A Nat és a kerettantervek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
Advertisements

Stratégiai lépések a köznevelési intézményekben
Pályaválasztás 2014/15.
FELVÉTELI tájékoztató
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Tantervtípusok; NAT-ok
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A testnevelési tanterv.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A kerettantervek implementációja
2012. szeptember 6. Zalaegerszeg
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
A kerettantervek fejlesztése
A NAT és a megújuló tanárképzés rendszere
A NAT és a kerettantervek
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
A középiskolai oktatás szabályzatai
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Dr. Kaposi József Főigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
magyar nyelv és irodalom
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

A Nat és a kerettantervek A főbb tartalmi változások áttekintése

Az áttekintés szempontjai A Nat célrendszerének és fejlesztési területeinek megjelenése a kerettantervben A legfontosabb változások áttekintése műveltségterületenként Megjelenítés a helyi tantervben

Nat kerettanterv Fejlesztési területek – nevelési célok Kulcskompetenciák Műveltségterületek fejlesztési területei és fejlesztési feladatai Kerettanterv bevezetője Tantárgyi kerettantervek bevezetői Tematikai egységek nevelési-fejlesztési céljai

Legfontosabb változások Új fejlesztési területek – nevelési célok A „régiekben” is egyes elemek hangsúlyosabbá válása, új elemek megjelenése A kerettantervekben a tantárgyköziség erősebb érvényesítése A célok, feladatok lebontása a tematikai egységek szintjéig

Régi témakörök 7. osztály Óraszám 1. Bevezetés 3 óra 2. Az anyagok tulajdonságai és változásai 27 óra 3. Anyagszerkezeti alapismeretek 17 óra 4. Környezetünk néhány fontos anyaga 6 óra Év végi ismétlés Összesen 56 óra Új témakörök Órakeret 1. A kémia tárgya, kémiai kísérletek 5 óra 2. Részecskék, halmazok, változások, keverékek 21 óra 3. A részecskék szerkezete, tulajdonságai, vegyülettípusok 16 óra Tanulókísérletekre, megfigyelésekre 6 óra Szabadon tervezhető Összesen 54 óra

Régi témakörök 8. osztály Óraszám 1. Év eleji ismétlés 4 óra 2. A nemfémes elemek és vegyületeik 24 óra 3. A fémes elemek és vegyületeik Év végi ismétlés Összesen 56 óra Új témakörök Órakeret 1. A kémiai reakciók típusai 14 óra 2. Élelmiszerek és az egészséges életmód 13 óra 3. Kémia a természetben 12 óra 4. Kémia az iparban 5. Kémia a háztartásban Szabadon tervezhető 7 óra Összesen: 72 óra

Új fejlesztési területek – nevelési célok tudományos igényű ismeretszerzés aktív tanulás lehetőségének biztosítása projektmunkák gyakorlatorientált tevékenységek, életviteli kompetenciák hangsúlyosabb szerepe korszerű háztartási, életviteli ismeretek

A „régiekben” is egyes elemek hangsúlyosabbá válása, új elemek megjelenése Régi elem Új elem Atom-molekula-ion: a kötések nem hangsúlyozottak Tápanyagok, mint energiahordozók „csak” szervetlen kémia Energiaforrások Kovalens, ion-, fémes kötés kiemelése Tápanyagok összetétele-energiaérték számítások; Egészséges táplálkozás, életmód hangsúlyos szerepe Szenvedélybetegségek hangsúlyozottabb szerep Szerves kémia: szerves vegyületek (szerves sav, alkohol, zsír, olaj, szénhidrát, fehérje Energiaforrások kémiai szemmel részletesebb (új: biomassza)

Az egyes műveltségterületek változásai, kérdései Új tantárgyak, tartalmak megjelenése Tartalmak „átcsoportosítása” Új szemléletmód, felépítés Választás A- és B-változat között Új módszerek, tanulásszervezési formák szükségessége Óraszám-változásokból adódó kérdések

Magyar nyelv és irodalom Nagyobb hangsúly a kommunikációra, a nyelvhasználatra, a kortárs irodalomra, az elektronikus műfajokra, az irodalom határterületeire – különösen a B-változatban Egyes esetekben A- és B-változat – a választás kérdései A médiaismeret egy részének beépülése Kötelező és választható művek – orientáció a kerettantervben

Idegen nyelv Elérendő szintek megadása a KER-hez viszonyítva Első idegen nyelv: angol vagy német Kezdés legkésőbb a 4. évfolyamon Második idegen nyelv kezdése legkorábban a 7. évfolyamon

Matematika Több változat alapóraszámra is – választás kérdései Magasabb óraszámú változatok is Gazdasági-pénzügyi ismeretek beépülése Matematikai játékok, matematikatörténet nagyobb hangsúllyal

Ember és társadalom Új tantárgy: erkölcstan (1.-8.), etika (11.) Történelem: gazdasági-pénzügyi ismeretek beépülése médiaismeret egy részének beépülése társadalmi és állampolgári ismeretek korszakhatárok és évfolyamok viszonyának megváltozása nyolc évfolyamos gimnáziumban kezdés a 7. évfolyamon, 5.-6.-ban helyette más tárgy Sok választható tantárgy

Ember és természet Általános iskolában és gimnáziumban két változat – a választás kérdései Választható tantárgy: természettudományi gyakorlatok (felső tagozat) Tantárgyak közötti együttműködés szükségessége – időtakarékosság, fejlesztési feladatok hatékonyságának növelése

Földünk - környezetünk Nincs jelentősebb változás A középiskolai rész elején egy áttekintő rész Együttműködés szükségessége a természettudományos tárgyakkal

Művészetek Vizuális kultúra: nagyobb hangsúly a vizuális kommunikációra a médiaismeret egy részének beépülése Ének-zene: két változat – a választás kérdései 5. évfolyamon Dráma és tánc vagy Hon- és népismeret 9. évfolyamon Mozgóképkultúra és médiaismeret vagy Dráma és tánc A gimnázium 11-12. évfolyamán heti 2 óra Művészetek, az iskola helyi tantervében összeállítva a művészeti tantárgyakból

Informatika Alap- és nagyobb óraszámú változat Alkalmazás, felhasználás, gyakorlás szükségessége más tantárgyak keretében is Szoros együttműködés szükségessége a többi munkaközösséggel

Életvitel és gyakorlat Tantárgy neve: TÉGY (Technika, életvitel és gyakorlat) Sokoldalúság – lehetőségek és nehézségek Helyi és környezeti adottságok, partneri kapcsolatok kihasználása

Testnevelés és sport Óraszám-növekedés – lehetőségek és nehézségek Személyi és tárgyi feltételek megteremtése Helyi és környezeti lehetőségek kihasználása Cél: az egészségmegőrző funkció erősítése, a mozgás, a sport mindennapi élet részévé válása felnőttkorban is

Lehetőségek és nehézségek – a helyi tanterv A választási lehetőségek mérlegelése, kihasználása A szabadon tervezhető órakeret felhasználása A két évfolyamos ciklusok felbontása tanévekre A tantárgyi kerettantervek által szabadon hagyott 10%-nyi órakeret kitöltése A kapcsolódási pontok felhasználása Viszonyulás a ciklusok végén leírt „elvárt eredmények”-hez Módszerek, értékelési eljárások meghatározása

Köszönöm a figyelmet!