A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Általános célok Csapatépítés, kooperáció, EQ- fejlesztése Sport, egészséges életmód Önállóságra nevelés Tájékozódás, térlátás Kommunikáció Konfliktuskezelés.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
A tevékenység neve „Fiatalból felnőtt” Ifjúsági Multiplikátor Képzés.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Közösségi Szolgáltató Csoport
Táborozzunk! 3 napos gyermektábor tervezete
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
"Legyen az esély egyenlő ..."
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta február 1.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Tervezési folyamat.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás Szabadidő-szervezői szakszolgáltatás

I. Fejlesztőpedagógusi szakszolgáltatás  Besztercei Györgyné (Judit)

A fejlesztőpedagógus feladatai •Egyéni fejlesztő foglalkozások –Felzárkóztatás, tanulási korrekció, készségfejlesztés –Diszlexia, diszgráfia és diszkalkulia szűrése és kezelése –A beszédkészség, kifejezőkészség és kommunikáció fejlesztése –Figyelem és fogalmi gondolkodás fejlesztése –Tanulási technikák, tanulási motiváció kialakítása, tantárgyi korrekció –Tehetséges tanulók kiemelése és segítése •Csoportos fejlesztő foglalkozások •Pedagógiai tantárgyi szintfelmérés és értelmi vizsgálatok •Konzultáció és tájékoztatás a szülők és pedagógusok részére •A nyári prevenciós tábor szakmai előkészítése és vezetése •A be- és kimeneti mérések megvalósítása

A fejlesztőpedagógusi szakszolgáltatás megvalósítása •Tagiskolánként hetente fél nap •A-B hetekre való felosztásban naponta két tagiskolában délelőtti és délutáni rendelési idő •Időpont-egyeztetés az igények és lehetőségek mérlegelésével •A TISZK vezetősége, a tagiskolák összekötői és a közösségi funkciókért felelős team munkájának összehangolása

II. A pszichológusi szakszolgáltatás  Horvai Zoltán

Az utazó pszichológus feladatköre  Egyéni tanácsadás, életvezetési konzultáció  Pályaválasztási tanácsadás  Tematikus csoportfoglalkozások  Szülői, nevelőtestületi, munkaközösségi értekezletek  Be- és kimeneti mérések  Nyári prevenciós tábor

A pszichológusi szakszolgáltatás megvalósítása  Tagiskolánként hetente fél nap  A-B hetekre való felosztásban naponta két tagiskolában délelőtti és délutáni rendelési idő  Időpont-egyeztetés az igények és lehetőségek mérlegelésével  A TISZK vezetősége, a tagiskolák összekötői és a közösségi funkciókért felelős team munkájának összehangolása

Mik szükségesek a szakszolgáltatásokhoz?  A tagiskolákban a rendelési időre zavartalanságot biztosító különálló szoba (egy asztallal és két székkel, esetleg személyi számítógéppel)‏  Az iskolákban a szakszolgáltatást hirdetése (szórólap, plakát)‏  Esetenként lehetőség minimális mennyiségű nyomtatásra vagy fénymásolásra  Szervezési segítség a nyári táborok és mérések megvalósításához

III. Szabadidő-szervezői szakszolgáltatás  Monostoriné Varga Katalin

A szabadidő-szervező feladatai  A tagiskoláknak közös műveltségi vetélkedők szervezése és lebonyolítása  Nyári prevenciós táborok szervezése és lebonyolítása:  A résztvevők kiválasztása  A programok összeállítása, levezetésük összehangolása  A táborral kapcsolatos adminisztráció  Elégedettségi mérések koordinálása

A prevenciós nyári tábor Mi a célunk?  Közösségépítés  A szabadidő értékes eltöltése  Új értékrend kialakítása  Kortárs kapcsolatok fejlesztése  Konfliktuskezelési technikák bemutatása  Hátránykompenzáció és integráció  Kreativitás- és innovációfejlesztés  Természet, kultúra és sport a szenvedélybetegségek helyett  Intenzív és hasznos időtöltés szakmai fejlesztéssel

A prevenciós nyári táborról  Helyszín: Szelidi-tó (Dunapataj)‏  50 fő/turnus (4x5 napos turnussal az idei nyáron)‏  A részvétel ingyenes, mely magában foglalja az utazást, szállást, étkezést és a foglalkozásokat  Tervezett programok:  Strand  Sportversenyek  Csónakázás  Vetélkedők  Pusztaolimpia  Prevenciós játékok  Szituációs játékok  Fazekas foglalkozás  Tábortűz

Köszönjük a figyelmet!