pályakövetési rendszer alkalmazása átgondolt információgyűjtést és hatékony beavatkozást igényel, • a rendszer szabályozása a minőségirányítási előírások közé illesztve, • a kapott adatokat a saját intézményi célrendszer eredményes elérése érdekében szabályozási paraméterként használjuk, • a felmérés tartalmi felelőse a minőségirányítási igazgató, • a végzettek mintavételezése a tagozatok, a szakok és szakirányok reprezentativitásának érvényesítése mellett 1,5 évvel, valamint 3,5 évvel a végzés után történik, • a végzett hallgatók „megbecsülik az intézményi gondoskodást”, az intézmény kiváló reklámhordozói.

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere BMF gyakorlat: megvalósítás Elektronikus Hírlevél formájában, mellyen biztosított az általános információ-szolgáltatás az intézményről, a célzott réteg számára a speciális információ-ellátás, • megvalósítás Elektronikus Hírlevél formájában, mellyen biztosított az általános információ-szolgáltatás az intézményről, a célzott réteg számára a speciális információ-ellátás, • a kérdőívek elektronikusan kitölthetők (erőforrás-kímélő adatbevitel), lehetőséget biztosítva a papíralapú válaszadásra is (anonimitás), • a kérdések egységesek, a szakok megjelölése lehetővé teszi az összehasonlítást és a beavatkozások megjelölését, • a kérdések kompetencia alapúak (pl. alaptárgyi megalapozottság, informatikai jártasság, szakmai idegen nyelvi megfelelés, probléma megoldási készségek, munkaköri kommunikációs és prezentációs készségek stb.).

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere BMF gyakorlat: a visszaérkezett kérdőívekről a minőségirányítási igazgató felügyelete mellett készül értékelő tanulmány, javaslattal a szakmailag indokolt beavatkozásokra, • a visszaérkezett kérdőívekről a minőségirányítási igazgató felügyelete mellett készül értékelő tanulmány, javaslattal a szakmailag indokolt beavatkozásokra, • az értékelést az éves vezetői felülvizsgálat tárgyalja, • az elemzés alapján felelősökre, időbeosztásra és erőforrásokra pontosított beavatkozási tervek készülnek, • az elfogadott beavatkozási tervek nyomon követése a kancellár támogatása mellett a rektor felelősége, • a válaszok nyilvános és publikálható adatait, valamint az intézkedéseket és azok eredményeit az intézmény honlapján és a BMF Hírlevélben teszi közzé.

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere Elvárható eredmények: visszacsatolás a stratégiai tervezéshez, az intézményfejlesztési tervhez, az oktatás minőségi fejlesztéséhez, • visszacsatolás a stratégiai tervezéshez, az intézményfejlesztési tervhez, az oktatás minőségi fejlesztéséhez, • visszacsatolás az alap-, a mester-, valamit a szakirányú továbbképzési szakok indítására és fejlesztésére, • visszacsatolás az intézményi karrier-tanácsadásra, • a változó munkaerő-piaci igényekhez illeszthető képzési program fenntartása, • az élethosszig-tartó tanulás megalapozása és az igények alapján folyamatos és rugalmas fejlesztése, • „öregdiákok” bekapcsolása az intézmény életébe (oktatási, kutatási, fejlesztési, innovációs, kulturális, sport stb. tevékenységébe), • hosszú távú versenyképesség megalapozása, a versenyelőny fenntartása.

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere Többkörös értékelő és fejlesztő rendszer

2008. november 26. Gáti József Diplomások pályakövetési rendszere Diplomások Pályakövetési Rendszere

2008. november 26. Gáti József Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!